Ubon bygger en farm....

Inom 10 dagar så har det varit några ormar igen, sålde av alla vuxna grodor, några smet iväg men fångades in, i denna jakt så lyfte jag på en plåtbit som låg på marken och hittade en svart skorpion, frugan hittade en orm, kan tänka mig att denna är en Dogfaced watersnake, frugan fångar orm på sitt sätt, Ubon:s humor: undrar om hon känner till "Ljusterö"...:)

ormfångst.jpg

Nu har jag tillfälligt fått igång dator/telefon, för hur länge vet jag inte, tydligen mycket snö under vintern, husvagnen tålde inte tyngden, så taket ramlade in, så det blir till att besöka skroten, adjö med den husvagnen...:)
Så har du kommit till Sverige nu? I måndags var du i Thailand. Nu till verkligheten med snö i Sverige..
Kanske bara info från Sverige du fått..
Spara husvagnen och bygg något.. Ett struts hus kanske? :)
Hoppas allt är bra Ubon!! :wai::wai:

Så har du kommit till Sverige nu? I måndags var du i Thailand. Nu till verkligheten med snö i Sverige..
Kanske bara info från Sverige du fått..
Spara husvagnen och bygg något.. Ett struts hus kanske? :)
Hoppas allt är bra Ubon!! :wai::wai:

Lämnade Th. Tisdag framme i Swe. Onsdag, "hemma" Onsdag kväll, ingen snö kvar, klart man kan bygga ett strutshus av husvagn, det finns ju taklucka dom kan titta ut ifrån:) resten av tiden lär dom få "nackont", vart ute ett par gånger med lien och slagit gräs, ska försöka hålla efter växtligheten som vill ta över. Vet inte när jag är åter i Th. kanske stannar här 4-5 månader, så det är dags att börja leta biljett redan nu...:)

Lämnade Th. Tisdag framme i Swe. Onsdag, "hemma" Onsdag kväll, ingen snö kvar, klart man kan bygga ett strutshus av husvagn, det finns ju taklucka dom kan titta ut ifrån:) resten av tiden lär dom få "nackont", vart ute ett par gånger med lien och slagit gräs, ska försöka hålla efter växtligheten som vill ta över. Vet inte när jag är åter i Th. kanske stannar här 4-5 månader, så det är dags att börja leta biljett redan nu...:)
Skönt att vara tillbaka och samtidigt inte misstänker jag. Ha en skön sommar, hoppas på uppdateringar om farmen när sådana kommer från Thailand.

Jag hörde just att demonstration ska hållas imorgon mot juntan, någonstans i Thailand. Kritik mot juntan kan leda till väldigt långa straff, vilket hon som leder demonstrationen själv berättade om i programmet, budskapet var väl, vi vill ha val NU. Nu får man väl bli mer uppmärksam på omgivningen om vart vinden blåser.

Det diskuteras om rabarber i en annan tråd, men jag vill ställa frågan om det är någon som har rabarber eller vet om någon annan har rabarber i Thailand, jag har rabarber som står hemma hos mig, funderat tidigare på om att ta med mig en rotbit, men samtidigt funderat på hur kommer rabarber att trivas? i Sverige så fryser roten och går i dvala på vintern, inte vet jag, men funderar på i Thailand om man ska gräva upp roten och lägga den i frysen några månader? kommer detta att fungera?

Det diskuteras om rabarber i en annan tråd, men jag vill ställa frågan om det är någon som har rabarber eller vet om någon annan har rabarber i Thailand, jag har rabarber som står hemma hos mig, funderat tidigare på om att ta med mig en rotbit, men samtidigt funderat på hur kommer rabarber att trivas? i Sverige så fryser roten och går i dvala på vintern, inte vet jag, men funderar på i Thailand om man ska gräva upp roten och lägga den i frysen några månader? kommer detta att fungera?
På thaivisa forumet finns flera diskussioner om rabarber, det odlas visst i norra Thailand under vinterhalvåret och säljs bl.a på macro butiker i Norr.
Sök på "rhubarb" inne på thaivisa forumet och du hittar info.

Vart inne och letat efter rabarber, men inte hittat, inget som brådskar, kan vänta, men tack iaf. :)

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M

Tillbaka
Topp