Ubon bygger en farm....

Ubon

Forumveteran
Jag har noterat massor med inlägg på olika ställen med denna skrivelse men inte en enda översättning?

Handlar i korthet om kungens dotter, prinsessa, hjärtproblem, sjukhus, sen beror det på var man hämtar informationen, inte så allvarligt,
allvarligt, väldigt allvarligt tillstånd....40 år och infarkt?

Ubon

Forumveteran
Jaha, nu slocknade Ubon:s ledstjärna, i samma stund kossorna ställdes in i båset,,,och + att det blev 1 tupp och 2 kärringar....
jag får kolla läget lite bättre imorgon, om jag orkar.

1671196318734.png

.

Senast ändrad:

Ubon

Forumveteran
.
Tallviking sa:
Det är tydligen riktigt illa men det är kanske inte lämpligt att dra detaljer här

Wavis sa
Ja Darlingen blev berörd av detta besked , Varför vet jag inte men menade inte bra för Thailand , Något jag har missat eller

Ubon
Håller med, vi spekulerar inte, men det ser värre ut än man kunde tänka sig,
normalt så kommer fortlöpande info. om hälsotillståndet, men här egentligen ingenting....enligt frugan
så tycks det vara godnatt...

Ubon

Forumveteran
Nu kom en uppdatering, men hur ska texten tolkas....

Her Royal Highness Princess Bajrakitiyabha Narendira Debyavati is now in stable condition. Her heartbeat is being controlled with medicinal treatment.

A heart examination shows that the heart is not fully functioning. However, a coronary angiogram did not find any abnormalities. Doctors have provided medical treatment and equipment to support the heart, kidneys, and lung functions. The Thai Government continues to ask for well-wishers and supporters to pray for her health nationwide.

Tillhandahåller medicinsk behandling och utrustning för att stödja hjärtat, njurarna och lungfunktionerna.

Tallviking

Forumveteran
Nu kom en uppdatering, men hur ska texten tolkas....

Her Royal Highness Princess Bajrakitiyabha Narendira Debyavati is now in stable condition. Her heartbeat is being controlled with medicinal treatment.

A heart examination shows that the heart is not fully functioning. However, a coronary angiogram did not find any abnormalities. Doctors have provided medical treatment and equipment to support the heart, kidneys, and lung functions. The Thai Government continues to ask for well-wishers and supporters to pray for her health nationwide.

Tillhandahåller medicinsk behandling och utrustning för att stödja hjärtat, njurarna och lungfunktionerna.

Den utrustningen heter ECMO

Ubon

Forumveteran
Skaka kläder innan man tar på sig dessa...

Jag tog en dusch, rena kläder på sängen, tog på mig byxorna, och nu t-shirt, hörde något som surrade i rummet, såg ingenting, men kände något på axeln innanför tröjan, drog av tröjan och hittade denna, visade frugan, hon skrek till, danger, och slog ihjäl, ska tydligen vara den sort som man ska akta sig för.

Dagen efter så hittade vi en till i fönstret, samma sort, och här fick jag en bild....någon som vet något om denna sort?

1671621399599.png

1671622024121.png

Audirs2

Forumveteran

Jag tog en dusch, rena kläder på sängen, tog på mig byxorna, och nu t-shirt, hörde något som surrade i rummet, såg ingenting, men kände något på axeln innanför tröjan, drog av tröjan och hittade denna, visade frugan, hon skrek till, danger, och slog ihjäl, ska tydligen vara den sort som man ska akta sig för.

Dagen efter så hittade vi en till i fönstret, samma sort, och här fick jag en bild....någon som vet något om denna sort?

1671621399599.png

1671622024121.png
Kan det va en "gäting"?

kurant

Forumveteran

1671621399599.png

1671622024121.png
En bålgeting vanlig i Asien.
Screenshot_20221221-193211_Google.jpg

Har du en Windows eller Android så håll fingret på bilden så dyker en meny upp, välj sök med Google Lens.

Ubon

Forumveteran
Tomten luktar sprit, det gjorde han inte, jag vet, för det var jag som var Tomten...

Det var frugans bror som är rektor för en skola, som frågade frugan, vi behöver en falang som Tomte, och i ett svagt ögonblick råkade jag säga fel, jag sa ja, så det var bara att krypa i uniformen och göra min samhälls-plikt, och magen hade jag redan på plats, jodå. det var trevligt, framförallt ettorna och tvåorna, dom tycks tro på tomten, vem som nu har lurat i dom detta, och innan så fick jag träna efter manus, Ho Ho Merry Christmas Ho Ho, bad frugan att översätta Ho Ho till Thai, men det kunde hon inte, och många var dom små barnen som ville sitta i Tomtens knä, hade hellre sett att mammorna suttit i knät på Tomten, och berättat om sina drömmars önskelistor...God Jul

1671778918673.png
1671779105973.png

1671779209647.png

Ubon

Forumveteran
Nu känns det som att man kommit halv-vägs, mina första 45 dagar har gått åt, nu fick jag 30 nya dagar, gäller till 28 Januari, och vi ställer in resan till Vietnam, Viet-Ambassaden har inte behagat att svara på mina mail, det ordnar sig på så sätt med dagar, går tillbaka till IM. i slutet på Januari, så får jag ytterligare 60 dagar, räcker med råge,,,,och sen hem i Mars.

1672212403508.png

apknug

Forumveteran
Nu känns det som att man kommit halv-vägs, mina första 45 dagar har gått åt, nu fick jag 30 nya dagar, gäller till 28 Januari, och vi ställer in resan till Vietnam, Viet-Ambassaden har inte behagat att svara på mina mail, det ordnar sig på så sätt med dagar, går tillbaka till IM. i slutet på Januari, så får jag ytterligare 60 dagar, räcker med råge,,,,och sen hem i Mars.

1672212403508.png
Hm, intressant. Jag "var tvungen" att åka till just Vietnam för att få 45 nya dagar (30,skulle inte räcka).

Hur gör du på imigrationen för att få 60 nya dagar efter att du har förlängt med 30 innan?

Jag förmodar att du har Turistvisum.

Ubon

Forumveteran
Hm, intressant. Jag "var tvungen" att åka till just Vietnam för att få 45 nya dagar (30,skulle inte räcka).

Hur gör du på imigrationen för att få 60 nya dagar efter att du har förlängt med 30 innan?

Jag förmodar att du har Turistvisum.

Har inget visum alls denna gång, jag har alltid haft visum tidigare och åkt över gränsen, nu provade jag en ny variant, 45 dagar, förlänger med 30 på IM. nu är det IM-polisen som först vill bötfälla, min fru med halva beloppet, för att icke ha registrerat boendet, vilket vi har hos polisen, erbjuder oss att åka och hämta papperet, behövdes inte, men nästa gång så är det hos IM-polisen detta ska registreras, sen kommer vi in på detta om resten av dagarna, det är faktisk hon som säger, kom tillbaka hit så får Du 60 dagar, senast den 28 Januari, ska tydligen hänga ihop med att man får detta om man har en bra anledning till att stanna, en bra anledning tycks vara att ha en Thai-fru, även barn var en godtagbar anledning, glömde att fråga, hur många gånger kan man göra på detta sätt...den frågan får bli nästa gång, och räknar jag rätt på tid så skulle jag aldrig behöva skaffa mig ett visum.

apknug

Forumveteran
Har inget visum alls denna gång, jag har alltid haft visum tidigare och åkt över gränsen, nu provade jag en ny variant, 45 dagar, förlänger med 30 på IM. nu är det IM-polisen som först vill bötfälla, min fru med halva beloppet, för att icke ha registrerat boendet, vilket vi har hos polisen, erbjuder oss att åka och hämta papperet, behövdes inte, men nästa gång så är det hos IM-polisen detta ska registreras, sen kommer vi in på detta om resten av dagarna, det är faktisk hon som säger, kom tillbaka hit så får Du 60 dagar, senast den 28 Januari, ska tydligen hänga ihop med att man får detta om man har en bra anledning till att stanna, en bra anledning tycks vara att ha en Thai-fru, även barn var en godtagbar anledning, glömde att fråga, hur många gånger kan man göra på detta sätt...den frågan får bli nästa gång, och räknar jag rätt på tid så skulle jag aldrig behöva skaffa mig ett visum.
Den är kreativ och bra. Under coronan så fanns det en "generell" 60.dagars extension som typ alla fick, för att det inte gick att resa. Den verkar vara formellt borttagen nu men de där 60 dagarna som de pratar om nu verkar misstänkt likt.

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
895
mikeus
M

Topp