Tar du med andras bagage?

Tar du med bagage åt personer du inte känner?

• Ja, för 450kr.

Röster: 1 6.3%
  • Kanske.

Röster: 2 12.5%
  • Nä, varför skulle jag det.

Röster: 3 18.8%
  • Nej.

Röster: 0 0.0%
  • Nej, aldrig.

Röster: 10 62.5%

• Totala väljare
    16
  • Denna undersökning kommer att stängas: .

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Förstår inte varför folk skriver som om ASEAN är något nytt har ju funnits nästan lika länge som EU!

"bson " sa:
Om inte personen dyker upp på flygplatsen när man ska checka in finns det ju inget att ta med så vad är då problemet?
Kan du verkligen inte tänka ut själv hur man kan lösa det här på ett bra och tryggt sätt?
Är du blond?...

Ehhh.

Om jag är i Thailand och ber dig ta med mina golfklubbor från Sverige så skulle det verka dumt om jag mötte dig vid incheckningen i Sverige.

Sedan så kan jag ju idag ge dig en väska som du ska ta med nästa gång du åker.

Vad har detta med incheckningen att göra?

Han skulle nog inte ta med dina golfklubbor dom är ju fulla av mjöl till svärmor. Blir för mycket övervikt.

"Jonas " sa:
Förstår inte varför folk skriver som om ASEAN är något nytt har ju funnits nästan lika länge som EU!

Jonas , Thailand är nytt med Asean eller har du någon annan info åt mig ?? mottages i så fall tacksamt ....

"Phonta " sa:
;D :thumbsup: Blond och blåögd men djäkligt snäll , tar gärna med sig lite hojprylar till mig så kjag slipper tulla in dem för 40% i tull. Detta land suger när det gäller import för eget behov ,, tycker att Thaisen är helt fel ute i detta.. Import för kommersiellt syfte JA !! helt ok , men att beskatta privatpersoner som tar grejor till sin big Bike från USA med 40% på tillbehör Big No,no. frågan är vad som kommer med Asean unionen , lättare eller svårare ??? ::)
Du får naturligtvis ta alla kostnader själv plus min lilla ersättning för besväret.
Men jag ser inget problem med att hjälpa nån med nåt dyl.
Det är bara Trollet som skapat en tråd för att käcka sig när han läste om att jag ville ha hjälp med att få hit min golfutrustning, men använder man insidan skallen så är det inga som helst problem.
Har nu fått hjälp med detta av en arbetskollega till mitt x, för henne var jag en absolut främling eg men vad är problemet med att checka in en golfbag?
Hon fick den levererad till Landvetter och kunde där kika igenom den och nu står den så fint innanför dörren här.
Visst jag kunde ha fyllt fodret med kokain, för att smuggla knark från Sverige till Thailand är ju en kanon bra affär eller hur...
Nån av er som någonsin blivit stoppade i Tullen på inresa till Thailand förresten?...

"bson " sa:
Du får naturligtvis ta alla kostnader själv plus min lilla ersättning för besväret.
Det är bara Trollet som skapat en tråd för att käcka sig när han läste om att jag ville ha hjälp med att få hit min golfutrustning, men använder man insidan skallen så är det inga som helst problem.
Har nu fått hjälp med detta av en arbetskollega till mitt x, för henne var jag en absolut främling eg men vad är problemet med att checka in en golfbag?
Hon fick den levererad till Landvetter och kunde där kika igenom den och nu står den så fint innanför dörren här.
Visst jag kunde ha fyllt fodret med kokain, för att smuggla knark från Sverige till Thailand är ju en kanon bra affär eller hur...
Nån av er som någonsin blivit stoppade i Tullen på inresa till Thailand förresten?...

Jag hade kunnat ta din golfutrustning till Thailand.
Bara du hade mött mig vid incheckningen och tillkallat tullen.

"Phonta " sa:
Jonas , Thailand är nytt med Asean eller har du någon annan info åt mig ?? mottages i så fall tacksamt ....
Nytt och nytt vad jag kan läsa på internet så var Thailand med och grundade Asean.

Vad som är nytt därimot är att det nu skall genomföras ett ekonomiskt samarbete.Som skall träda i kraft 2015 därför det varit så mycket tal om det sista tiden.

"The Association of Southeast Asian Nations ASEAN is a geo-political and economic organisation of ten countries located in Southeast Asia, which was formed on 8 August 1967 by Indonesia, Malaysia, the Philippines, Singapore and Thailand."

"Jonas " sa:
Nytt och nytt vad jag kan läsa på internet så var Thailand med och grundade Asean.

Vad som är nytt därimot är att det nu skall genomföras ett ekonomiskt samarbete.Som skall träda i kraft 2015 därför det varit så mycket tal om det sista tiden.

"The Association of Southeast Asian Nations ASEAN is a geo-political and economic organisation of ten countries located in Southeast Asia, which was formed on 8 August 1967 by Indonesia, Malaysia, the Philippines, Singapore and Thailand."
Jag har inte läst på nåntin om Asean men det jag hört så ska det från 2014 eller om det var 2015 bli helt fritt att bosätta sig och arbeta varsom helst inom Asean för dess medlemmar typ som i EU.
Stämmer inte detta?

"bson " sa:

Japp, jag ja hade med mig 2 resvæskor fulla med mat blev stoppad nær jag gick ut dom ville scanna væskorna men øppnade inte.

"Jonas " sa:
Japp, jag ja hade med mig 2 resvæskor fulla med mat blev stoppad nær jag gick ut dom ville scanna væskorna men øppnade inte.
På inresa till Thailand blev du alltså stoppad när du gick ut från flygplatsen?
Intressant att höra hur det gick till.
Själv har jag aldrig någonsin blivit stoppad i tullen varken på in eller utresa från något land.
Inte ens på den gamla goda tiden före EU när man kom med klingande påsar ;D
Kan ju bero på det där med brist på synliga tatueringar å dyl, du ser kanske ut som en sjöbuse ;D ;)

ha ha , både min fru som ser och är mycket oskyldig blir ofta stoppad i tullen , jag belv även jag stoppad i tullen , iofs på grund av mitt lömska utseende (boxarnäsa och skalat huvud mm ).. men du kan nog inte vara säker på att de inte öppnar..

För övrigt så vore det för mig grymt värdefullt att kunna skicka nåt till en Svenska jag har förtroende till för att sen kunna hämta upp detta i BKK eller på annat lämpligt ställe .. men jag har väl gjort mig osams med alla här pga att jag alltid skriver och säger vad jag säger .. Mina "riktiga kompisar" uppskattar detta , de vet att jag talar sanning .. och inte hymlar om att jag gillar eller ogillar någon..
Kan iofs vara ganska diplomatisk ......enligt andra i alla fall..

"Phonta " sa:
ha ha , både min fru som ser och är mycket oskyldig blir ofta stoppad i tullen , jag belv även jag stoppad i tullen , iofs på grund av mitt lömska utseende (boxarnäsa och skalat huvud mm ).. men du kan nog inte vara säker på att de inte öppnar..

För övrigt så vore det för mig grymt värdefullt att kunna skicka nåt till en Svenska jag har förtroende till för att sen kunna hämta upp detta i BKK eller på annat lämpligt ställe .. men jag har väl gjort mig osams med alla här pga att jag alltid skriver och säger vad jag säger .. Mina "riktiga kompisar" uppskattar detta , de vet att jag talar sanning .. och inte hymlar om att jag gillar eller ogillar någon..
Kan iofs vara ganska diplomatisk ......enligt andra i alla fall..

Hehe, inte konstigt om du blir stoppad med ett utseende som en huligan. Och att hålla sig till sanningen är alltid bäst även om den kan vara illa hörd. Men man har ju de facto inte ljugit om man inte har sagt hela sanningen heller.

Själv har jag aldrig blivit stoppad vid inresa till Thailand, måste vara mitt ärliga utseende. ;) Men på Kastrup har det hänt några gånger men dom har aldrig haft något att klaga på även om vi har haft väskorna fulla med mat. Så länge man undviker kött etc så är det OK, vi tar mest kryddor, örter och grönsaker. Alkohol hamnar alltid inom det tillåtna, min konsumtion är väldigt liten i det fallet.

Samma här , är mycket noggran att hålla mig till lagen , i alla länder ...
Skulle inte se bra ut med mitt förflutna om jag skulle smuggla eller på annat sätt
avvika från lagligt leverne ,, skriverier förmodligen .... ;)

Det har jag lä'rt ,mig från min gamle far , att alltid vara ärlig och uppriktig samt hålla sig inom lagens råmärken så gott det nu går ...

"bson " sa:
På inresa till Thailand blev du alltså stoppad när du gick ut från flygplatsen?
Intressant att höra hur det gick till.
Själv har jag aldrig någonsin blivit stoppad i tullen varken på in eller utresa från något land.
Inte ens på den gamla goda tiden före EU när man kom med klingande påsar ;D
Kan ju bero på det där med brist på synliga tatueringar å dyl, du ser kanske ut som en sjöbuse ;D ;)

Hur jag ser ut ser du ju på min bild, næ jag brukar allt vara både propert klædd och ser nog inte ut som en buse.
Men blivit stoppad en gång och jag flyger ju rætt många gngr på ett år så 1 gng av alla dessa jag passerat och då hade jag som sagt 2 stora væskor hade 44 kg bagage.
Var inget mærkværdigt dom stoppa bara precis dær man går ut bad mig lægga upp væskorna på bandet så kørde dom den genom och kollade, everything ok have a nice trip typ.

"Jonas " sa:
Hur jag ser ut ser du ju på min bild, næ jag brukar allt vara både propert klædd och ser nog inte ut som en buse.
Men blivit stoppad en gång och jag flyger ju rætt många gngr på ett år så 1 gng av alla dessa jag passerat och då hade jag som sagt 2 stora væskor hade 44 kg bagage.
Var inget mærkværdigt dom stoppa bara precis dær man går ut bad mig lægga upp væskorna på bandet så kørde dom den genom och kollade, everything ok have a nice trip typ.
Jo jag tror att det ska väldigt mycket till om dom ska börja rota igenom väskorna, krävs nog att man ser väldigt skum ut eller att dom har fått tips. Dom flesta som åker fast med narkotika på Suvvan är nog utsatta för en scam av narkförsäljare/polis.

"bson " sa:
Om inte personen dyker upp på flygplatsen när man ska checka in finns det ju inget att ta med så vad är då problemet?
Kan du verkligen inte tänka ut själv hur man kan lösa det här på ett bra och tryggt sätt?
Är du blond?...

Är du blond? ?
Är du i Hua Hin kan du väl inte komma till incheckningen här?

"andrejsdenruskige " sa:
Ehhh.

Om jag är i Thailand och ber dig ta med mina golfklubbor från Sverige så skulle det verka dumt om jag mötte dig vid incheckningen i Sverige.

Sedan så kan jag ju idag ge dig en väska som du ska ta med nästa gång du åker.

Vad har detta med incheckningen att göra?

Tja!

Han är blond, det är kanske därför han svamlar, trovärdigheten minskar för var inlägg.

"bson " sa:

Det stämmer, jag ville käcka mig och jag lyckades ju också rätt bra.
Läs dina egna inlägg om det nu är så att du inte minns vad du skriver.

"trollet " sa:
Tja!

Det var längesedan det var någon omröstning här.
Hur gör ni? Tar ni med bagage åt främlingar när ni ska flyga iväg på semester? Om främlingen erbjuder er en summa?

TS, är nog ute efter någon sorts "test", bara för att testa förmågor och då intellektuella sådana, för givetvis är svaret "nej", så skapa omröstning i denna fråga ser jag som Down payment och den senare betalningen "Bangkok Hilton".

Nä, någon omröstning från min sida blir det nog inte för det finns inga val som är acceptabla överhuvudtaget ;D ;D

Lyco

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
9
Visningar
2 K
Anonymius
A

Tillbaka