Ubon bygger en farm....

Du kan ju faktiskt måla taket, finns bra plåtfärger och det blir inte så dyrt. Fast 65% av nypris för det taket lät rätt dyrt.

Du kan ju faktiskt måla taket, finns bra plåtfärger och det blir inte så dyrt. Fast 65% av nypris för det taket lät rätt dyrt.

Jag skrev väl: plåten inköpt av skolan, 66% lägre pris än nytt

pris på begagnat plåt ligger på ungefär 1/3 del av nypriset, beroende på skick,

jodå, har funderat på detta att måla, tror inte mitt förslag skulle gillas av min fru,
så länge det finns beg. plåt att köpa, Thaistyle....själv ville jag köpa nytt, kostar pengar
säger hon, jag låter henne hållas, hennes 1 rai farm.

Allt har blivit försenat i år, men nu har det börjat att torka upp, där vi fyll upp och höjt
marken har vi börjat att stängsla/mur/stolp, taggtråd säger slavdrivaren, staket säger jag,
(taggtråd är bland det värsta jag vet) staket kostar pengar säger hon, ok, säger jag, hennes 1 rai,
men den taggtråden kommer framöver att bytas mot annat.

Det kom upp i tråden hur man får tiden att gå i Isaan , detta med att arbeta, .....Lägger mig inte i, har svar som jag följer.

Bra fråga, får man det?

Ligger Ubon risigt till i Thailand? frågan har varit på tapeten tidigare, jag informerade om det svar jag fick
av dom thailändska myndigheterna, därefter blev kallad xxxxxx, tror säkert proffsen på Forumet ger dig svar.

Ubon

Svartjobbare?

Åker i morgon för att förlänga mitt tillstånd att stanna i landet med ytterligare 30 dagar, jag kommer att ta upp samma frågeställning
återigen som jag tidigare har gjort och fått svar på, kanske reglerna har ändrats? annars så får jag väl vända mig till stenbordsexpertisen.

Eller kanske någon kan upplysa mig om var får man dom bästa och korrekta svaren?, hållbart i lagen.

Jag skickade återigen ett mail till en juristfirma i Thailand, väntar in samma svar som jag fått tidigare,
eller har lagen ändrats?

Söker jag ett svar så inte söker jag svaret hos några vid stenbordet, jodå, min kompis morsa har sagt detta
så det måste vara sanningen, eller att jag känner några polispolare, och dom har sagt, och då måste detta stämma,
och var finns fakta i detta?

Visst är Ubon blödig?

Tog biken idag för att åka till och runt risfälten, just för att titta till dessa, på en sidostig ser jag dessa, först så
uppfattade jag dessa som kaniner (har aldrig sett kaniner i Thailand), närmare kom jag, "råttor"?

3 avmagrade grillbitar, Ubon, Du är blödig, åkte hem och skruvade ihop en frukost till dom,
2 kokta ägg mosade tillsammans med en mjuk skiva bröd, dom var hungriga, och skygga....

CAT-BBQ 026.JPG

CAT-BBQ 028.JPG

CAT-BBQ 040.JPG

Hushållspapper

har det skrivits om tidigare, jag har aldrig köpt, detta är lösningen för detta hem.

Torkdukar i tyg, 25-30 stycken, finns alltid en ren till hands, använd och kör ett varv
i tvättmaskin, gnäll inte över problem, lös problemet....

Fiolspelare 025.JPG

Forum är väl det nya stenbordet ;) kan tänka mig att det låter såhär runt stenbordet "där sitter dom i sin ensamhet och trycker framför burken forumexpertena och vet allt"

Forum är väl det nya stenbordet ;) kan tänka mig att det låter såhär runt stenbordet "där sitter dom i sin ensamhet och trycker framför burken forumexpertena och vet allt"

Inte vet jag, själv har jag inga problem med att fylla dagarna, snarare, hur ska jag få tiden att räcka till....

MInns jag rätt, att Jonas skrev, skopa undan mygglarverna ur tunnan innan ta vatten till att tvätta sig med,
tror nog inte att det går att skopa undan mygglarver, dom hänger på kapilärkraften och andas, minsta beröring
med kärlet så dyker dom.

Varför inte prova detta?, några småfisk i tunnan så finns där inga larver, provade för 2 år sedan, funkar bra,
vi var just ute på risfältet och hämtade några småfirrar, om Du inte vill detta sätt, prova att sätt en bråkdel
av matolja, tar bort kapilärkraften, och larverna drunknar, fy på dig Ubon, din djurmisshandlare....
nja, tycker nog att djur ska hålla sig i sitt eget element, på sin plats, jag är inget matbord för mosqiter.

Nu väntar jag på att någon skriver, ha ha din lilla skojare Ubon, hämtade fisk på risfältet, 5555.

Kom just på en ide" som jag nämnt tidigare, mosqitofällan, varför inte prova att bygga, nu när tanken mognat.

CAT-BBQ 025.JPG

CAT-BBQ 022.JPG

MInns jag rätt, att Jonas skrev, skopa undan mygglarverna ur tunnan innan ta vatten till att tvätta sig med,
tror nog inte att det går att skopa undan mygglarver, dom hänger på kapilärkraften och andas, minsta beröring
med kärlet så dyker dom.

Varför inte prova detta?, några småfisk i tunnan så finns där inga larver, provade för 2 år sedan, funkar bra,
vi var just ute på risfältet och hämtade några småfirrar, om Du inte vill detta sätt, prova att sätt en bråkdel
av matolja, tar bort kapilärkraften, och larverna drunknar, fy på dig Ubon, din djurmisshandlare....
nja, tycker nog att djur ska hålla sig i sitt eget element, på sin plats, jag är inget matbord för mosqiter.

Nu väntar jag på att någon skriver, ha ha din lilla skojare Ubon, hämtade fisk på risfältet, 5555.

Kom just på en ide" som jag nämnt tidigare, mosqitofällan, varför inte prova att bygga, nu när tanken mognat.

CAT-BBQ 025.JPG

CAT-BBQ 022.JPG
Stämmer, men jag antog bara att det var mygglarver då dom såg ut som mygg i larvform.
Vilket som någon typ av larver fick jag skopa bort innan jag duschade.

@Ubon en välkonstruerad välfungerande flugfångare har jag haft idéer på att konstruera och sälja till alla restauranger på turistorterna.

Tanken har slagit mig några gånger då vi ätit sea food mitt på dagen i värmen. Shit vad flugor det kommer. Man får vänta till skymningen men då kommer myggen i stället hmm myggfångare....

Vacinering nummer 2 idag, som små barn, tycker inte om sprutor, vacinerade även dom stora,
bara att fånga in och vara bestämd... 3.dje vacineringen om 1 vecka , sen är det färdigt för denna grupp.

Berätta inte för någon, jag saknar arbetstillstånd...

Fiolspelare 004.JPG

CAT-BBQ 033.JPG

CAT-BBQ 037.JPG

CAT-BBQ 038.JPG

Kom just att tänka på en historia....

Drottningens Guard utanför Buckingham Palace.

Vakten får inte röra en min, bara stå rätt upp och ner, med björnskinnsmössan på,
ett vaktbefäl går på inspektion, helt plötsligt så börjar en soldat hoppa upp och ner,
befälet frågar, vad i he..., är det frågan om?

det klättrade en ekorre upp innanför mina byxor, sen kom det en annan ekorre och
klättrade i andra byxbenet, och Du som soldat kan inte hantera 2 ekorrar, säger befälet,
vakten svarar, det kan jag göra, men jag står fan inte still när jag hör den ena ekorren
säga till den andra, wow, 2 nötter, ska vi äta dom här? eller ta med oss hem?

Kanonfina bilder Ubon , allvarligt skulle själv vilja göra det du gör i Isaan , om jag skulle bo på heltid ....
Tyvärr så skulle det aldrig funka med min frus bröder , de kan och vet fn allt om djur , i alla fall tror dem det ...........

Fina bilder !!!

Kanonfina bilder Ubon , allvarligt skulle själv vilja göra det du gör i Isaan , om jag skulle bo på heltid ....
Tyvärr så skulle det aldrig funka med min frus bröder , de kan och vet fn allt om djur , i alla fall tror dem det ...........

Fina bilder !!!

Fina bilder !!![/QUOTE

Jodå, visst har jag haft mina funderingar om detta är rätt plats för mig, sneglar på Cambodia och Vietnam,
en tur till Cambodia blir det om drygt 3 veckor.

Jobba ihop med frugans bröder? man märker ganska snart vilka thai som jobbar, och vilka som "jobbar",
tur var att "cowboy" ville komma tillbaka, min fru ville inte ge honom en liten lönehöjning, jag sa att det blir
lönehöjning, efteråt har jag förklarat för min fru hur jag ser på saken, och konstigt nog håller hon med,
"cowboy" kommer varje morgon 07.30 tar ut kritterna eller fodrar dom om dom ska stå inne, ser till dom vid
lunchtid, tar in dom vid 16.tiden, bra hand med djur, har aldrig varit borta en dag utan att sagt till i förväg.
Nu har "cowboy kommit upp i åren och väntar på "pension" kan det bli 500b? en tusenlapp? själv hoppas jag
han vill hänga på några år till....frugans äldre syster skulle jag nog aldrig anlita, inte ens till det minsta arbete,
hon har "djuriska" problem med ryggen, kan översättas till "latmask".

Alien, säger frugan, tag bort, själv tycker dom ser trevliga ut, tidigare så har jag sett gröna och gula, första gången
jag ser bruna, frugan e förbannad på dom, dom äter mina blad på blommorna, ja, vadå? dom behöver äta dom med.
Jag flyttar dom till en lugnare plats, så dom slipper höra min fru...

!2-20 minuter för att ladda 1 bild?

CAT-BBQ 001.JPG

CAT-BBQ 013.JPG

CAT-BBQ 007.JPG

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M