Digitalkamera
Inte vet jag om jag har otur med mina kameror, tror nog jag har otur, det blir väl 6 kameror under 8 år, köpte en liten kamera i swe. innan sista resan till Th. den lade av, var förbi Big C där finns en kamerabutik, jag har fått för mig att det är den finfördelade jorden från risfälten som virvlar runt och kryper in i kameran, som sagt, skulle lämna in kameran på service och jag tyckte han kunde skotta ur jorden från kameran, nä se det gick inte, någon service hade dom inte, sålde endast kameror, så den mesta tiden sista resan har jag lånat frugans ipad, när den varit ledig, iofs. så kunde jag använt mig av gopro 1080, samma där, var har jag lagt sladden som för över bilder till datorn? nu när jag kom till swe. så var jag inne på en sajt som auktionerar ut kameror, la bud och köpte en lite fin pocket, allt ser bra ut ända tills jag upptäcker att, var är kabeln mellan kamera och dator? det finns en kabel som tydligen ska gå från kamera till smart-tv, sicket skämt, Ubon har ingen tv, var in på samma sajt och hittade en liknande kamera, samma märke, men utan minneskort, la bud och köpte den, funderar om denna kabel skulle fungera till kamera 1, eller låna minneskortet ifrån kamera 1 till kamera 2, kamera 1 har kommit så nu väntar jag in kamera 2, borde komma fredag om allt fungerar som det ska, fast nu gällde detta Ubon så då kommer väl kameran måndag eller tisdag, bara att vänta och se...