Svensk och thailändsk sjukvård - en jämförelse

Nu är detta inte generellt utan det skiljer sig från kommun till kommun. Det är många olika faktorer som spelar in, åldern är inte det avgörande utan den fysiska och / eller den mentala hälsan.
Hej

Ja det finns ju flera faktorer som du säger men det kan ju också handla om att man känner sig ensam och vill ha mer trygghet, ingen människa i en så hög ålder borde väl kunna nekas en plats ett äldreboende eller särskilt boende om denne ansöker om detta.

Mvh isan lover

Hej

Ja det finns ju flera faktorer som du säger men det kan ju också handla om att man känner sig ensam och vill ha mer trygghet, ingen människa i en så hög ålder borde väl kunna nekas en plats ett äldreboende eller särskilt boende om denne ansöker om detta.

Mvh isan lover
Absolut och det innefattar även den mentala hälsan, eller hur? Min farmor fick plats på boende i Lund när hon var ca 90 och vid full vigör, detta var ca 1997. Hon hävdade ensamhet och det accepterades. Lund är bra på äldrevård, hur det är i min nuvarande hemkommun förtränger jag tills vidare.

Når man blir gammel i Thailand og trenger hjelp til det daglige gjoremål , så tror jeg du får det bedre i Thailand en Norge , Her kan du få billig hjelp til det daglige gjoremål vist du er åleina , Har du sambo eller er gift så kan hon hjelpe deg vist hon vil , Og det er svärt billig å leige extra hjelp . Jeg er Handikappa mann i rullestol , og trenger hjelp til det meste . Man blir glemsk på sine gamle dager , så kjerringen minner meg på min medesin morgon og kveld . Hjelper meg i dusjen og påkledning , Lager den beste mat til meg ,Og gjor alt for jeg skal trives . Men slik har dei det ikke på alle Norske Sykehjem . Mange Norske sykehjem er kritikkverdige , I Norge er det ikke alle ansatte som snakker Norsk , det er arabisk dei snakker , Ett video opptak på aldershjem i Norge var det ei som spor etter vann , Når dei ansatte ikke forstår norsk så går dei i gjenn , Damen var uten vann i flere dager til dattra kom og såg video opptaket .

Se vedlegget norske sykeehjem .

Når man blir gammel i Thailand og trenger hjelp til det daglige gjoremål , så tror jeg du får det bedre i Thailand en Norge , Her kan du få billig hjelp til det daglige gjoremål vist du er åleina , Har du sambo eller er gift så kan hon hjelpe deg vist hon vil , Og det er svärt billig å leige extra hjelp . Jeg er Handikappa mann i rullestol , og trenger hjelp til det meste . Man blir glemsk på sine gamle dager , så kjerringen minner meg på min medesin morgon og kveld . Hjelper meg i dusjen og påkledning , Lager den beste mat til meg ,Og gjor alt for jeg skal trives . Men slik har dei det ikke på alle Norske Sykehjem . Mange Norske sykehjem er kritikkverdige , I Norge er det ikke alle ansatte som snakker Norsk , det er arabisk dei snakker , Ett video opptak på aldershjem i Norge var det ei som spor etter vann , Når dei ansatte ikke forstår norsk så går dei i gjenn , Damen var uten vann i flere dager til dattra kom og såg video opptaket .

När man blir gammal gäller det att vara frisk.:)

Har vi det bedre i Thailand med familiens eller privat sjukvård en en komunal sjukvård i Norden . I Norge er det nye kritikk på sjukvården . Jeg har kjerringen som tar seg av meg i Thailand .Jeg er som sakt pleietrengende i Rullestoll .og trenger hjelp til det meste , Jeg kan ikke få det bedre på min alderdom . Jeg närmer meg 82 år ,og har en av verdens snilleste kjerring , ho gjor alt for att jeg skal trives i Thailand . Jeg tenker på dei på gamlehjem i Norge , og kor heldig jeg er som kan bo her i Thailand .

Märkligt att ett så civiliserat land som Norge inte har krav på att ska prata och förstå norska innan man kan få arbete.

BTT

Det er på hundrevis som er ensam i Thailand . Dei sitter på hotelrommet med en flaska Lao Kao ,som selskap . Og med store depresjoner , Det var en norsk lege som redda mange og fikk dei heim til Norge og fikk hjelp .

Det är jag oxå helt övertygad om.

Pengene är slut och damerna har försvunnit. Då finns bara flaskan kvar.

BTT

Her sammen ligner jeg sjukvården i Norge med sjukvården i Thailand . Cancer syke Sissel 65 år får ikke medisinen dekket på sjukvärden i Norge , Ho har betalt Kr 850.000 på medisin som er gratis i andre land i Europa . Men fattig Norge har ikke penger . På Burapha Universitet Hospital er all Cancer medisin gratis til folk i Bangsaen .

Min granne Thai dam ca. 60 år , glei på badegulvet og fikk en skiveforskyvning i ryggen ,så hon kunnne ikke stå oppreist . Sykebilen kom og henta henne , Det er 4 dager siden og nå er hon opperert i ryggen med mikrokirugi og kan gå åppreist . Hvor lang tid tar dette i norden , I fattige Norge tar dette flere år for dei har plass på hospital

Liknande trådar

Tillbaka
Topp