Ubon bygger en farm....

Efter sin bortgång önskar mannen att sprida sin aska på ett annat ställe än på en begravningsplats, och det krävs därför ett särskilt tillstånd från länsstyrelsen. Kammarrätten anser, i likhet med underinstanserna, att ansökan inte kan prövas eftersom sökanden fortfarande är i livet.

kom in med begäran när du avlidit, han får väl skriva in detta som sin sista vilja, eller be någon släkting/kompis, vill spridas i havet, som ett exempel, (tillåtet) utsedd tar med sig urnan och åker förbi där önskemålet var att spridas, och just där råkar man tappa urnan, vilken otur...varför ska man krångla till allting?

Efter sin bortgång önskar mannen att sprida sin aska på ett annat ställe än på en begravningsplats, och det krävs därför ett särskilt tillstånd från länsstyrelsen. Kammarrätten anser, i likhet med underinstanserna, att ansökan inte kan prövas eftersom sökanden fortfarande är i livet.

kom in med begäran när du avlidit, han får väl skriva in detta som sin sista vilja, eller be någon släkting/kompis, vill spridas i havet, som ett exempel, (tillåtet) utsedd tar med sig urnan och åker förbi där önskemålet var att spridas, och just där råkar man tappa urnan, vilken otur...varför ska man krångla till allting?
Man måste ha en beviljad ansökan för att kunna hämta ut askan, har varit där för en tid sedan, en anhörig ville begravas i sundet.

skattemyndigheten förnekar sig inte,
skatt på skatt på skatt, snart blir det väl skatt på skratt...varför inte en gråt-skatt.

EU vill införa "Temu-skatt" – H&M rusade​

Uppdaterad:Igår 18:01Publicerad:Igår 15:14

Från EU-håll kan det bli aktuellt att införa en skatt för kinesiska e-handelsjättar som Temu och Shein, skriver Financial Times.
Det var en av orsakerna till att svenska klädjätten H&M:s aktie steg 3,1 procent på Stockholmsbörsen på onsdagen, skriver Dagens industri.
Skatten på de de kinesiska företagen övervägs som en konsekvens av att antalet paket ökat kraftigt de senaste åren. Det har dessutom avslöjats att vissa prylar som importerats inte uppfyller miljö- och säkerhetskrav, bland annat då leksaker.
Enligt handelskommissionären Maros Sefcovic beräknas fyra miljarder paket levereras från Kina till EU-länderna skriver tidningen, det vill säga tre gånger så många som 2022. Endast Amsterdams flygplats hanterar 3,5 miljoner paket dagligen, med andra ord 40 paket i sekunden.

igen å igen å igen....

Från och med den 1 december 2024 sänks räntan på skattekontot, meddelar Skatteverket i ett pressmeddelande. Den låga kostnadsräntan går från 3,75 procent till 2,5 procent, medan intäktsräntan sänks till 1,125 procent.

färgvalet påminner mig om cirkus som jag skrev tidigare...

1733391516442.png

1733391856858.png

1733391902917.png

1733391943821.png

en äldre syster med sin nya el-moppe, henne man har just gått i pension och fick med sig ett vederlag...annars har det varit cykel som gällt för hennes del.

1733392179505.png

sent om sidor skola folket vakna....heja Danmark, kommer Sverige att följa efter? men först måste man tillsätta en utredning, sen gäller det att övertyga PK-maffian om riktigheten i detta, men först måste det till en ny utredning och remiss-runda pga. alla överklaganden... och för min del så får man gärna stärka gränsskyddet.

Danmark skärper reglerna: Alla utländska brottslingar kan utvisas​

Den danska regeringen planerar att införa hårdare regler för att utvisa utländska medborgare som döms till fängelse, skriver SVT Nyheter.

Enligt ett pressmeddelande från regeringen ska utvisning gälla oavsett hur länge personen bott i landet eller längden på straffet.

Hårdare tag mot utländska brottslingar

Danmarks immigrations- och integrationsminister Kaare Dybvad Bek (S) motiverar lagförslaget med att utländska medborgare är överrepresenterade i brottsstatistiken.

– Hammaren måste falla ännu hårdare. Varje kriminell utlänning som utvisas är en seger för rättssamfundet och vårt land, säger han.

I nuläget tas hänsyn till hur länge en utländsk medborgare har vistats i Danmark, vilket kan skydda personer som varit i landet länge från utvisning vid kortare straff.

Regeringen vill nu ta bort detta undantag.

det kommer mera, och Sverige står utanför pallplats, på sista plats...

Tuffa åtstramningar i den nederländska invandringspolitiken​

©NL Beeld
I ett alltmer invandringskritiskt klimat vidtar den nederländska högerregeringen tuffa åtgärder för att ytterligare begränsa invandringen till landet. Återinförandet av gränskontroller är bara en av många åtgärder som syftar till försvåra processen. Kritiker uttrycker oro över respekten för mänskliga rättigheter och verkställandet av internationell rätt, inte minst för asylsökande.

nytt år och nya möjligheter...

för några månader sedan så råkade jag ramla på en grej om hur man tillverkar parfym, och min matematik säger mig, här finns det ekonomi, om allt fungerar som tänkt, och förra vintern träffade jag på en thai, i nästa by, vi har hållit kontakten via messenger, och för några veckor sedan så nämnde jag något om detta, skickade honom en film, och han blev intresserad, och nu har vi tagit ett beslut att samarbeta i projektet, vem är då denna thai? någon jag kan lita på? faktisk så känns det ok, han har berättat lite om sig själv, att han med fru flyttade till USA för ett antal år sedan, startade en restaurang-rörelse, och affärerna blomstrade, till den ödesdigra dagen när han hamnade i slagsmål och han vann på knockout, blev gripen och dömd till 7 år, och för att kunna betala advokater så blev hans fru tvingad att sälja företaget, och efter avtjänat straff så blev han deporterad, flyttade in i familjens hus, om jag har förstått rätt så var det hans bror som hade liknande verksamhet som tog över företaget, så nu är det hans bror och barn som sköter hans försörjning, måste väl säga att han är effektiv när det gäller att få fram uppgifter, och här har han under dessa veckor redan hittat några företag, gjort ett studiebesök, (och jag var med på länk) tagit rätt på att det finns en statlig intresseorganisation som håller på med detta, forskat lite om plantor, letat fram en sort från Indonesien, priser osv osv.....fick just in mer info, från Goy som han kallas.

och i kalla Sverige så ryktas det om att det tillfälliga flerbarnstillägget ska försvinna, och likaså adjöss med bostadsbidraget på sikt...

och skulle moderat-gubben Berralund skicka tråden att parkera bakom hönshuset, så kan Du lika bra låsa och släcka ner tråden....

Senast ändrad:
parfymträd...

jag sa väl att Goy var snabb att ta fram info och annat, 6 plantor för min del och 6 plantor för Goy, han sätter sina på sin systers farm, levererar mina hem till frugan, dessa plantor är redan 2 år, man säger att dessa kan börja skördas efter 8 år, blir då minus 2 år, så om 6 år, är man lite otålig så kanske men kan skörda om 5 år, men inte att förglömma att träden ska prepareras under alla år innan skörd, nåväl, vi provar dom här så får vi se hur det artar sig....om dom trivs i jorden på farmen,
1737019384144.png

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M

Tillbaka
Topp