Ubon bygger en farm....

se upp alla blåbär och svamp, frugan är på ingång....

nu kom frugans visa på posten, och nu pratar hon om att flyga till Arlanda den 18:de, innebär att jag blir upptagen den 19:de, blir en resa till flygplatsen och hämta henne, tar över nya huset samma dag, och något bolån blev det inte, håller på och undersöker om "förrådet" är ett svartbygge eller ej, märkligt vore det om det är, med tanke på att detta är inskrivet på fastighetskartan, lantmäteriet, så det blir att börja leta i kommunens register från 1950, han som byggde huset är avliden, men har en son, som kan veta mer exakt vilket år förrådet byggdes, och det enda som kan hända är att man åker på en sanktions-avgift, men att förrådet står där det står, preskriberat och går på gammal hävd, så nu blev det att lösa huset kontant...

(11 kap. 20 § PBL). Till skillnad från lovförelägganden kan rättelseförelägganden endast utfärdas 10 år från att det olovliga bygget uppfördes. Då det har gått mer än 10 år från byggets uppförande kan kommunen inte rikta några krav om exempelvis rivning. Bygget är i det avseendet preskriberat men ses ändå inte som lovligt.

det är inte förrådet jag i första hand är ute efter, det är bostadshuset...

överföra pengar, spelar ingen roll hur mycket jag än försöker förklara, frugan var på banken igår och skickade en påse pengar, jag har ett konto med 14 siffror, vid internationell överföring så ska det vara 15 siffror, man lägger till en nolla efter clear-nummer, så nu är frugan på väg till banken....för att reda ut något som redan är utrett.

WORRY

Öppna

ฉลวยศรี
ฉลวยศรี ไชยนา

Much money

Öppna

Du har skickat​

no problem

ฉลวยศรี​

Not got money is big problem

Öppna

ฉลวยศรี

Why you say no problem

Öppna

ฉลวยศรี
ฉลวยศรี ไชยนา

Ok

Öppna

ฉลวยศรี​

ฉลวยศรี ไชยนา

I go now

Öppna

Du har skickat​

i copy from bank homepage, can not be wrong, you not need to go

Öppna

ฉลวยศรี​

ฉลวยศรี ไชยนา

I go

Visat av ฉลวยศรี ไชยนา kl. 08:36

Öppna

Du har skickat​

i say not need...

frugan var på banken, och nu hottar det till lite enligt min mening, det ska ta mellan 3-5 dagar för att transferera pengarna,,
enligt banken, funderar på om detta ska bli en lång eller kort historia? ville frugan framföra något klagomål, så kunde hon göra det, jag själv, Ubon är nog inne på att kontakta Chefen för bank-koncernen direkt, namnet börjar med Kasxxxxn bank, sån är Ubon, funderar på och undrar vem som är högst på denna bank....någon som kan ge mig en ledtråd?....vilka sociala medier har vi att tillgå/kontakta? kanske kan bli starten på Ubon:s web-blogg? konfiskerar banker i Thailand kundernas pengar?

nu har jag kommit så långt att pengarna finns hos Swedbank Sverige, men fortfarande konfiskerade, det blev tydligen en för stor summa, dom gnäller något om penningtvätt-lagen....och vill ha in underlag var pengarna kommer ifrån...borde man inte titta på Svedbank som tvättmaskin, Baltikum och Danske bank.

äsch, ärlighet varar längst, jag skriver som det är, häleri och tjuvslakt...

nu har jag kommit så långt att pengarna finns hos Swedbank Sverige, men fortfarande konfiskerade, det blev tydligen en för stor summa, dom gnäller något om penningtvätt-lagen....och vill ha in underlag var pengarna kommer ifrån...borde man inte titta på Svedbank som tvättmaskin, Baltikum och Danske bank.

äsch, ärlighet varar längst, jag skriver som det är, häleri och tjuvslakt...
Varför inte skriva "Ett långt liv av försakelser" ? :angel:

influenser, en del tjänar skapliga slantar av vad jag sett och förstår, så det tycks finnas en del slantar bakom knuten att bara hämta, jag hakar på trenden och skriver in mig på "Only Fans"....:kewl_transparent:
Du behöver bara hitta rätt kundkrets så rasar stålarna in:)
Kan du inta lägga in ett par bilder så kanske du får några följare här,och säker få några goda råd:p Här finns ju många kreativa och vänliga själar:laugh2:

banken...

har bokat ett möte med banken idag klockan 14.00, var är våra pengar?, det vart lite stressigt för frugan att få fram ett statement, och banken frågar var kommer pengarna ursprungligen ifrån, utbetalningen kommer ifrån fackförbundet, då borde dom väl fråga vem som satt in pengarna på frugans konto, på statement står inte namnet på vem som satt in pengarna, där finns bara en kod, kommer antagligen att be om ett räntefritt lån, på samma summa som banken konfiskerat....

nattpost...från banken

detta måste ha kommit under natten, fördröjning på leveransen?

Hej hej!

Tack för kompletteringen av kontoutdrag. Där syns ju en insättning på ett större belopp. Så nu är det bara något underlag på vad det är för det som saknas. Vi förstår fortfarande inte det där med Union och vad det är för pengar som kommit? Men vi kan diskutera detta mer på mötet i morgon.

Unionen=fackförbund/fackförening

är man proffs så är man...eller?

inte för att jag vet hur detta gick till, men tydligen har jag fått en adress på youtube,
en stark kanal med en följare, vilken utgörs av mig själv....

Hej! Ditt namn har reserverats. Ditt namn är @user,---------@user-si1dr9zv6y

ett dylika namn kan man väl inte ha?, får försöka byta till något mera tilltalande...

Senast ändrad:
den bästa draghjälpen för Donald Trump att återta presidentposten.....kommer ifrån Joe Biden.

Joe, lätta på rumpan och flytta på dig....

grannens bygge....

det blev som jag skrev tidigare, att det blev bråk mellan pappan och frugan om muren om grannens hus, vår infart till farmen, hon skulle minsann inte ha något med dom att göra, och min begäran om en bild kunde jag glömma, detta tycks nu ha lugnat ner sig, och här kom några bilder på huset, man får väl vara tacksam för att det inte blev ett ruckel till hus, nu ett hus som inte skämmer ut sig själv, utan ett hus som passar in bra som utsikt...

1720842235897.png

vem och vad kan man lita på?....

läser detta, och.....

Veteranfordon är fordon av årsmodell 1950 eller äldre, och dessa behöver vanligtvis inte besiktas. Dock krävs en godkänd kontrollbesiktning efter 1 januari 1991 för att reglerna ska gälla. Undantag görs även här för fordon i yrkesmässig trafik samt för bussregistrerade fordon.

Du

Skickades av du:​

här står det årsmodell 1950, stämmer verkligen detta?

Copilot

Skickades av Copilot:​

Jag ber om ursäkt för eventuell förvirring. Det verkar som att jag har gjort ett felaktigt påstående. Tack för att du påpekade det! Förtydligande: Veteranfordon är fordon av årsmodell 30 år eller äldre, och dessa behöver vanligtvis inte besiktas. Dock krävs en godkänd kontrollbesiktning efter 1 januari 1991 för att reglerna ska gälla. Undantag görs även här för fordon i yrkesmässig trafik samt för bussregistrerade fordon.

Du

nja, skärpning nu, är det inte skattebefriade vid 30 år, och besikningsbefriade vid 50 år?

Copilot

Jag ber om ursäkt för tidigare felaktigheter. Du har helt rätt! Veteranfordon är skattebefriade när de är 30 år gamla och besikningsbefriade när de är 50 år gamla. Tack för att du rättade mig!

2av30

vem och vad kan man lita på?....

läser detta, och.....

Veteranfordon är fordon av årsmodell 1950 eller äldre, och dessa behöver vanligtvis inte besiktas. Dock krävs en godkänd kontrollbesiktning efter 1 januari 1991 för att reglerna ska gälla. Undantag görs även här för fordon i yrkesmässig trafik samt för bussregistrerade fordon.

Du

här står det årsmodell 1950, stämmer verkligen detta?

Copilot

Jag ber om ursäkt för eventuell förvirring. Det verkar som att jag har gjort ett felaktigt påstående. Tack för att du påpekade det! Förtydligande: Veteranfordon är fordon av årsmodell 30 år eller äldre, och dessa behöver vanligtvis inte besiktas. Dock krävs en godkänd kontrollbesiktning efter 1 januari 1991 för att reglerna ska gälla. Undantag görs även här för fordon i yrkesmässig trafik samt för bussregistrerade fordon.

Du

nja, skärpning nu, är det inte skattebefriade vid 30 år, och besikningsbefriade vid 50 år?

Copilot

Jag ber om ursäkt för tidigare felaktigheter. Du har helt rätt! Veteranfordon är skattebefriade när de är 30 år gamla och besikningsbefriade när de är 50 år gamla. Tack för att du rättade mig!

2av30

Transport styrelsen har dom rätta uppgifterna.

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M

Tillbaka
Topp