Ubon bygger en farm....

Det har varit många gånger jag har varit på väg för att titta på gräsodlingen, men som vanligt så
är det alltid något som kommer i vägen, min fru?

Nåväl, nu kom jag iväg, det var härifrån min fru köpte grässtockarna, avhuggna så var dom närmare
metern, hon köpte 40 stycken, dessa delas i 3 delar, blir 120 stycken, (köp 1 få 2 på köpet), lägg
dessa i en säck och genomvattna, efter c:a vecka så bildas rötter, dags att plantera, mitt besök blev nu,
inköpet var för 2 år sedan.

Gräsgubbe 017.JPG

Gräsgubbe 020.JPG

Gräsgubbe 025.JPG

Damm 012.JPG

Modererad för vad?

sitter här och funderar på hur många "studiebesök" jag gjort under åren,
som jag försökt förmedla, till er, jag har blivit modererad för att jag skrivit
som jag ser sanning, Sverige har 7 uppfinningar, pffft.

Ser det som ganska svårt att förmedla vidare info om vad som händer på
farmen, idag kom det ett gäng stolp som ska sättas för stängsel.

På eftermiddagen gick resan till en svampfarm, fick en jyst info.

Möjligt att detta blir sista inlägget från mig på detta forum,

Ubon, Du är modererad, men vi tänker inte tala om varför....

Bygg en Farm, lev livet..

Ubon

Svamp 031.JPG

Svamp 004.JPG

Svamp 008.JPG

Svamp 015.JPG

Svamp 019.JPG

Svamp 010.JPG

Svamp 031.JPG

Hej Ubon! Mycket intressanta inlägg för mig, så att man får höra hur en falang tänker och inte bara thai. En som har en sambo uppe i Udon-Thani ca 33 rai odlingsmark. Du ger oss många bra ider om att utnyttja marken. För tillfälligt har vi gummiträd och sockerrör, samt lite citronträd

Många tycks ha börjat med citronodling på landet, men frågan är om det finns någon lönsamhet att odla citroner ?

Det har hänt att något av mina inlägg måste granskas av moderatorn också innan det visas. Det är väl något automatiskt. Men inte slutar jag köra bil bara för att jag blir utvald i en trafikkontroll ha ha. Det skulle varit lite väl mycket dramaqueen i så fall. Man behöver ju inte ta allt så j-a personligt. Det beror ju på hur man känner sig förstås...

Snart, bara nagar dagar till innan after I Sverige, lad bli en del jobb I Sverige, Sita resningsansokan, till HD, fick med mig
2 AV 3 justitierad, jag behover 3 AV 5' trot nog att aklagaren malat in sig I horn, min fru tar hand om farmen

Rol

Lime är inte citroner, Den ena är större och gul, medans den andra oftast är mycket mindre och grön. Lime heter dessutom Manao på thai....

Men frågar man en thai, och han pratar engelska, så kallar dom allting för "lime", enklast så,,,, istället för att lära sig...

Ubon, gillar din tråd, läser den med intresse, så sant som en kille sade innan, det är något automatiskt bara, så var inte orolig,,,,,

Sådär ja, nu anser frugan att för hennes del av farmen är färdig, kalkonerna på plats, en del av dom 15 stycken har ruvat fram
ett 40-tal kycklingar, ytterligare 2 hönor ligger och ruvar, hon pratar om att ha ett par hundra....

Hade jag fått ta dessa och maskinruvat så hade hon haft minst 50% fler, men hon sa nej.

^884FB015798A07056026410DF0D94BC1805BEF84204A341F7B^pimgpsh_fullsize_distr.jpg

Provar och lägga in en movie, har aldrig gjort detta tidigare.....

Funkar inte, bilder kan jag flytta, men inte film.

Hon satte 9 lemon och 2 till mig, visst har vi ett samarbete men ibland har vi olika uppfattningar
om hur saker ska göras/skötas och då tycker jag det är bättre att dela upp verksamheten.

^FBE4FCAF97882C2E550FDAF1BFD187EF8711658DDF7D09A6C5^pimgpsh_fullsize_distr.jpg

Hennes önskemål våren 2016 var en fiskdamm, denna blev nästan färdig innan jag åkte, nu är denna färdig,
igår sattes det in 1200 yngel, misstänker att det blev (catfish), dammen är på c:a 14 m2.
Fyllt upp mud för nästa tank på min sida beräknad storlek 28 m2.

Som vanligt, taket fult som stryk, taket köpte hon ifrån templet som bytte taket på en byggnad.

^779F55C9B79790F288D3B3A17369C1464D029DB83EAAEDAE9F^pimgpsh_fullsize_distr.jpg

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M

Tillbaka
Topp