En farlig värld vi lever i ?.....
Mul å klöv, den har vi klarat ut,
jag har skrivit tidigare om en kille som bor straxt utanför byn, han hanterade sin första ko
som 12-åring, han var tror jag 15 när jag kom hit första gången, borde vara idag 20-21,
5 kor 1 modersugga, bytte bort korna, in kom 6 buffalo, ökade på med 1 modersugga,
båda dessa suggor ska till att grisa, båda suggorna förlorade samtliga 22 ofödda kultingar,
vad var det som hände, vad beror det på?, mamma gris sjuk, ok, men av vad? allt i svar man får
är, mamma gris sjuk, mamma gris inte må bra, veterinär? no, kostar pengar, jag vet inte, men inte
skrattar jag, hur ska man kunna finna ett svar när inga ledtrådar finns? mamma gris sjuk.
H1N1 har brutit ut i flera länder, x antal av human populationen har blivit drabbade, flera avlidna,
detta på flera platser, Uk, Sydamerika, Ryssland osv osv, oberoende av varandra.
Jag läste en artikel om ett virus som drabbar bananer, här talas det om utslagning i värsta fall i
storleksordningen 70-80 % av bananodlingar.
Genmanupulerade grödor, kanon och jättefint säger Ubon, skitsnack, dom är patentbelagda,
jag väntar bara in att ett risproducerande land börjar med dessa så kan dom glömma sin risexport,
kanske Thailand tycker detta låter bra,? problemet är att bönderna kan inte behålla utsäde från riset.
Själv tror jag på att odla "dubbelbananer" 555 och dubbla priset, detta är inte virus, insekter, har under
mina 5 år här, aldrig sett detta tidigare, man lär sig något varje dag.....