Ubon bygger en farm....

Du som vet allt Ubon , vad är detta ??? Få se nu vad Du kan , som bonde bör du ju ha ett visst kunnande inom detta område vad gäller Thailand ;)

DSC05043.JPG

Dessa risråttor sköt jag i träd på natten ,,, tror inte Ubon vågar sig ut efter mörkrets inbrott , därför all okunskap om Thailands djurliv :)

DSC04019.JPG

DSC04018.JPG

DSC04015.JPG

och du vet som vanligt inte vad du snackar om Ubon , ungefär som med ägandet av fordon i Thailand,

Phonta, visa mig ett inlägg där jag diskuterat ägande av fordon i Thailand, eller en tråd om detta som jag startat.

tror inte Ubon vågar sig ut efter mörkrets inbrott , därför all okunskap om Thailands djurliv :)

Kanske inte vill gå ut på natten, annat att göra i hemmet?

"Du som vet allt Ubon , vad är detta ??? Få se nu vad Du kan , som bonde bör du ju ha ett visst kunnande inom detta område vad gäller Thailand ;)"

Tycker nog att Du klivit över gränsen med din rent ut sagt oförskämdhet.

Phonta, hur ska Du ha det?

"och du vet som vanligt inte vad du snackar om Ubon , "

"Du som vet allt Ubon "

Herr mäster, tag över tråden och lär oss andra, själv har jag inget att förtälja, tråkigt att det blir på detta sätt.

Inget illa ment men det är svårt att förstå vad ni menar när ni citerar någon utan att använda citatfunktionen.

Haha. Tänkte precis det samma.

I övrigt älskar jag denna tråd. Både pga god information från Ubon om hans projekt, plus allt ot-tjaffs vid sidan.

Hört att folk klagar på jargongen här på forumet, i vart fall förr. Har ni varit på TVF eller Teakdoor? Eller varför inte kommentarena i random youtubevideo? - tonen är generellt väldigt bra här inne. Lite tjaffs hör till :p

För att runda av: brunråttan är förjävlig på att klättra, den kan utan vidare klättra upp till 8:e våningen i ett höghus för att käka från fågelbordet på balkongen! Och den klättrar gärna i träd om den har nån anledning. Dessutom är den lättuppfödd, lätt att tämja, mycket intelligent (den slår lätt både hunden och vissa forumskribenter...) och den är mycket god att äta. Påminner om ekorre, som också är god.
Jycken är vad f-n som helst, möjligen en asiatisk varg.
Kan vi bråka i nån annan tråd, så Ubon får fortsätta sin intressanta och lärorika tråd utan för mycket OT?

Åter i det bedrövliga landet, vilket klipp tullen gjorde i mitt bagage 2,5 kilo cocain, det var väl det
dom trodde när dom hittade ett väl paketerat paket, av 250 passagerare så var det bara jag som blev
stoppad, full sökning, hade några kilo i bagaget som inte var utnyttjat, i mitt fall så blev namnet
cocain utbytt till ris, egen skörd. Hade 2 mobiler, 1 för Thai, en en för Swed, dom tog dom och även
laptopen för att tanka av, som dom sa, Thailand är ett högriskland, har Du något som Du känner till
i bagaget? piller? barnp*rr? vapen? något annat olagligt? svarade, klart jag inte har, det Du nämner
är väl olagligt? varför ska jag då ha något av detta? men jag förstår vem som ligger bakom detta,
liknande har hänt tidigare

Jobbigt att ha ett svartsjukt X.

De risråttor jag skjutit har suttit i träden på natten , har även sett några som sägs på vallarna , svärfar har så dålig bössa så han träffar dem aldrig ,därför tar han dem i fälla .... Vet inte hur det ser ut med parningssäsonger då jag inte har en susning om huruvida det är en ren råtta eller mer lik en kanin ,de äter vad jag vet i stort sett bara vegetabilier , det gör dem i så fall troligen till en art som inte bör vara föremål för trikinos ... Ja, jag ser dem på natten i pannlampans sken oftats ensamma eller i par , små eller stora verkar mest sitta ensamma ,kanske starkt revirhävdande , skall ta ett snack med svärfar på onsdag när jag åker upp för att hämta gumman , kanske tar mig en sväng ut på natten med bössan , en sån här lite uppskrämd sedan jag bytt pistong samt satt i en fjäder och vikt som i Sverige inte var laglig , skjuter lätt en stor Thailändsk vit häger på 50 m

Diana 54 5,6 mm.jpg

Vilket märke är det på bössan Phonta? Påminner om en Webley Tracker.

Diana d54 cal.5,5 mm mycket bedre an en gammal Webley tracker

50000thbt fran en handlare som importerade at mig ,kraver licens i Thailand

Hoppas du har med många bilder hem Ubon.
Så du kan hålla i gång tråden tills du åker ner igjen :wai:

Sitter i huset och tittar ut, 8+, mulet, vad gör jag egentligen i Swedskolandet?
tidigare har jag sagt 6 månader i i Asien kan bli ok för min del, funderar till
vintern förlänga detta till 8 månader, har mer att göra i det varmare landet.

Efter/under dom månader som vi planterade så ser det ut så här när jag åkte,
lär nog se annorlunda ut efter regnsäsongen.
lär det nog bli en väldig skillnad.

Farm 2 rai 029.JPG

Farm 2 rai 072.JPG

Farm 2 rai 030.JPG

Farm 2 rai 027.JPG

Sitter i huset och tittar ut, 8+, mulet, vad gör jag egentligen i Swedskolandet?
tidigare har jag sagt 6 månader i i Asien kan bli ok för min del, funderar till
vintern förlänga detta till 8 månader, har mer att göra i det varmare landet.

Efter/under dom månader som vi planterade så ser det ut så här när jag åkte,
lär nog se annorlunda ut efter regnsäsongen.
lär det nog bli en väldig skillnad.

Farm 2 rai 029.JPG

Farm 2 rai 072.JPG

Farm 2 rai 030.JPG

Farm 2 rai 027.JPG

Varför är du i Sverige så lång tid när du har en fin farm att ta hand om?

Varför är du i Sverige så lång tid när du har en fin farm att ta hand om?

Jag har en tidsplan, finns även att göra här och det tar tid att avveckla, så det blir till
att pendla några år till, sitter och förhandlar med almanackan för dom kommande
åren och ser att jag skulle egentligen kunna korta ner tiden med drygt ett år, men
tidsplanen ligger fast så länge, jag har sagt att visst kan det bli ändringar.
men inte till det sämre.

Planeringen för vintern som kommer;

Bygga klar vägen, 300 m

Borra vatten

Bygga foderskjul till korna

Fylla mud till grodtankarna

Fungerar borrningen, bygga fundament och vattentorn

Komplettera med mud till djurstallet

Påbörja bygget till djurstallet

Påbörja bygget av muren

+ lite mer som kommer över tid

Senast ändrad: