Ubon bygger en farm....

När elpriset rusar, desto större vinnare är Ubon, stängt ner det mesta, vinsten ligger i att slippa betala...stannar 4 månader,

på mindre än 2 månader vad elräkningen skulle kosta, täcker med råge biljettpriset...

Fick vattenräkningen i Thailand, 500 Bath, delat på 2 fastigheter...kostnaden för dricksvatten tillkommer, julafton varje dag.

Tackar, det stod en skylt, visa on arrival, det var där jag provade först, 30 dagar var budet, jag tackade nej, blev hänvisad till pass-kontrollen, och där blev det 45 dagar, jag tar inte ut något tillstånd detta år, planen är, tar med frugan, flyger till Vietnam i slutet på Januari, innan detta var det 30 dagar förlängning på IM, efter Vietnam 45 nya dagar, räknar jag rätt så finns det dagar för den tiden jag stannar, varför inte ta ut ett tillstånd? hänger väl ihop med att frugan tjatat om att få komma till Sverige, nu har hon sålt sina kor, så nu blir det lättare att resa, så min plan är att jag reser till Sverige i Mars, hon får komma efter i Juni-Juli, lär väl inte bli något problem för henne att söka visum till Sverige, hon vill väl besöka sitt hus i Sverige, hon blir husägare, efter att lagfarten är klar, enligt Lantmäteriet ska detta vara färdigt i början av December, jodå, stämmer bra, jag har skänkt ett hus till henne, detta är hon väl värd....
Ja vill osså ha ett hus! Inte fick jag nått när jag kom till Sverige heller! En smäll på käften fick, tyst på dig finnjävle sa dom! :D :beer: :nerd_transparent:

Själv blev jag glad när frugan berättade för ett tag sedan att hon sålt kossorna, men hur länge lyser den lyckliga stjärnan?
Inte länge enligt mig, frugan berättade för några dagar sedan, att hon lånade ut en påse pengar, ungefär samtidigt som vi träffades, till sin bror som då skulle gifta sig, lånet har aldrig blivit återbetalt, men nu vill brodern betala, men några pengar finns inte, men han vill betala lånet med 2 kor, varav en ska kalva om 5 månader, alltså, snart står det återigen 3 kossor på farmen, fan, djä, sata, ski....leveransen kommer om 2 dagar.

Detta kommer att bli en skuldfälla för många, och detta stannar inte denna timma på 9.08, på detta tillkommer nätavgiften och övriga kostnader,
skrev jag tangera 15 spänn? kanske jag måste revidera detta uppåt? och sannolikt håller detta i sig X år framöver, med justering uppåt, goda råd från politiker, be banken om amorterings-frihet, gör en avbetalningsplan med elbolagen, och på vilket sätt skulle detta hjälpa dom skuldsatta? detta blir ingen hjälp, det enda som sker, är att skulden ökar och skjuts på framtiden...

en av mina bästa vänner, retas lite med honom, men samtidigt så lider jag med honom...

Här är det 30+ och solsken, hur har Du det?
1f603.png
1f604.png
1f601.png
1f606.png
1f605.png
1f602.png
1f923.png
1f970.png
1f607.png

T-shirt och kortbyxor, se vad grönt det är när solen skiner, 28 plus och svag vind...och buskar och träd blommar mitt i vintern., hur har Du det?
1fae3.png
1f92d.png

Öppna

Du har skickat​

ser inte att bilden kom fram?

0 grader ute, lite snö kvar på grönytorna, 17 grader inne, elpris idag 5.29kr/kWh i genomsnitt med allt. Underställ, några lager med tröjor och byxor
1f976.png
1f976.png
1f976.png
... Man kan inte klaga
1f606.png

Kan Du tänka dig, att idag på morgonen hände samma sak som igår, solen tittade fram vid 06.00 och solstrålarna värmer så skönt, frukosten/lunch avklarad... hur har Du det?

ons 08:15​

Mika​

Fan tror du???

Öppna fotot

Öppna fotot

sön 09:21​

Mika​

12 grader inne när jag vaknade. -10 grader ute. Pumpen 8 timmar igår. 18kwh a 100kr för gårdagen. Annars bara fint...

1f923.png
1f923.png
☺️

sen skrev han något om att jag kunde suga kxk.....

Skriver några uppmuntrande rader till min vän Mika...

Du har skickat​

Morgonsolens strålar värmer så skönt....

ser ut att bli en perfekt dag...igen.

denna dag fodrar t-shirt och kortbyxor....

Tänk så det kan bli, ser på prognosen att Du ska få 10 minus på Fredag...

Missförstånd, jag fattade det som att kossorna skulle komma idag, men tydligen så var det leverans imorgon, så dagen har gått åt till att, beställa en balpress, så idag är det pressat 88 balar, inte nog med att dom ska stå här, dom ska ha mat också....
1671016074636.png

Skriver några uppmuntrande rader till min vän Mika...

Du har skickat​

Morgonsolens strålar värmer så skönt....

ser ut att bli en perfekt dag...igen.

denna dag fodrar t-shirt och kortbyxor....

Tänk så det kan bli, ser på prognosen att Du ska få 10 minus på Fredag...
Så skönt när det är myggfritt!:beer:

Jag har noterat massor med inlägg på olika ställen med denna skrivelse men inte en enda översättning?

Handlar i korthet om kungens dotter, prinsessa, hjärtproblem, sjukhus, sen beror det på var man hämtar informationen, inte så allvarligt,
allvarligt, väldigt allvarligt tillstånd....40 år och infarkt?

Jaha, nu slocknade Ubon:s ledstjärna, i samma stund kossorna ställdes in i båset,,,och + att det blev 1 tupp och 2 kärringar....
jag får kolla läget lite bättre imorgon, om jag orkar.

1671196318734.png

.

Senast ändrad:

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M

Tillbaka