Ubon bygger en farm....

Nej kanske du inte har läsförståelse då du verkar tro att all krypto är valuta...
u
Tvärtom, jag har alltid hävdat att krypto är ingen valuta, utan att detta är ett betalningsmedel, PanPan, har Du så
djefla stora problem med mig, inga problem för min del, jag vill inte att detta eskalerar så att Du återigen blir avstängd
för en viss tid, Du har nu hjälpt mig på vägen, jag skriver ett inlägg på flera rader, lugnt och sansat, Du går in och svarar,
med drygt en halv rad, vad vill Du? starta bråk? jag backar inte, men jag tar ansvar.

Till

Admin, ansvariga för forumet

Jag lägger gärna min tid, för att hjälpa andra,
i text, ord och handling, Pro Bono,
0ch det känns lite tragiskt att se 218,000 klick i denna tråd, att denna går i graven,
men samtidigt så känner jag mig lite stolt, när jag ser att ....

Pan Pan, sluta lipa, som Du själv brukar skriva....och ingen respekt har Du för andra.

Hallå växeln, stäng tråden för inkommande och utgående....

Nu skiter jag i vilket som.....

u
Tvärtom, jag har alltid hävdat att krypto är ingen valuta, utan att detta är ett betalningsmedel, PanPan, har Du så
djefla stora problem med mig, inga problem för min del, jag vill inte att detta eskalerar så att Du återigen blir avstängd
för en viss tid, Du har nu hjälpt mig på vägen, jag skriver ett inlägg på flera rader, lugnt och sansat, Du går in och svarar,
med drygt en halv rad, vad vill Du? starta bråk? jag backar inte, men jag tar ansvar.

Till

Admin, ansvariga för forumet

Jag lägger gärna min tid, för att hjälpa andra,
i text, ord och handling, Pro Bono,
0ch det känns lite tragiskt att se 218,000 klick i denna tråd, att denna går i graven,
men samtidigt så känner jag mig lite stolt, när jag ser att ....

Pan Pan, sluta lipa, som Du själv brukar skriva....och ingen respekt har Du för andra.

Hallå växeln, stäng tråden för inkommande och utgående....

Nu skiter jag i vilket som.....
Jag skall göra dig till viljes, en viss otrevlighet skönjes vid horisonten här. Du får återkomma med begäran om öppning igen.

Man behöver inte vara forskare för att förstå saker...sen finns det dom som aldrig smakat en öl.

Forskare vid University of New South Wales i Australien har funnit att måttlig ölkonsumtion bland personer över 60 år kan ha en skyddande effekt mot demens.​

MER FRÅN HEALTHILY
Freepik Forskare vid University of New South Wales i Australien har funnit att måttlig ölkonsumtion bland personer över 60 år kan ha en skyddande effekt mot demens.

Vetenskapen säger: två öl om dagen minskar risken för demens
Freepik Mycket rik på hälsosamma växtföreningar och spelar en roll i många huskurer.

HealthilyGå till Healthily

Senast ändrad:
Detta tycker jag låter som en väldigt dåligt förslag, nästan lite av en scam, och dessutom så ska man betala för marken,
och hur blir det med arvsrätten? men nu ser det ut som att av detta blir det ingenting...120 mille bath?

Thailändska medier säger att kabinettet enligt uppgift kan överväga att upphäva inrikesministeriets förslag om utländskt markägande som gör det möjligt för utlänningar som investerar 40 miljoner baht per år i tre år att äga upp till 1 rai mark (ungefär 0,4 tunnland) i Thailand.

Detta tycker jag låter som en väldigt dåligt förslag, nästan lite av en scam, och dessutom så ska man betala för marken,
och hur blir det med arvsrätten? men nu ser det ut som att av detta blir det ingenting...120 mille bath?

Thailändska medier säger att kabinettet enligt uppgift kan överväga att upphäva inrikesministeriets förslag om utländskt markägande som gör det möjligt för utlänningar som investerar 40 miljoner baht per år i tre år att äga upp till 1 rai mark (ungefär 0,4 tunnland) i Thailand.
Utlänningar är bara ett nödvändigt ont.
Lägg inte mer pengar än du har råd att förlora är en gyllene regel.
Även för ev arvingar.

1 Rai är knappt en tomt.

Det lades på hyllan idag och osäkert blir något av, troligtvis inte pga massiva protester, helst i socialmedia med oro för att Kineser skall köpa upp.

Vad är det Thai, inte vill ha? i utbyte mot utlänningars ägande av 1 rai tomtmark, man tackar nej till investeringar över 3 år, motsvarande
120.000.000 miljoner bath, och med det nya skattesystemet 2019, så tackar man även nej till, stämpelskatt, överförings-skatt vid köp, samma om marken säljs, och här ska det även betalas skatt på vinsten, och man kan väl anta att på marken byggs det hus, ytterligare skatter, på byggmaterial, vatten sopor och el, och arbetstillfällen skapas, satt och lekte lite med siffror om 1000 utlänningar skulle äga 1 rai var, stora siffror blev det, och marken ligger där den ligger, inget som går att flytta på....faktiskt så är jag glad att Thai protesterade mot förslaget, detta är dom inte värda.

Där kan man säga att förslagsmakaren har kraftigt övervärderat marken. Inflation utan dess nåde kanske också skulle ske. Vad vet jag? Jag är inte ekonom.
Allt beror väl på läget, var den ligger.
Enligt Engelsman försväljningschefen på Top group som byggt condon vi bor i finns det ingen mark mitt i centrala Pattaya som går under 1 miljard baht.
Bygga ett nytt condo på mitt i centrum 2nd road-beach road kostar skjortan, så gör condona med.
Var det vad han sa, själv inte kollat markpris där.

Och med detta så vet vi hur vi bättre kan skydda oss mot....

Lundaforskarnas laser avslöjar vad myggor gillar​

2022-05-06 09:22
TT
mygga.jpg
Aktivera Talande Webb
Forskare vid Lunds universitet har tagit reda på exakt vad det är som gör att vissa myggsorter attraheras av just människor.

Genom en oerhört sofistikerad metod har ett pyttelitet hål gjorts i testmyggornas huvuden och med hjälp av laser har forskarna sedan kunnat titta in i hjärnorna på myggorna samtidigt som de utsatts för olika dofter, skriver Vetenskapsradion.
Testen har utförts på myggan Aedis aegypti, som sprider sjukdomar som gula febern, dengue, zika och chikungunya.
– Lukten av människor aktiverar en specifik del av myggans hjärna som inte aktiveras av doft från andra djur, säger Marcus Stensmyr, lektor vid Lunds universitet, till Vetenskapsradion.

De två ämnen som har visat sig vara mums för myggan och som aktiverar myggornas luktbulb i hjärnan är molekylerna decanol och undecanol, vilket är biprodukter från nedbrytningen av sebum – ett ämne som vi har på huden och som fungerar som en naturens egen hudlotion.

Upptäckten kan kanske leda till utvecklingen av medel som kan ge ett skydd från myggan och då också tre av de mest fruktade sjukdomarna i tropiska eller sub-tropiska klimat.

TT​

Allt beror väl på läget, var den ligger.
Enligt Engelsman försväljningschefen på Top group som byggt condon vi bor i finns det ingen mark mitt i centrala Pattaya som går under 1 miljard baht.
Bygga ett nytt condo på mitt i centrum 2nd road-beach road kostar skjortan, så gör condona med.
Var det vad han sa, själv inte kollat markpris där.
Ja, någon tjänar pengar med de priserna. Det är en sak som är säkert. Nu vet jag inte hur stora markerna är, men den som köper en condo måste ha en stor plånbok.

Ja, någon tjänar pengar med de priserna. Det är en sak som är säkert. Nu vet jag inte hur stora markerna är, men den som köper en condo måste ha en stor plånbok.
Nä köpa en condo i Pattaya behövs ingen stor plånbok men bygga ett condominium i centrala Pattaya, då behövs stor plånbok.
Bygga i Bangkok behövs ännu större plånbok och där behövs stor plånbok för att köpa high end condo centralt.

Nä köpa en condo i Pattaya behövs ingen stor plånbok men bygga ett condominium i centrala Pattaya, då behövs stor plånbok.
Bygga i Bangkok behövs ännu större plånbok och där behövs stor plånbok för att köpa high end condo centralt.
Jag tänkte snarare på om någon köper upp mark för en miljard baht, så vill de väl ha avkastning för marken de köpt. Om de bygger condominium med 500 condos, lär de vilja ha betald för varje enskild försåld condo som även täcker en del av marken som komplexet är byggd på.

Jag är medveten om att det är skillnader mellan svenska bostadsrätter, där man "äger" en del av bostadsrättsföreningen och får nyttjandetillgång till lägenheten och faciliteterna, och thailändska condos.

Jag är ingen expert på detta område men tycker att det borde ju sätta avtryck på condo-priserna. Rätta mig om jag har fel. :)

Jag tänkte snarare på om någon köper upp mark för en miljard baht, så vill de väl ha avkastning för marken de köpt. Om de bygger condominium med 500 condos, lär de vilja ha betald för varje enskild försåld condo som även täcker en del av marken som komplexet är byggd på.

Jag är medveten om att det är skillnader mellan svenska bostadsrätter, där man "äger" en del av bostadsrättsföreningen och får nyttjandetillgång till lägenheten och faciliteterna, och thailändska condos.

Jag är ingen expert på detta område men tycker att det borde ju sätta avtryck på condo-priserna. Rätta mig om jag har fel. :)
1 000 000 000 baht för tomten delat på 500 condos blir 2 000 000 baht per lgh bara för marken. Sen tillkommer huset......

1 000 000 000 baht för tomten delat på 500 condos blir 2 000 000 baht per lgh bara för marken. Sen tillkommer huset......
Var det som jag skrev priser för mark mellan 2nd road och beach road jag skrev att han sa, får du väl inte en condo för 2 miljoner där?
Kollade på nätet en tomt låg ute för 1,2 miljarder men såg inte riktigt var den låg.

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M

Tillbaka
Topp