Ubon bygger en farm....

Diskussion i 'Expat i Thailand' startad av Ubon, 26 augusti 2014.

1. Ubon

Ubon Forumveteran

Och transporten gällde Ubon, ingen kamera idag, läser på nätet att den är skickad ifrån Skellefteå- Stockholm, och nu på vidare färd till nästa terminal, då torde den komma Måndag eller Tisdag, vad göra om kabel eller simkort inte passar? väntar och ser...

2. Ubon

Ubon Forumveteran

Låter som ett helt ok pris, vad är den på? 250 watt?

3. StefanXErixon

StefanXErixon Medlem

200, den har ett läge för att trampa+gasa och ett läge för att bara gasa men gasar man bara så räcker inte batteriet så länge.
    Jag har tagit den på 2 rundor på drygt 16 Km/st och bara använt motor när det gått tungt och då klarade den alltså mer än 32 Km med lite kvar i batteriet, inte illa för 11 år!
    Batteriet är 36V och var på 14A när den var ny.

Ubon gillar detta.
  4. Ubon

Ubon Forumveteran

Nord/Syd-tråden har jag klivit ur, där får andra fortsätta. Ett tråkigt besked från "hemmafronten" Rambo har gått ur tiden, exakt vad som hände har jag ingen koll på, får väl flera uppdateringar över tid, inte mycket att säga än att det är tråkigt, Rambo har varit med runt 10 år, begravning sker imorgon, R.I.P Rambo...han var inte bara en hund, han var speciell.

Tono och Rambo.jpg

RIP Rambo.jpg

Isan Lover, Jo-Be, brt666 och 4 andra gillar detta.
  5. magunnar

magunnar Forumveteran

Detta gör mig mycket ledsen när jag ser detta har ju 8st hunda hemma och vet hur mycket jag älskar de och de älskar mig.
    Jag lider med dig @Ubon och tycker du gör det vackert för Rambo får han R.I.P
    Från magunnar som älskar hunda.
    Ni får ha det så bra Ubon.:wai:

Ubon och eirkar gillar detta.
  6. Kycklingen

Kycklingen Admin TS-teamet

R.I.P Rambo. :'(

Ubon gillar detta.
  7. Hej främling! Visste du att om du blir medlem/loggar in så kan du se inlägg från forum och du kan se bilderna som finns i inläggen i fullstorlek! Ett medlemskonto fixar du på ett litet ögonblick och du kan använda din Facebook, Google eller Twitterkonto för snabb inloggning.
    :wai: :wai:
  8. suriya

suriya Forumvärd TS-teamet

Tråkigt besked om din hund, @Ubon :-(

Ubon gillar detta.
  9. Berralund

Berralund Forumvärd TS-teamet

Mycket tråkigt med Rambo men han hade säkert ett lyckligt och säkert mycket bättre liv med er än många andra hundar i Thailand. R I P! :(

Ubon, eirkar och Krille gillar detta.
  10. pitch

pitch Medlem

Jo, det funkar inte alls. Det är ju borstlösa DC-motorer som behöver varsin drivare. Signalerna dom ger tillbaka är indikationer från hallgivare när det är dags att driva motorn på nästa par faser. Jag kan bygga sånt i sömnen med ena hjärnhalvan bakom ryggen, och jag skulle gärna göra det för vem som helst som önskar, men... Startkostnaden för att faktiskt bygga färdigmonterade kretskort är väldigt hög.

Ubon, brt666 och Matt82 gillar detta.
  11. Ubon

Ubon Forumveteran

Tycker det verkar vara enkelt att lösa den biten utan att behöva krångla till det, Ubon skrev, 2 motorer men det ska räcka med 1 på 500 w, men det ska finnas ytterligare kraft att ta till, om det skulle behövas, just nu ser lösningen ut som sådan, 2 motorer, 2 speedkontroll, men skulle ändock vilja ha dom ihopkopplade, och jag vet inte om 500w är rätt? och dessa motorer jag tittar på nu säger 500w, men säger samtidigt, 28,5 ah, 684 w, bättre för mig så jag klagar inte, jag får väl se detta som plan B just nu, ställer frågan till pitch, Startkostnaden för att faktiskt bygga färdigmonterade kretskort är väldigt hög, vad är en hög kostnad för en dylika ting?

12. Ubon

Ubon Forumveteran

Tittar runt lite på olika motorer och hittade denna, kan detta vara något? 800 Watt...

bakaxel.JPG

13. brt666

brt666 Aktiv medlem

Är axeln stel, öppen eller diffad?

Ubon gillar detta.
  14. Ubon

Ubon Forumveteran

Har inte en aning, läste inte texten, var bara en bild som gick förbi...ska se om jag hittar tillbaka.

brt666 gillar detta.
  15. Jo-Be

Jo-Be Forumveteran

R.I.P. Rambo
    Vet hur det känns när en vän/kompis och glädjespridare lämnar oss andra bakom.... :'(

Ubon, magunnar och eirkar gillar detta.
  16. Ubon

Ubon Forumveteran

Tack till er som skänkte Rambo en tanke, det har nu över tid, kommit fram flera uppgifter om Rambo:s dödsfall, och det lutar åt att detta var ingen naturlig död, det första som jag fick höra av min fru var , Rambo har blivit förgiftad, sen har hon tonat ner detta medans jag lutar åt att så kan det vara, ett förgiftningsfall, obducera? för att bekräfta eller undanröja misstanke om gift, detta fungerar inte i Thailand, ska begravas så fort som möjligt, helst samma dag, hade jag varit på plats så hade jag nog agerat för obduktion, som sagt, informationen sammanfattat leder helt klart i en viss riktning.

Pepsi, eirkar, pontiac-51 och 2 andra gillar detta.
  17. magunnar

magunnar Forumveteran

Förgiftningsfall var min första tanke.:mad:
    Min fru hade fem hunda som blev förgiftade på svärföreldranas hem, min största mardröm är att någon jävel slänger över muren förgiftad mat.:(
    Mina hundar skäller på allt o alla som kommer nära grinden.

Ubon, eirkar och Berralund gillar detta.
  18. Pepsi

Pepsi Forumveteran

Hej! Personligen är det en tragedi som händer när ens älskade hund går bort.. Har haft en del hundar..
    För @Ubon 's del hoppas jag att det inte var någon som förgiftade er lille vän.
    Tyvärr så är det i Thailand vanligt i byarna att folks hundar springer lösa på gator och i kvarter. Många är rädda för dessa hundar. Förutsätter att ni har haft er vovve inom tomten.

Om en hund skadar en människa av en hund är det oftast ingen som känner till hunden.. Men om en människa skadar samma hund krävs personen på skadestånd av ägaren och feta böter.. "Thailänds lag" ;)
    I Korat/Non Thai dräller det av hundar som krigar natt och dag och attackerar folk. De skiter på ens uteplats. De sitter och ylar under huset.. Är inte förvånad om folk förgiftar dem.. Sorry.. :(
    Har man däremot sin hund hemma inom murarna så skall de fan inte straffas eller förgiftas..
    Men vi har samma problem i Sverige.. Folk som förgiftar katter och hundar.. Mat doppad med glykol.. Sött men dödar snabbt... :(:(:(

Delar din sorg över din hund Ubon… Vet hur det känns när ens vän går bort.. :wai::wai::wai::wai:

Med vänlig hälsning
    PEPSI

Ubon, brt666 och magunnar gillar detta.
  19. Isan Lover

Isan Lover Forumveteran Guldmedlem

Hej

Tråkigt att höra detta om Rambo, tror också att gift är en möjlighet om Jan var frisk tiden innan dödsfallet.

Hundar lever under ständigt hot i Thailand, allt ifrån att någon förgiftar dom, byter dom mot plasthinkar eller baljor när hundbilen kommer eller att någon helt enkelt äter upp någon annans hund, sånt här händer tyvärr ibland, åtminstone på landet.

Mvh isan lover

Ubon gillar detta.
  20. Ubon

Ubon Forumveteran

Var iväg och hämtade kamera 2 på posten, och som jag misstänkte, kabeln för överföring till datorn och simkort passar tlll båda, så det blev 2 kameror, fast jag behövde 1, sånt är livet...:) fast nu har jag 1 i reserv.

pontiac-51 och eirkar gillar detta.
  21. kurant

kurant Forumveteran

Nästan alla kameror kör med lilla USM kontakten för både laddning och överföring. Finns några varianter men dom är få.....
    Samma som alla mobiltelfoner fungerar utom Apple.

eirkar gillar detta.
Laddar...

Dela sidan

Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. Några frågor på det?
  1. Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies.
    Stäng notis