Det finns olika lösningar till allt, bra och mindre bra, eller helt bedrövliga.
Jag har köpt en hel del verktyg här i Th-land, även annat, det har varit en hel del problem med att förklara vad jag söker, jag tar ett exempel, jag är in på en större firma som säljer verktyg, jag söker en körnare, ett verktyg, C:a 12 centimeter lång, ser ut som en kort penna, i hårdmetall, denna används för att med en hammare slå/ markera ett märke i metall, där man vill borra, detta lilla märke hjälper till att hålla borren där jag vill ha mitt borrhål, det blev ingen körnare, jag gav upp när dom visade mig ett 40 centimeter bilningsspett, att ta med mig laptopen och googla, har hänt att jag gjort, ingen bra lösning för mig, ett lexikon, visst om man har tur att expediten är läskunnig, förstår sig på verktyg, men nu har Ubon för sin egen del funnit ut den optimala lösningen, Ubon den lilla fulingen, han beställde en katalog ifrån ett större företag i Sverige, i den finns det bilder, Ubon ska handla, sitter hemma och letar i katalogen, låt säga att Ubon vill handla en tång, kommer till butiken och visar en bild på en tång jag söker, funkar kanon, en bild säger mer än 1000 ord, Ubon:s egen lösning, Ubon, inte bara snygg även smart