L
Lunkan
Gäst
Jag har gått ner 11 kilo (= nästan till idealvikten) fastän jag äter ris nästan dagligen, annars potatis eller pasta."Per Olav " sa:Enligt läkaren så skall man undvika potatis, ris och pasta (stärkelserike födoämnen) , och öka mängden sallad.
Om man bara ändrar på detta så skall det vara tillräckligt för att gå ner i vikt.
Det har räckt med att jag dragit ner 20-30% på portionerna (som var stora före), och LA TILL* 1-2 mål per dag, så att intaget blir mer jämnt fördelat. Och jag kan alltså INTE bort en massa kalorier genom att motionera p g a knäskadan. Annars hade det varit ännu lättare
*Enligt "dietsnubbar" är det bäst för viktnedgång att man äter 6 gånger per dag väl utspritt, men inget timmarna innan man går och sover. Dels blir det ju mycket lättare att undvika att fuska då, eftersom man inte blir särskilt hungrig, och jag GISSAR att viktnedgången hjälps av att kroppen "fattar" att den inte kommer att svältas, alltså MOTSATSEN till bantning, som ju ofta slutar med HÖGRE vikt än vid starten, eftersom kroppen blir "skrämd" då
Du kan ju stoppa på vad du vill på en pizzapannkaka"legolas " sa:Tänk va smaken är olika emellan oss människor ändå. jag har kanske lite svårt att tycka att det känns roligt att längta efter, eller att käka den pizza som du Lun kan åstundar, verkar vara skitäcklig och tråkig, men gott för dig som gillar den. men det därt med tjockpannkaka bl.a bl.a. låter bara konstigt.
I Thailand så finns det ett överflöd av ugnar, det är bara att köpa en av alla de som säljs utav Tescio Lotus, Big C samt Makro plus alla de andra affärerna som säljer vitvarot och köksgrejor... Så i Thailand, inga problem på pizzafronten.... Vi har precis ALLTING, välkommen hit ner....
Fasen va jag lämngtar efter än konstig variant som ni kanske inte gillar, men min egna lilla special är:
Ost, tomatopaste, oxfile (tunna skivor), bearnaisesås, kokta ägghalvor, ananasbitar.. Grymt gott...
Du verkar ha missat poängen. "smetdegen" är tunnare än en pizzadeg, men mycket tjockare än tjockpannkakssmet, så man både slipper knåda degen och riva osten, och man slipper försöka platta ut den, för det gör den själv
Ja, visst finns det ugnar i Thailand, men jag pratade om vad det BRUKAR finnas hos thai. "Frun" gillar pizza, men de har bara gasspis utan ugn, fastän de har en hel del annat, och då blir det lite svårt att göra ugnspizza