I Issan händer ingenting,
vad säger Ni? här händer mer på denna avlägsna bygata än vad som hände mig när jag bodde på Bryggargatan,
Hötorget i Stockholm....
Posten kom idag, trevligt, vatten levererades, 2 backar, på eftermiddagen så hör jag utanför gaten, tut tut, jag går
ifrån datorn i köket, går igenom stora rummet till framsidan, altanen, jag förstår direkt att detta 2 collectors,
inkasserare, kan inte tänka mig att jag har något att göra med dessa, jag går ner för dom få trappstegen och
från höger ser jag en systerdotter kommer på bike, jag tittar på henne och hon möter mina ögon, jag ser skräcken
i hennes ansikte, i hennes ögon, jag går mot gaten och frågar, vad vill Ni? killen som som svarade, hade några papper
i handen, tittar på dom, tittar på mig,,,,,,,,,,,,,,,,han vänder sig om och tittar på min frus farbrors hus tvärs över gatan,
menar på, fel hus, tar biken och flyttar den till andra sidan av vägen och det hus som skulle få besök, dom som stack iväg för
några veckor sen, som jag skrivit om tidigare.
Lek inte med elden.
Dessa pojkar är inte att leka med, det finns tillfällen där man skjuter först och frågar sen, källa: youtube.
Men var är problemet, har dom en puffra, själv har jag redan 2 järn innanför västen...skål.
Jag går alltså tillbaka samma väg, in i köket, tar min lilla kamera som ligger på frysen, på vägen ut så
funderar jag på hur jag ska lösa detta med kameran, tror knappast ingen av dom vill vara med på bild,
öppnar gaten , stänger och går över gatan, dessa två killar rundar huset några gånger, jag sätter mig
på huk vid biken, blir väldigt intresserad, titta en kedja, åhh, motorn sitter där, nu kommer vad jag förstår
ägaren, innan han hinner säga något så berömmer jag honom för sin fina bike, wooww, 150 cc, nästan så
man blir lite avundsjuk, som en liten mia noi, hela tiden har jag hållit min kamera synlig, jag säger nu att
jag vill ta några bilder på biken, visst ok inga problem, tar några kort, Ni/Vi som åker bike vet om detta med
huvan innan man tar på hjälmen, dessa hade det samma, rånarluva på.
Är detta verkligen sant?
Jag fortsätter berömma biken, faktiskt jag gillade den själv, nu kommer det konstiga, med rånarluva på
vill han vara med på en bild tillsammans med sin bike, inga problem, tog några bilder, nu kommer det
fantastiska, han tar sin tumme och pekfinger till hakan och drar upp luvan så den ligger på huvudet,
vad ska man säga? tydligen en kille som gått i lära hos Björnligan, Kalle Anka serien, missade sluttentan efter 8 år.
Jag tog en promenad hem......
En del bilder sätter jag inte in.
Topic: handlade på Macro, är detta en ren nubbe till sillen? flaskan till vänster, eller någon som har något namn på annat?