Glasögon i Thailand och Sverige - En jämförelse

 
Plast är det nog allt som oftast sedan 30 år eller mer. Väger mindre på näsan.

Men prisskillnad på produkten är det ja, annars skulle nog aldrig Specsavers vara så stora som de är idag

Vems glas, eller plast, är inte slipade?
Problemet är att plast repas bra mycket lättare än glas, har ett par riktiga glas , de är helt oskadda efter 25 år
 
Jag har inte nämnt progressiva glas, jag behöver inga glasögon för att läsa, sitta vid dator, etc.
Använder dom oftast vid bil och båtkörning.
Vet inte pris eller hur det är med progressiva hos dessa optiker.
För mig är det tvärtom, behöver inte för att köra MC eller bil , men datorn eller läs alt TV så blir jag trött i ögonen , alltmer märkbart med åldern
 
Mig veterligen är det ingen som gett sig på Talkvikingens fru. Du och Talkvikingen är lika goda kålsupare. :thumbsdown:
Nej, de flesta har den goda smaken och håller sig ifrån att ge sig inte på andras fruar...... Som de aldrig träffat.

En sedelärande historia att ta till sig.
 
Betalar man 30.000 baht för två par glasögon i Thailand är man lite extra korkad.

BTT
Har köpt glasögon tiigare för några tusen men nu gälde det för välmåendet. hade nog gått och få ner priset till halva ute i ingenstans. dottern har linser hemma så det bara en komplenent. Kärringen har brytningsfel och det kan hon bara förklara i Thai.
 
Senast ändrad:
Har köpt glasögon tiigare för några tusen men nu gälde det för välmåendet. hade nog gått och få ner priset till halva ute i ingenstans. dottern har linser hemma så det bara en komplenent. Kärringen har brytningsfel och det kan hon bara förklara i Thai.
som jag skev har brytningsfel och det jag skriver gallande priser galler mignsom haft synfel i minst 30 ar med brytningsfel.
Dock ville ju frugan ga pa optiker som mig och.fick finna ut sjalv.

vet inte var du bor, men som jag kolla efter optiker istallet for glasogonkedja och har synproblem sa funkar det bra.
men ar inte den som ar den sa skall testa i Sverige nasta vecka och jamfora.
stavfelen och om olasliget i inlagget ar pga haller pa och testar nat nytt med mina vr glasogon men blir lite pekfingervalsen och frugn sGer ser ju ut som en dare som pekr ut i luftn.
 
som jag skev har brytningsfel och det jag skriver gallande priser galler mignsom haft synfel i minst 30 ar med brytningsfel.
Dock ville ju frugan ga pa optiker som mig och.fick finna ut sjalv.

vet inte var du bor, men som jag kolla efter optiker istallet for glasogonkedja och har synproblem sa funkar det bra.
men ar inte den som ar den sa skall testa i Sverige nasta vecka och jamfora.
stavfelen och om olasliget i inlagget ar pga haller pa och testar nat nytt med mina vr glasogon men blir lite pekfingervalsen och frugn sGer ser ju ut som en dare som pekr ut i luftn.
Du skriver som en Marsmänniska :laugh2: :laugh2: :laugh2:
 
som jag skev har brytningsfel och det jag skriver gallande priser galler mignsom haft synfel i minst 30 ar med brytningsfel.
Dock ville ju frugan ga pa optiker som mig och.fick finna ut sjalv.

vet inte var du bor, men som jag kolla efter optiker istallet for glasogonkedja och har synproblem sa funkar det bra.
men ar inte den som ar den sa skall testa i Sverige nasta vecka och jamfora.
stavfelen och om olasliget i inlagget ar pga haller pa och testar nat nytt med mina vr glasogon men blir lite pekfingervalsen och frugn sGer ser ju ut som en dare som pekr ut i luftn.
Trodde Einar hade snott ditt nick :)
 

Glasögon i Thailand och Sverige - En jämförelse​

En jämföresle vore om inte väntetiden vore 15 minuter på svar!!

Glasögon i Thailand och Sverige - En jämförelse​

 
 

Liknande trådar

A
Svar
10
Visningar
7 K
Lhon Gen
L
 
Tillbaka
Topp