Flyger snart till BKK, sedan tar vi höger och...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Z

zMacen

Gäst
hamnar på Koh Chang, typ en vecka eller så.

Sedan då?
Någon forummedlem som har sitt eget smultronställe att tipsa om?

"zMacen " sa:

Sedan då?
Ta en båt till och fortsätt att öluffa, det bästa man kan göra, träffar alltid en massa kul människor

"Gazton " sa:
Kata beach 8) Similan Islands
Tack för tips, men det blir nog vare sig Phang Nga eller Phuket denna gång.
Similians besökte jag 2008 och det är (var) verkligen ett paradis på jorden.

Nej, det blir nog att hålla sig i de centrala delarna (säg någonstans mellan Koh Chang på östra och typ Hua Hin på västra sidan). Fast....man ska ju aldrig säga aldrig..

Men ska du till Koh Chang då är du ju på rätt sida. Lämna inte den, det finns en massa bilder som jag tror Glimten har tagit från ön, tror jag. Bilder finns det i nån tråd.

"zMacen " sa:
Sedan då?

zMacen

Min favvo, är Kho Samet och den ligger på den rätta sidan :D enl. kartan, men sen tar min kunskap om Öar slut, 2004 var jag visserligen ner till Krabi med kompis och där gasade vi runt med hyrd båt(4:a dagar)och gjorde strandhugg på vissa Öar som jag inte minns namnen på längre, men det var baskat vackra kvällar på beachen och jobbiga uppstart på morron, det krävdes en hel del vilja ;D :D ;D

Ta en sväng till Koh Samed!! Ta in på t ex Toks o bo nästgårds med öns bästa restaurang, Jeps.. Nära till allt men räkna med att det är lite dyrare än andra ställen pga transporterna. På Samed finns den mest fantastiska sand på stränderna, den är som salt o blir aldrig ens varm!

Senast redigerad av en moderator:
"Bond " sa:
Pattaya, är där nu och snart varit i 4v 8)
Pattaya ja. Har aldrig varit där och den stämpel stan har fått lockar mig inte för 5 öre.
Men man borde kanske stanna till en natt, om inte annat bara för att bilda sig en egen uppfatting..

Jag hade den stora lyckan att landa i pä Suvannabhum med en svårartad hjärnskakning. På flyget med rullstol, av i Bangkok mha rullstol. Olyckshändelsen skedde utanför Beijing. Jag föredrar i det här läget Chaiyaphum.

"derPanzerHerring " sa:
Jag hade den stora lyckan att landa i pä Suvannabhum med en svårartad hjärnskakning. På flyget med rullstol, av i Bangkok mha rullstol. Olyckshändelsen skedde utanför Beijing. Jag föredrar i det här läget Chaiyaphum.
Fy fan, hoppas du kryar på dej. Ta det lugnt och inget rally med stolen :D

"derPanzerHerring " sa:

Satans otur! Krya på dig, hoppas att du redan mår bättre!

"zMacen " sa:
Noterat! Tack :thumbsup:

Tillbaka till Koh Samet.
Ni som varit där (relativt nyligt), vilka stränder rekommenderar ni (och varför)?

Malibu travel har i Pattaya sin egen butik, där de klämmer ihop ett reseförslag till Kho Samet över en helg eller alternativt vecka och du hamnar på deras egen strand, de har jyssta boende alternativ, i hus med figga och dusch.

Stranden och under vattenytan är det helt stenfritt, så man behöver inte slå i tårna, 4st resturanger bara på den stranden, en liten butik finns där du kan köpa det nödvändigaste, den innehåller även en bokbytar avd. eller du kan köpa en ny eller beg. bok.
Visst blir man tagen av det kristall blå vattnet och du möjligheter att sticka iväg och fiska och sådana saker, allt runt omkring städat och rent inget skit här inte.
Näe! Vi hade loja dagar där, känner du dig lugn nu så blir du soft där..

För mig och tjejen, tror jag det gick löst på ca 12,000thb för en helg inkl. resan till och från Pattaya, men det här var ett tag sen och jag vet inte om priset har gått upp en aning..

Du hittar dem här i Pattaya: http://www.malibu-travel.com/map/Pattaya.htm

De ligger efter Delfinrondellen upp mot Naklua road, Vä. sida 16/3

"Jo-Be " sa:
Malibu travel har i Pattaya sin egen butik, där de klämmer ihop ett reseförslag till Kho Samet över en helg eller alternativt vecka och du hamnar på deras egen strand, de har jyssta boende alternativ, i hus med figga och dusch.

Stranden och under vattenytan är det helt stenfritt, så man behöver inte slå i tårna, 4st resturanger bara på den stranden, en liten butik finns där du kan köpa det nödvändigaste, den innehåller även en bokbytar avd. eller du kan köpa en ny eller beg. bok.
Visst blir man tagen av det kristall blå vattnet och du möjligheter att sticka iväg och fiska och sådana saker, allt runt omkring städat och rent inget skit här inte.
Näe! Vi hade loja dagar där, känner du dig lugn nu så blir du soft där..

För mig och tjejen, tror jag det gick löst på ca 12,000thb för en helg inkl. resan till och från Pattaya, men det här var ett tag sen och jag vet inte om priset har gått upp en aning..

Du hittar dem här i Pattaya: http://www.malibu-travel.com/map/Pattaya.htm

De ligger efter Delfinrondellen upp mot Naklua road, Vä. sida 16/3

Ok, tack för tips :thumbsup:

"zMacen " sa:
Pattaya ja. Har aldrig varit där och den stämpel stan har fått lockar mig inte för 5 öre.
Men man borde kanske stanna till en natt, om inte annat bara för att bilda sig en egen uppfatting..
Hej, man behöver inte gå på flickjakt för att åka till pattaya.
Walkingstret Bjuder- på många typer av nöje, för min del kan jag åka dit för att äta med utsikt över havet och god mat, men gatan är väl värd ett besök.
Jomtien är trevligt att bo och där har man allt, äter ofta på ett ställe som jag fastnat för
GOLDEN SAND.......dräglar vid tanken på hummer.
MVH
Kjell

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
28
Visningar
2 K
glimten66
G