Thailändsk pizza

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Berralund " sa:
Till en del kan jag definitivt hålla med dig där - Amerikanska Budweiser är absolut en nära döden upplevelse. Denna hemska brygd är inte värd att kallas öl. Dock är tjeckiska Budweiser helt OK.

Jag vet, sorry! :offtopic:

Nu förstår jag inte...
Tycker vatten är gott jag! ;D

Dom antog nog att du var tysk och fick pizza bespäckad med Leverwurst och polsk vitlökskorv. Pizzorna i Umbria är en guds gåva.

"Hansui " sa:
Dom antog nog att du var tysk och fick pizza bespäckad med Leverwurst och polsk vitlökskorv. Pizzorna i Umbria är en guds gåva.

Två olika ställen, två olika tidpunkter, två olika resultat... :o

"Per Olav " sa:
Det tror jag inte en dag på!
Kvinnor är genetisk betingade att städa och laga mat, män är genetisk betingade att sitta i soffan och kika på tv.. :reta:
Fattar att du skämtade, men DELVIS är det sant :)
(I genomsnitt alltså) är könsanpassningen sedan stenåldern:
/kvinnor inriktade på att pyssla om familjen, kunna jobba "alltid", mindre koncentrerat, med mycket simultanförmåga för att t ex kunna laga mat samtidigt som att hålla koll på småbarn
/medan män är gjorda för att kunna jobba tyngre, förflytta sig fortare, men tar slut. T ex jaga, bära hem bytet, men sedan vara slutkörd.

Men det hindrar inte att t ex vissa män kokar mat bättre än kvinnor,
och vissa kvinnor lätt springer snabbare än män :)

---
Många män sägs ha "fångats" av kvinnors matlagning. Mycket möjligt. Talesättet finns ju:
Unga män är mest intresserade av sex.
Medelålder män är mest intresserade av mat.
Gamla män är mest intresserade av hur de ska kunna skita ut maten
* :)

*Dels fungerar magen sämre, men dels äter äldre män normalt väldigt lite grönsaker och får i sig lite fibrer, vilket gör det svårare.

De flesta kockar och bagare är män, så män borde vara duktigare på att laga mat och baka.
Jag tror att dom är det också procentuellt, men ofta så blir det ändå kvinnan som ställer sej i köket.

Sluta filosofera så mycket om mat och fruar. Ett gammalt talesätt från Kronobergs län :
Kärringar och ongar ska sitta mellan väggen och knytnäven. Punkt slut.

"Hansui " sa:
Sluta filosofera så mycket om mat och fruar. Ett gammalt talesätt från Kronobergs län :

Säger mannen som inte kan få frugan ner från fönsterblecket... :reta:

"Hansui " sa:

Kycklingen, du som bor i Småland, har du hört talas om det talesättet? ;)

Smålands stolthet tyckte väl att "Är de tre meter från spisen så är de på rymmen" :tongue_transparent:

eddie.jpg

"Kycklingen " sa:
De flesta kockar och bagare är män, så män borde vara duktigare på att laga mat och baka.
Jag tror att dom är det också procentuellt, men ofta så blir det ändå kvinnan som ställer sej i köket.

Enda anledningen ni får stå i köket hemma är för att lära er o laga mat ja har sagt de förut dom bästa kockarna e män o kommer allti o vara ;)

men me mycke övning kommer även en del kvinnor att bli bra :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp