Ubon bygger en farm....

Inte mycket kvar att bygga på min fru:s 1 rai, mur, staket och stolp,
hon har önskemål om 2 fisktankar a" 2 gånger 3 meter, 1 meter djup,
går väl att ordna, funkar hennes 1 rai så torde resten av farm 2 rai fungera?

CAT-BBQ 048.JPG

CAT-BBQ 057.JPG

CAT-BBQ 070.JPG

Senast ändrad:
Dom punkter som ska sätta ut via Land Office är klart, sista utsättningen var vägen in till farmen.

Lantmätaren kollar kordinater.

Snackemöte.

Gräv och markera.

CAT-BBQ 043.JPG

CAT-BBQ 044.JPG

CAT-BBQ 049.JPG

En farlig värld vi lever i ?.....

Mul å klöv, den har vi klarat ut,

jag har skrivit tidigare om en kille som bor straxt utanför byn, han hanterade sin första ko
som 12-åring, han var tror jag 15 när jag kom hit första gången, borde vara idag 20-21,
5 kor 1 modersugga, bytte bort korna, in kom 6 buffalo, ökade på med 1 modersugga,
båda dessa suggor ska till att grisa, båda suggorna förlorade samtliga 22 ofödda kultingar,
vad var det som hände, vad beror det på?, mamma gris sjuk, ok, men av vad? allt i svar man får
är, mamma gris sjuk, mamma gris inte må bra, veterinär? no, kostar pengar, jag vet inte, men inte
skrattar jag, hur ska man kunna finna ett svar när inga ledtrådar finns? mamma gris sjuk.
H1N1 har brutit ut i flera länder, x antal av human populationen har blivit drabbade, flera avlidna,
detta på flera platser, Uk, Sydamerika, Ryssland osv osv, oberoende av varandra.
Jag läste en artikel om ett virus som drabbar bananer, här talas det om utslagning i värsta fall i
storleksordningen 70-80 % av bananodlingar.
Genmanupulerade grödor, kanon och jättefint säger Ubon, skitsnack, dom är patentbelagda,
jag väntar bara in att ett risproducerande land börjar med dessa så kan dom glömma sin risexport,
kanske Thailand tycker detta låter bra,? problemet är att bönderna kan inte behålla utsäde från riset.

Själv tror jag på att odla "dubbelbananer" 555 och dubbla priset, detta är inte virus, insekter, har under
mina 5 år här, aldrig sett detta tidigare, man lär sig något varje dag.....

Äggstanning 008.JPG

Äggstanning 003.JPG

Äggstanning 012.JPG

Ambulansfärd

riktigt så var det inte, min fru körde ut bilen, tjatar om att, Du måste åka sjukhus....

Tono & Rambo 008.JPG

Detta funkar inte för min del, håller ansvariga på forumet på med någon intelligenskontroll av medlemmar?

Vad är det för djur som ger mjölk, 2 bokstäver

Vad är det på himmelen som lyser, 3 bokstäver

Återigen så förlorade jag min text, tycker nog det känns bra för min del,
att vänta en tid med mina inlägg...

Detta känns väldigt förnedrande.

Inledning till detta är, att tidigare så har vi bara haft Rambo, numera gammelgubben, som valp kommer Tono in,
jag har under några år trimmat Rambo, att inte gå ut, stanna innanför grinden, även om den står öppen.
Nu håller jag på att lära Tono samma sak, där är gränsen, inte längre, nu känner sig gammelgubben övergiven,
bortglömd, ratad, vill ha sin uppmärksamhet, detta vill Tono också ha, misstänker det var Tono som i sin iver bet min
vänsterhand, jag klandrar ingen av hundarna, naturligt bete"ende, nåväl, iväg till sjukhuset,

Ett fel uppstod:
Logga in för att kunna utföra den begärda åtgärden.
Logga in/bli medlem

Ditt namn eller e-postadress:

Har du redan ett konto?

Nej, skapa ett konto nu.
Ja, mitt lösenord är:
Glömt ditt lösenord eller PROBLEM MED INLOGGNINGEN??? Lätt fixat, klicka här!

Fortsätt vara inloggad

Logga in med Facebook

Logga in med Twitter

Ett fel uppstod:
Logga in för att kunna utföra den begärda åtgärden.
Logga in/bli medlem

Ditt namn eller e-postadress:

Har du redan ett konto?

Nej, skapa ett konto nu.
Ja, mitt lösenord är:
Glömt ditt lösenord eller PROBLEM MED INLOGGNINGEN??? Lätt fixat, klicka här!

Fortsätt vara inloggad

Logga in med Facebook

Logga in med Twitter

Vi har redan tidigare konstaterat att du haft stora problem med att din internetuppkoppling är instabil. Vad du kan göra är att du klickar i rutan med texten "Fortsätt vara inloggad" i samband med att du loggar in. Om du gör det så blir du automatiskt inloggad, även ifall din anslutning bryts tillfälligt. Om du inte gör det så får du en uppmaning att logga in på nytt om anslutningen brutits under tiden som du skrivit ditt inlägg. Det är det tipset som vi kan ge dig.

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M

Tillbaka
Topp