Ubon bygger en farm....

Ubon

Forumveteran
Var, just det eftersom @Ubon tydligen har avlivat henne för försäljningsändamål. Man kanske skulle reservera mulen, jag har hört att rökt älgmule skall vara en delikatess. Och Gretas mule är säkert extra mör eftersom hon är en fjolårskviga. :xmas_smiley::p:D

En ledtråd om det gäller avlivning eller tjuvjakt, jag skrev, avhämtas på anvisad plats, jag lägger till, karta och kompass kan lånas utan extra kostnad...

Ubon

Forumveteran
Att hjälpa sin fru i hennes arbete kan leda till arrestering.

Pol Lt Gen Sompong sa att den misstänkte hade gått in i Thailand 2017, innan Interpol skickade ut sitt röda meddelande.

När nyheter om att han jagades blev offentliga lämnade han landet via Nakhon Phanom.

Efter att sökandet dog ner, återvände han till Thailand genom att anställa en Lao-båtförare för att ta honom över gränsen genom en naturlig korsning. Han anslöt sig sedan till en thailändsk fru och de flyttade för att stanna i hennes by, som han såg som en lugn, helt och hållet.

Och det var tills foton av honom som säljer grillad kyckling stänkades i rampljuset på sociala medier, sa Pol Lt Gen Sompong.

Fernsebner hölls i polisförvar, i avvaktan på att han återvände till Tyskland för att ställa rättegång.

fast han var redan efterlyst av Interpol, så det kan ha varit en bidragande orsak.

Skicka feedback

Historik

Sparad

https://translate.google.se/community?source=mfooter

Ubon

Forumveteran
Det har varit på förslag en tid att reglerna ska ändras när det gäller BIg Bike, förslaget har varit 400cc +, nu var det andra som blandat sig i och tycker att Big Bike kan räknas ifrån 250cc, vilket andra länder har, vilken tur att Ubon köpte just en 250cc, förvisso tittar jag runt efter en 400cc Honda Shadow, men lägger detta på hyllan tills konkreta regler finns, om jag inte hittar något jag gillar...

Avdelningens vice generaldirektör Kamol Buranapong sa att avdelningen planerar att införa ytterligare krav för personer som ansöker om en licens för högdrivna motorcyklar på 400cc eller mer.

Thailand har ingen åldersgräns för att köra högdrivna motorcyklar. Licensierade ryttare som är 18 år eller mer kan köra vilken typ av motorcykel som helst. Många andra länder fastställde startåldern för en licens för motorcykel på 250cc eller mer vid 21 eller 24 år, berättade han till CU Radio.

Bike 250 cc 291.JPG

Ubon

Forumveteran
Rent generellt, vad gäller idag, när jag nu skriver detta så kan man lätt tro att det är @Isan Lover, jag skriver om, kan vara, behöver inte vara, kan vara någon annan i samma situation, kan ha gällt mig, fast idag så har jag ingen beröring med farmen som nu hanteras till 100% av min fru, själv har jag verkstaden och mina projekt, visst kan jag ge henne ett handtag om det skulle behövas, låt säga högst 1 timma, mer än 1 timma räknas som heltid, ett dagsverke, om jag får säga, det händer men inte varje dag, normalt tar vi hem en daglönare om något större jobb ska göras. och som vi vet och märkt så dras snaran åt och regler striktas upp, om nu en liten tjock kort falang-lärare ställer upp frivilligt i skolan några timmar i veckan och lär ut engelska till studenterna, ett plus för studenterna som förmodligen får lära sig en bättre engelska än vad en thai skulle lära ut, rektorn är tacksam, men behövs det ett WP? jag påstår att detta behövs, kan ställa frågan åt andra hållet, varför behöver andra engelsklärare WP? detta kan knappast vara avhängigt hur många timmar man arbetar, och även för frivilligarbete(/volontär behövs det ett WP, en timme arbete är en timme arbete.

Att någon idag känner polischefen och dennes moster, detta kanske inte gäller imorgon, om chefen byts ut mot en yngre förmåga som vill klättra på stegen och visa resultat, så kanske periskopet åker upp med siktet inställt på falangen, hårdare tider har anlänt.

Vid den tiden jag byggde farmen så var det mycket prat om vad en falang fick göra eller inte göra på en farm, jag ställde frågan vid ett antal gånger till IM vid mina besök, och detta till olika tjänstemän, samma svar varje gång, Du har rätt att arbeta på egen mark/hus, men inte ta anställning/arbete, mot betalning.

Vi tänker oss nu att en falang gift med en thai, tillsammans har en farm, tillräckligt stor för att ha anställda, låt oss nu fundera lite om detta, frun äger farmen, konfererar med sin man om vad som ska göras på farmen, och falangen utför dessa sysslor, och farmen drivs kommersiellt, redan här kan jag se ett anställningsförhållande, falangen kontrar med att säga, jag har ingen lön, och jag menar på att en lön kan även bestå av förmåner, och en förmån har falangen genom att ha en hushållerska i hemmet (sin fru), som sköter om hus och trädgård, matlagning, tvätt och städ, så en lön behöver inte bestå av kontanter, och denna falang som behövs på farmen tar även upp en plats för anställning som annars en thai kunnat innehaft.

Skulle nog se tråkigt ut om en falang skulle bli straffad för dylika, som endast gjort detta i god tro och för goodwill, och skulle jag idag med facit i hand, nu när tiderna hårdnar, så skulle jag inte nöjt mig med ett muntligt svar av IM, utan begärt att få svaret på pränt på ett papper, alternativt en hänvisning till lagen med dess kommentarer.

Och som sagt, detta är Ubon:s egna funderingar kring denna text, och skulle det vara någon som tycker att texten är hårt vinklad, det är möjligt att den är, må så vara, än så länge är det fritt att tycka vad man vill...nästan,

Ubon

Forumveteran
Section 51. An alien who engages in work without having the
permit shall be liable to imprisonment for a term of not exceeding five years or to a
fine from two thousand Baht to one hundred thousand Baht or to both.
In the case where the accused under paragraph one wilfully departs the
Kingdom within the period specified by the inquiry official, but not more than thirty
days, the inquiry official may settle the case and causes that alien to depart the
Kingdom.

Ubon

Forumveteran
Thai immigration continue to roll out their nationwide crackdown on people failing to report foreigners staying at private addresses with 24 hours, as per the controversial TM30 form, which also applies to resident expats moving around the country for business or pleasure.

Ubon

Forumveteran
Och över tid så blir det värre, en dag kommer rent dricksvatten kosta mer per liter än olja...

Saltvatten kan göra vattnet odrickbart i Stockholm

På grund av ovanligt låga grundvattennivåer i Stockholms län har saltvatten börjat tränga in i brunnar, vilket kan göra vattnet odrickbart, rapporterar P4 Stockholm.
Grundvattennivåerna är mycket lägre än normalt i både stora och små magasin i länet. Saltvatten har därför börjat tränga in i brunnar vid kusten och i skärgården.

Ubon

Forumveteran
Detta är en tillställning jag skulle kunna tänka mig att åka och beskåda....

1565860741340.png

The next rehearsals for the Royal Barge Procession, the final event of the Coronation of His Majesty King Maha Vajiralongkorn (Rama X) in 2019, will be held on August 22 and 29, September 3, 10, 17, 23, and 27 and October 3, 7, and 10. The full-dress rehearsals are being held be on October 17 and 21.
The Royal Barge Procession will take place on Thursday, 24 October along the Chao Phraya River in Bangkok.

1565860741340.png

1565860741340.png

mats

Medlem
Och över tid så blir det värre, en dag kommer rent dricksvatten kosta mer per liter än olja...

Saltvatten kan göra vattnet odrickbart i Stockholm

På grund av ovanligt låga grundvattennivåer i Stockholms län har saltvatten börjat tränga in i brunnar, vilket kan göra vattnet odrickbart, rapporterar P4 Stockholm.
Grundvattennivåerna är mycket lägre än normalt i både stora och små magasin i länet. Saltvatten har därför börjat tränga in i brunnar vid kusten och i skärgården.
Fast tar inte den absolut största delen av Stockholm vatten från Mälaren?

Liknande trådar

Topp