Ubon bygger en farm....

PanPan

Forumveteran
Men har du 800 att avvara i två månader första gången så gör det , krångligt som fn med married viasa, jag hade inget val då de vägrade mig ett expire trots att jag visade upp både slantar och inkomstintyg på 800 k + , Skitstövel var han som satt där. Huvudkontoret i Buriram däremot är grymt trevliga , var där i veckan och kan bara lyfta på hatten för det mottagandet jag fick
Saknades nåt gällande inkomstintyget, det skall väl också med ett intyg från ambassad eller konsulat där det bekräftas från landet du har inkomst att är korrekt?
Jag fick gå till Norska konsulatet i Jomtien när jag tänkte visa på inkomst, dock blev det inget den gången för tiden rann ut och var tvungen gå på sjön.

PanPan

Forumveteran
Men har du 800 att avvara i två månader första gången så gör det , krångligt som fn med married viasa, jag hade inget val då de vägrade mig ett expire trots att jag visade upp både slantar och inkomstintyg på 800 k + , Skitstövel var han som satt där. Huvudkontoret i Buriram däremot är grymt trevliga , var där i veckan och kan bara lyfta på hatten för det mottagandet jag fick
Sen skrev du ju på forumet att din givmilda fru förde över 400.000 baht till ditt konto här nere, får det inte riktigt att gå ihop?

Ubon

Forumveteran
Igår funderade jag på varför jag inte ser någon större ödla, dom små finns kvar, fast inte lika många i antal, men så ikväll, så blev det dubbel utdelning, när 2 stycken kröp fram, detta efter att jag tänt lampan i garaget, och där sitter dom, snyggt parkerade på fönsterkarmen....
1668789129686.png

Nam Falang

Forumveteran
Igår funderade jag på varför jag inte ser någon större ödla, dom små finns kvar, fast inte lika många i antal, men så ikväll, så blev det dubbel utdelning, när 2 stycken kröp fram, detta efter att jag tänt lampan i garaget, och där sitter dom, snyggt parkerade på fönsterkarmen....
1668789129686.png
Två fina gecko :)

Ubon

Forumveteran

Som jag skrev tidigare, så ordnade jag ett tillstånd för att stanna via merrige, januari 2020, en del papper, hembesök av IM, byhövdingen och grannar bjöds in som skulle intyga att dom sett mig tidigare?, mig ville dom inte prata med, och straxt efter detta så ställdes flygen på backen, så denna fick jag ingen nytta av, föll bort automatiskt när jag inte åkte tillbaka hösten 2020, tyckte nu att det var smidigt med visa on arrival, så min framtidsplan är att även nästa vinter ta en visa on arrival,. men året därpå, ta ut en exstension...
'
och någon ränta på mitt insatta kapital har jag aldrig fått, finns tillfällen när jag varit på banken, och sett skyltar om ränta, och när jag frågat efter detta konto, så har svaret alltid varit, att detta gäller endast Thai-folket....

PanPan

Forumveteran
1668789129686.png
Vi har många större ödlor här nu, inte sett innan är mest svansen som sticker ut, 30-40 cm gissningsvis ser ut som kopparorm med ben.

Ubon

Forumveteran
Glömde skriva in här, besöket på polis-stationen, inom 24 timmar så ska man rapportera in var man bor, och i mitt fall så gäller det en privat bostad, jodå, vi, frugan och jag var på stationen inom föreskriven tid, och som vanligt så var den ansvarige inte på plats, men där fanns en polis som frugan kände, och en annan polis som tyckte att vi skulle åka till nästa större stad 20 kilometer bort, här sa frugan ifrån, att åka till nästa stad kommer inte på fråga, så det slutade med att frugan fick ta plats bakom disken, använda polisens dator och själv fylla i uppgifterna, när detta var klart så fick vi en signatur, och kom iväg hemåt efter en timma, tänkte på för några år sedan när jag skulle rapportera in brt666 som skulle bo hos mig, kom dit och fick sitta där i flera timmar, ansvarige dök aldrig upp, fick åka tillbaka dagen efter och återigen sitta och vänta i ett antal timmar innan rapporteringen blev klar, kanske man skulle lämnat in ett klagomål till polisen? omöjligt att uppfylla lagar och regler, enär polisen själva inte vet vad som menas med en rapportering, eller att det finns ingen ansvarig på plats, som kan signera papperna....

Ubon

Forumveteran
Gjort en liten första inventering av verkstan, som jag redan räknat ut, att en del verktyg har fått fötter, kanske inte så farligt ändock, räknat på 2 å en halv år...4 pu-nycklar, 4 svetstänger, 4 tvingar, ett 12 v batteri, ett styck misshandlad kompressor, en balansering för mc-hjul, handslipmaskin, kommer väl på mer över tid ....

1668931263137.png

verkstan, den lilla byggnaden till vänster på bild....

PanPan

Forumveteran
Gjort en liten första inventering av verkstan, som jag redan räknat ut, att en del verktyg har fått fötter, kanske inte så farligt ändock, räknat på 2 å en halv år...4 pu-nycklar, 4 svetstänger, 4 tvingar, ett 12 v batteri, ett styck misshandlad kompressor, en balansering för mc-hjul, handslipmaskin, kommer väl på mer över tid ....

1668931263137.png

verkstan, den lilla byggnaden till vänster på bild....
Fan va snyggt, ser bättre ut än jag trodde på tidigare bilder, ett riktigt stiligt hus.

Ubon

Forumveteran
Fan va snyggt, ser bättre ut än jag trodde på tidigare bilder, ett riktigt stiligt hus.

Planering för bygge 2004, fylldes upp "mud" som fick ligga till sig i 2 år, huset blev klart 2007, själv flyttade jag in 2009, uppgradering med köksmaskiner, möbler och annat smått, min beräkning är en större uppgradering av huset beräknar jag kommer att ske efter 25 år +, vad frugan har för planering har jag ingen aning om...garages byggdes vintern 2019-2020, sommarstugan 2022, en sommarstuga som man kan se ifrån huvudbyggnaden, en konstig planering enligt mig, en sommarstuga åker man till för att komma ifrån hemmaplan.

Ubon

Forumveteran
Det finns en tråd, som heter något som, vill Ni bli rika, köp Bitcoin....

här har det ställts många frågor om krypto, kommer krypto att gå under?

Enligt min mening så kommer alltid Krypto att finnas kvar, fast i en försiktigare form, helt beroende på den enskildes egen girighet,
detta nu om FTX, som var känt att en crash kommer, månader innan kollapsen, många låg kvar och såg inte solen gå i moln, en av den hitintills största som har en beröring med krypto, något som kan bli en större smäll, är Hyper, tillstånd av den Amerikanska myndigheten, men frågan är om man informerat myndigheten vad man egentligen håller på med? finns det ekonomi så finns det dom som bara har ett syfte, att stjäla dina pengar, och det startas krypton som inte har ett uns av värde bakom sig. enbart i syfte att scamma av folk deras pengar, tacka vet jag ärliga krypton, som exempelvis Ubon-krypton som sannolikt kommer att lanseras i sinom tid, en krypto som jag avråder alla och envar att investera i, låter motsägelsefullt, Ubon har en plan...

PODD | En av de största handelsplattformarna för kryptovalutor, FTX, sänktes på bara några dagar. Grundaren Sam Bankman-Fried, som alldeles nyss beskrevs som kryptons räddare, riskerar nu istället både fängelse och personlig konkurs.
under-strecket.svg

SvD
Publicerad 07:29

Ubon

Forumveteran
SvD
Publicerad 07:29

Kryptovärldens räddare satte den i stället i sank​

Sam Bankman-Fried har omnämnts som näste Warren Buffet, den mest framgångsrike investeraren av dem alla, och har gjort en raketkarriär. Han grundade FTX, en av de största börserna för kryptovalutor, och hans företag blev snabbt en av de största och sågs som en av de seriösaste.

Men på bara några dagar kraschade allt. På en kvart får du veta hur omkring en miljon människor förlorade sina besparingar. Och om kraschen får konsekvenser även utanför kryptovärlden. Med Björn Jeffrey, techanalytiker på SvD.

Ubon

Forumveteran
AvEuronewsmedReuters•Uppdaterad:22/11/2022 - 12:02

Två estniska medborgare greps i Tallinn efter att ha anklagats för sin påstådda inblandning i ett kryptovalutabedrägeri och penningtvättskonspiration på 575 miljoner dollar (560 miljoner euro), avslöjade det amerikanska justitiedepartementet på måndagen.
Den anklagade duon, Sergej Potapenko och Ivan Turygin, båda 37, tros ha lurat hundratusentals offer genom ett mångfacetterat upplägg.
Avdelningen sa att de två lockade sina offer till bedrägliga hyreskontrakt för utrustning med de tilltalades cryptocurrency mining-tjänst som heter HashFlare.

Ubon

Forumveteran
En del kallar min Big Bike för moppe, ok, jag köper detta, men för mig som är kort i rocken så är det för mig en "Big Bike, men i vart fall, jag trivs väldigt bra med denna bike, ingen frambroms, helt borta, men den har stått i mer än 2 år, så då torde inte bromsoljan fungera, eller? bäst före 2 år var det någon som skrev ;), men sedan jag köpte denna bike, så hittade jag en mekaniker med en liten egen mek-firma, som jag anlitat om det har varit något, och detta har jag varit nöjd med, nu ska vi åka till denna firma, systersonen kör trucken, jag kör biken utan frambroms, han drar iväg och jag hänger på, i nästa stad så kommer vi till en fyrvägskorsning, inga trafikljus, saktar ner och glider lugnt och stilla i min vänstersväng, och efter en 50-100 meter blir jag omkörd av en mc, som visar tumme upp, och det visade sig vara en polis?, jag är inte sämre, upp med en tumme, fast jag tror inte jag fått en tumme upp om det var känt att jag hade en bromsverkan på 40 %, nåväl, fick lämna biken på verkstan, han ringde dagen efter, klar att hämta, fixad, servad å klar till det facila priset av 1.080 bath...jag gillar meken, men jag älskar min Mia Noi...

1669475845715.png

Ubon

Forumveteran
Min biljett som ännu inte återbetalats, så här ser det ut...

Visa mer / mindre information
Flugo Group Holdings AB

Omsättning 2021-12: 0' SEK
Årets resultat 2021-12: 26 319' SEK
Anställda 0
  • 100%
    Flugo Holdings AB

Årets resultat 2021-12: -22' SEK
    Anställda 0
    • 100%
      Etraveli Group Holding AB

Omsättning 2021-12: 25 998' SEK
      Årets resultat 2021-12: -549 325' SEK
      Anställda 3
      • 100%
        Etraveli Group AB

Omsättning 2021-12: 506 190' SEK
        Årets resultat 2021-12: -17 870' SEK
        Anställda 192
        • 100%
          Flightmate AB

Omsättning 2021-12: 54 784' SEK
          Årets resultat 2021-12: 10 208' SEK
          Anställda 10
        • 100%
          E-TRAVEL ONLINE TOURISM AND TRAVEL SERVICES SA

• 100%
          PLUGO CANADA HOLDING INC
          • 100%
            FLIGHT NETWORK AU PTY LTD

• 100%
            FLIGHT NETWORK UK LTD

• 100%
            2583885 TRIPSTACK INC

• 100%
            8769249 CANADA INC

• 100%
            FLIGHT NETWORK LTD
        • 100%
          Gotogate International AB

Omsättning 2021-12: 528 612' SEK
          Årets resultat 2021-12: -51 610' SEK
          Anställda 0
        • 100%
          Svenska Resegruppen AB

Omsättning 2021-12: 174 195' SEK
          Årets resultat 2021-12: 1 719' SEK
          Anställda 92
          • 100%
            E-TRAVEL HOLDINGS LTD

• 100%
            SUPERSAVER TRAVEL B.V.

• 100%
            OY SRG FINLAND AB

• 100%
            MARCO POLO TRAVEL AS

• 100%
            E-TRAVEL ISRAEL (E.T.I.) LTD

Andra leverantörer i samma bransch​

Visa alla i Resor (7238)

Svenska Resegruppen AB
Org.nr: 5564099025
Kreditupplysning - Standard199 kr exkl. moms
Visa innehåll
UC

Köp
Bolagsordning, Bolagsverket49 kr exkl. moms
Visa innehåll
Bolagsverket

Köp
Fordonsupplysning - Statusrapport79 kr exkl. moms
Visa innehåll
UC

Köp

apknug

Forumräv
Min biljett som ännu inte återbetalats, så här ser det ut...

Visa mer / mindre information
Flugo Group Holdings AB

Årets resultat 2021-12: 26 319' SEK
Anställda 0
  • 100%
    Flugo Holdings AB

Årets resultat 2021-12: -22' SEK
    Anställda 0
    • 100%
      Etraveli Group Holding AB

Omsättning 2021-12: 25 998' SEK
      Årets resultat 2021-12: -549 325' SEK
      Anställda 3
      • 100%
        Etraveli Group AB

Omsättning 2021-12: 506 190' SEK
        Årets resultat 2021-12: -17 870' SEK
        Anställda 192
        • 100%
          Flightmate AB

Omsättning 2021-12: 54 784' SEK
          Årets resultat 2021-12: 10 208' SEK
          Anställda 10
        • 100%
          E-TRAVEL ONLINE TOURISM AND TRAVEL SERVICES SA

• 100%
          PLUGO CANADA HOLDING INC
          • 100%
            FLIGHT NETWORK AU PTY LTD

• 100%
            FLIGHT NETWORK UK LTD

• 100%
            2583885 TRIPSTACK INC

• 100%
            8769249 CANADA INC

• 100%
            FLIGHT NETWORK LTD
        • 100%
          Gotogate International AB

Omsättning 2021-12: 528 612' SEK
          Årets resultat 2021-12: -51 610' SEK
          Anställda 0
        • 100%
          Svenska Resegruppen AB

Omsättning 2021-12: 174 195' SEK
          Årets resultat 2021-12: 1 719' SEK
          Anställda 92
          • 100%
            E-TRAVEL HOLDINGS LTD

• 100%
            SUPERSAVER TRAVEL B.V.

• 100%
            OY SRG FINLAND AB

• 100%
            MARCO POLO TRAVEL AS

• 100%
            E-TRAVEL ISRAEL (E.T.I.) LTD

Andra leverantörer i samma bransch​

Visa alla i Resor (7238)

Svenska Resegruppen AB
Org.nr: 5564099025
Kreditupplysning - Standard199 kr exkl. moms
Visa innehåll
UC

Köp
Bolagsordning, Bolagsverket49 kr exkl. moms
Visa innehåll
Bolagsverket

Köp
Fordonsupplysning - Statusrapport79 kr exkl. moms
Visa innehåll
UC

Köp
Fast skulle du få återbetalning eller var ersättning för den enkelresa som du tvingades köpa?

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
887
mikeus
M

Topp