Ubon bygger en farm....

Detta blir bättre och bättre...

Immigration, istället för 15 mil enkel resa, så har jag nu 2 mil att åka,

1 kilometer till hålet i väggen i byn, huset tvärs över gatan som stått tomt några år,
har nu fått nya ägare, och så här skriver familjen,

The owner of carpenter house they open shop

ฉลวยศรี har skickat Idag kl. 14:19

Celebration next two day

ฉลวยศรี har skickat Idag kl. 14:19
If you here not need to go in village

Så då blir väl nästa steg att förhandla om fri hemleverans...:clap_tranparent::upanddown:

Efter en tids leveransförsening, så verkar det ha kommit igång, dom första valparna är levererade, från Rumänien,
nästa leverans/import är planerad om 2 veckor....

P1030473.JPG

P1030470.JPG

P1030476.JPG

Just nu ser jag möjligheten att åka vintern 2021 inte större än 50%, dags att ta fram plan B,

vilket projekt man ska ta tag i under kommande vintern i Sverige, och jag som tänkte få träffa

min älskling till vintern...ordnat med nytt batteri, bytt olja, och ny-besiktad...

P1020960.JPG

....sitter och läser på om skattereglerna, hobbyverksamhet, jag tar inget ansvar för att dessa uppgifter stämmer, Ni får kontakta
skatteverket själva för info. om eran verksamhet, men detta har jag kommit fram till, plocka blåbär ska vara skattefritt upp till 12.500:-
har man ingen annan inkomst så är det 20.008:-, men när det gäller försäljning av valpar så är detta skattefritt upp till 50.000:- sen har
vi detta med avdrag för utgifterna för inkomsternas förvärvande, reparationer och underhåll ska tydligen vara avdragsgilla, ser flera
andra avdrag, jag får läsa vidare så ska detta nog gå ihop sig skatte-tekniskt på något sätt, helt plötsligt så kanske man kan börja att
gilla skatteregler....

....sitter och läser på om skattereglerna, hobbyverksamhet, jag tar inget ansvar för att dessa uppgifter stämmer, Ni får kontakta
skatteverket själva för info. om eran verksamhet, men detta har jag kommit fram till, plocka blåbär ska vara skattefritt upp till 12.500:-
har man ingen annan inkomst så är det 20.008:-, men när det gäller försäljning av valpar så är detta skattefritt upp till 50.000:- sen har
vi detta med avdrag för utgifterna för inkomsternas förvärvande, reparationer och underhåll ska tydligen vara avdragsgilla, ser flera
andra avdrag, jag får läsa vidare så ska detta nog gå ihop sig skatte-tekniskt på något sätt, helt plötsligt så kanske man kan börja att
gilla skatteregler....
Vilken ras är det på era valpar?
Är alla tingade?

Vilken ras är det på era valpar?
Är alla tingade?

Dom flesta som säljs är "frallor" Fransk Bulldog, ett mindre antal Engelsk Bulldog, jag själv har bestämt mig för
att satsa på Engelsk Bulldog, lite kraftigare och passar min personlighet bättre, biter sig fast och släpper aldrig taget,
den på bild blir den första för avel om 2 år, anländer om c:a 2 veckor, och sagt är att Jag, tillsammans med kennelägaren
ska ha ett samägandeavtal om 50-50, om totalt 2 tikar, den första importen bestod av 8 valpar (frallor), en del var
tingade, alla är sålda, den sista går till Stockholm på Söndag, nu finns det ett avtal med en större kennel i Rumänien,
som löper över 18 månader, med leverans 1-2 gånger per månad, med några månaders uppehåll över jul och nyår,
kommande leverans blir 8 frallor, och den nämnda Engelska Bulldog, som det ser ut nu så är det större efterfrågan än
tillgång, en del tingar en valp, en del ringer och frågar om det finns valpar...så nog kan vi skaka fram en valp om det är så,
med en viss leveranstid.

1618603418281.png

Lady Lizzi, Kennel Bulldog...man måste väl börja någonstans....

1618603622481.png

Mamman till Lizzy...

1618603795845.png

Pappan till Lizzy, nu snackar vi hund, och inga knätofsar...

Synd och för jäkligt att det finns en del synnerligen oseriösa personer som importerar hundar från framför allt Polen. Ofta "frallor" tydligen som är en populär ras. En kvinna här i Skåne åkte fast pga en transport med 16 valpar som fastnade i Ystadtullen. Dom stackars valparna låg i sin egen urin och avföring, var i mycket dåligt skick och fick avlivas. En sådan vidrig hantering går naturligtvis ut över seriösa uppfödare och importörer. För att inte tala om risken för import av rabies.

Lycka till @Ubon!

Synd och för jäkligt att det finns en del synnerligen oseriösa personer som importerar hundar från framför allt Polen. Ofta "frallor" tydligen som är en populär ras. En kvinna här i Skåne åkte fast pga en transport med 16 valpar som fastnade i Ystadtullen. Dom stackars valparna låg i sin egen urin och avföring, var i mycket dåligt skick och fick avlivas. En sådan vidrig hantering går naturligtvis ut över seriösa uppfödare och importörer. För att inte tala om risken för import av rabies.

Lycka till @Ubon!

Vad styr dom som försöker sig på att smuggla hundar? pengar, det är så stora pengar i valpar, om det inte fanns pengar i detta, så fanns det heller inget smuggel, har jag förstått rätt så får man ta med sig 2 hundar som privat införsel, men det är fortfarande en massa regler med detta, straffet för att smuggla är väl en klapp på handleden, böter, villkorligt...straffet får hundarna ta, avlivas, vilket jag förstår är den normala gången, och skulle inte papperna för införsel vara in order, så hade jag knappast att jag befattat mig med detta, här finns alla papper i ordning, kontakt med uppfödare i andra länder, veterinärer, valparna ska veterinär-besiktas i ursprungslandet, chippas, vaccineras, sitta i karantän, sen finns det regler om hur valparna får transporteras, godkända fordon och burar, och har jag förstått rätt så finns det en färdskrivare i fordonet, inte för föraren, den är till för valparna, det finns regler på hur många timmar man får köra innan hundarna ska rastas, när valparna är inklarerade i Sverige, så får man inte köra dom någon annanstans än till den uppgivna adressen, därefter ska valparna återigen vet-besiktas i Sverige, sen ska det vara grönt ljus att skriva på skylten, till salu, allt detta slipper smugglarna...

Det ser svårt ut med att få detta vaccin, men måste nog jobba lite på att ta detta ändock, i förebyggande syfte, också med tanke på
eventuella lättnader för dom som är vaccinerade, halvtid på karantän?, så jag loggade jag in på1177 och se, det fanns tider igår,
idag, och imorgon, det blir fel dagar för min del, andra dagar? kollade igenom alla veckor fram till vecka 1 och årtalet 2022, inte en tid,
alla sidor var blanka, men tydligen kan man ringa och beställa tid, med början på morgonen 07.30, det blir att prova den varianten,
och stå i kö med 981 andra sökande, vidare så har jag läst att dom som ska åka till vaccinationscentralen har fria färdtjänstresor, så jag
passade på att kolla upp om detta, men gäller bara dom som redan har färdtjänst, bad dom skicka ansökningsblanketter, så får jag väl
söka färdtjänst, se vad annat sätter mig i arbete, ingen rast, ingen ro....

"Flera olika hälsoproblem är överrepresenterade hos franska bulldoggar. Den brachycephala (trubbnosiga) huvudformen leder till problem med andning och temperaturreglering (Brachycephalic airway obstructive syndrome, ofta förkortat BOAS. Ögonskador och ögonsjukdomar är enligt försäkringsstatistik ca 10 gånger vanligare än hos genomsnittshunden, vilket även det hänger ihop med anatomin med kort nos och stora ögon. Symptom relaterade till allergier är också vanligt (klåda, öroninflammationer och hudinfektioner), och drabbar franska bulldoggar ca 5 gånger så ofta som genomsnittshunden. Franska bulldoggar löper ca 4 gånger större risk att drabbas av diskbråck än genomsnittshunden, sannolikt kopplat till att missbildningar i ryggkotorna är mycket vanligt i rasen . Diskbråck ger ryggsmärta och nedsatt nervfunktion, i värsta fall förlamning. Epilepsi och patellaluxation är exempel på andra sjukdomar som är vanligare hos fransk bulldogg än hos andra hundar.

Enligt Agrias försäkringsstatistik är den en av de raser som löper hög risk att dö före 7 års ålder[8]

Att valpkullar behöver förlösas med kejsarsnitt är relativt vanligt, knappt hälften av kullarna enligt statistik från Fransk Bulldogg Klubb, och över 80% enligt en brittisk studie."

"Flera olika hälsoproblem är överrepresenterade hos franska bulldoggar. Den brachycephala (trubbnosiga) huvudformen leder till problem med andning och temperaturreglering (Brachycephalic airway obstructive syndrome, ofta förkortat BOAS. Ögonskador och ögonsjukdomar är enligt försäkringsstatistik ca 10 gånger vanligare än hos genomsnittshunden, vilket även det hänger ihop med anatomin med kort nos och stora ögon. Symptom relaterade till allergier är också vanligt (klåda, öroninflammationer och hudinfektioner), och drabbar franska bulldoggar ca 5 gånger så ofta som genomsnittshunden. Franska bulldoggar löper ca 4 gånger större risk att drabbas av diskbråck än genomsnittshunden, sannolikt kopplat till att missbildningar i ryggkotorna är mycket vanligt i rasen . Diskbråck ger ryggsmärta och nedsatt nervfunktion, i värsta fall förlamning. Epilepsi och patellaluxation är exempel på andra sjukdomar som är vanligare hos fransk bulldogg än hos andra hundar.

Enligt Agrias försäkringsstatistik är den en av de raser som löper hög risk att dö före 7 års ålder[8]

Att valpkullar behöver förlösas med kejsarsnitt är relativt vanligt, knappt hälften av kullarna enligt statistik från Fransk Bulldogg Klubb, och över 80% enligt en brittisk studie."

Vad Tulpan egentligen är ute efter sitt kopierade inlägg, vet han bara själv, kanske han vill klanka och kasta skit på andra? man kan väl skicka tillbaka frågan, vilken hundras är helt felfri? inte heller att förglömma att det är människan som avlar fram egenskaper hos hundar och även andra djur, och med detta inlägg från Tulpan i vilket jag redan kände till det mesta så vet jag inte om det är någon mening att fullfölja mitt skrivande i tråden...Ubon stängde just av sig själv för en tid framöver.

Jag är en djurvän och fransk bulldog är den hund som lider mest av hälsoproblem av alla hundar. All form av uppfödande av den hundrasen är djurplågeri.

Det finns inte felfria hundraser men det finns hundar som är väldigt friska av sig några exempel är

Beagle
Chihuahua
pudlar
siberian husky
Border Collie

Människan har avlat fram hundar med defekter för dom tycker hunden blir vackrare då. Elakt är bara förnamnet.

Tråkigt att höra, hoppas det inte är Covid han är ju i riskgrupp enl vad han sa själv. Eller något annat allvarligt för den delen. Krya på dig @PeterSfa .

Covid?

Detta skrev Peter Sfa till mig den 23 Maj, ingen mer text efter detta....

Jag hamnade på sjukhus iaf. Inte misstänkt covid så de testade inte. Enormt höga nivåer av socker däremot, parad med en eminkektion.

Inte för att jag håller på med konstiga konspirationskonstigheter, men funderar ändock runt detta virus, tänk om det är på detta sätt, vi behöver inte peka ut något specifikt land, så vi tittar inte på ett större land där det bor kineser, i vilket land som helst så bestämmer sig ledarskiktet för att, vi tar fram ett virus som kan slå ut en stor del av mänskligheten, bara så att vi har möjligheten, ifall att, och här ger man en grupp forskare i uppdrag, ta fram ett virus med dessa egenskaper, och till en annan grupp forskare så ger man uppdraget att ta fram ett vaccin mot detta virus, och nu igenom en rad olyckliga omständigheter på en personalfest, så lyckades 2 virus, för övrigt en hon och en hanvirus, det var tydligen någon forskare som var försenad till den stora festen, och slarvade lite med hand-hygienen, och här kom 2 virus ut i friheten, och här började dessa 2 virus att föröka sig, men varför förökade sig inte detta virus i samma snabba takt i ett provrör? men hallå, skulle Du själv vilja idka könsumgänge som ett virus i ett provrör, när 32.000 tusen andra virus tittar på? men forskarna som forskade på ett vaccin? nu är det väl så, att först måste man ha ett virus att forska på för att ta fram ett vaccin, man kan väl säga att vaccinforskarna låg ett steg bakom....nää, detta tror jag inte på.

Covid?

Detta skrev Peter Sfa till mig den 23 Maj, ingen mer text efter detta....

Jag hamnade på sjukhus iaf. Inte misstänkt covid så de testade inte. Enormt höga nivåer av socker däremot, parad med en eminkektion.
Testade att ringa han, telefon var på men ingen svarade, får se om får call back.
Men positivt att telefon är på iaf, får hoppas han är ok.

Kom på att jag hade fått numret innan och efter vad jag läste så ringde jag, hans fru ringde tillbaks, jag fick pratat med han, snacka och han var pratglad och på bättringsväg, sa att folk vart oroliga.
Han har vart inlagd men på bättringsväg, frågade om det var ok att jag skrev det och ok.
Han mår mycket bättre nu men vart riktigt illa.

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M

Tillbaka
Topp