Uttag i ATM - jämförelse

Yes har kikat på det, men blev inte av att skaffa något inför denna resan.
Tänkte skaffa konto i bkk bank istället...
Jag har konto i Filippinerna och överför till det från mitt Mastercard via Western Union. Totalkostnaden blir mindre än 1 % jämfört med x-rate. Billigare kan det inte bli. Detta borde funka även i Thailand. Jag har filippinskt ATM-kort och då är alla uttag gratis

Senast redigerad av en moderator:
Anvander Coop Med Mera Bank kort, de har ingen uttagsavgift utanfor EU. Har inte provat inom EU
Bankerna i Thailand tar 200Baht vid uttag

Inga valutpaslag
Citibank är gratis. Kanske det finns flera banker som är gratis. Hong Kong Bank?

I Filippinerna tar de utländska bankerna inte betalt för uttag i ATM. Det är bland annat Citibank och Hong-kong bank. Borde vara samma här?

Har själv Krungsri, vet inte exakt vad de tar I uttagsavgift, men fördelen med Krungsri är att man kan ta ut 30,000/ uttag I bankomaten. + att de har ett kort som heter all ATMs vilket gör att de inte tar någon uttagavgift oavsett vilken banks bankomat I Thailand du använder + ingen avgift vart du än befinner dig I Thailand. 500 bth för 2 år, väl värt detta för de som bor här

vän[/QUOTE

Har själv Krungsri, vet inte exakt vad de tar I uttagsavgift, men fördelen med Krungsri är att man kan ta ut 30,000/ uttag I bankomaten. + att de har ett kort som heter all ATMs vilket gör att de inte tar någon uttagavgift oavsett vilken banks bankomat I Thailand du använder + ingen avgift vart du än befinner dig I Thailand. 500 bth för 2 år, väl värt detta för de som bor här

Jag är bara turist här och därför letar jag efter avgiftsfria ATM för utlänska kort. Hittils är det bara Citibank som jag hittat.

Hälsar dig Välkommen till vekligheten
Bara i din egen bank, kan du ta ut pengar utan avgift, resten är bara i din dröm,det finns inga andra fria uttag i Th.
Hur stora uttag ,du vill göra, kan du själv välja, på ditt kort i din egna banks ATM.

Hälsar dig Välkommen till vekligheten
Bara i din egen bank, kan du ta ut pengar utan avgift, resten är bara i din dröm,det finns inga andra fria uttag i Th.
Hur stora uttag ,du vill göra, kan du själv välja, på ditt kort i din egna banks ATM.
Citibank är kanske den enda bank som är gratis för utländska kort? Men deras ATM är svåra att hitta.

Citibank har tydligen bara ett litet antal ATM i Bangkok. Jag kan inte se att de har några ATM utanför Bankok . Därför måste man kanske andra strategi. Det verkar svårt att slippa avgiften.

I Filippinerna brukar det vara svårt att hitta ATM som ger mer än 10 000 peso per uttag. Då blir 200 perso = 2%.

Men om man lyckas hitta en ATM som ger 30 000 Bath för 150 Bath blir kostnaden 0.5 % och det blir acceptabelt.

Frågan är bara hur man hittar sådana. Några tipps?

Citibank har tydligen bara ett litet antal ATM i Bangkok. Jag kan inte se att de har några ATM utanför Bankok . Därför måste man kanske andra strategi. Det verkar svårt att slippa avgiften.

I Filippinerna brukar det vara svårt att hitta ATM som ger mer än 10 000 peso per uttag. Då blir 200 perso = 2%.

Men om man lyckas hitta en ATM som ger 30 000 Bath för 150 Bath blir kostnaden 0.5 % och det blir acceptabelt.

Verkar som du lägger din energi, på helt fler saker.
Öppna ett bankkonto i Th, det första du gör då du anländer.
Ta med ditt Swe bankkort med/ för internet överföring Tex. "bankid"
För sedan över din pengar för en liten kostnad till ditt TH Bankkonto, normal överföring, tar normalt 2 bankdagar,sedan finns express som tar någon minut.
Sedan kan du ta ut hur mycket du vill i TH.
Din växelkurs har du på Bkk Bank TT kursen.

Ja kasikorn 30k per uttag och 200 i avgift...

Verkar som du lägger din energi, på helt fler saker.
Öppna ett bankkonto i Th, det första du gör då du anländer.
Ta med ditt Swe bankkort med/ för internet överföring Tex. "bankid"
För sedan över din pengar för en liten kostnad till ditt TH Bankkonto, normal överföring, tar normalt 2 bankdagar,sedan finns express som tar någon minut.
Sedan kan du ta ut hur mycket du vill i TH.
Din växelkurs har du på Bkk Bank TT kursen.
Jag har den lösningen i Filippinerna. Överföringen tar bara några timmar. Men jag är i Thailand som turist. Inte tillräckligt länge för att skaffa konto.

Liknande trådar

S
Svar
6
Visningar
1 K
A
A
Svar
0
Visningar
983