Tror att de flesta provinser skulle önska att de "styrdes" av en likadan "maffiafamilj" som Buriram.Hej
Buri Ram styrs ju av en känd maffiafamilj, ett tag (10-20 år sedan) hade dom högst antal dödsfall bland politiker i landet, det drabbade dom politiker som ställde upp i val mot maffiafamiljen, så jag utesluter ingenting, men googla på 30 bahtsreformen så kommer du att finna att den avgiften togs bort av Demokraterna för ca 10 år sedan.
Mvh isan lover
För oss som (delvis) bor i Buriram, kan inte du förklara hur Buriram styrs av denna mördarfamilj och hur många överlevt dessa maffiakrig?
Förutom jobb i överflöd och en utveckling som vida överskrider många delar av landet, tor jag ingen märker så mkt av Newins eskapader (förutom då Thailands bästa fotbollslag, ingen arbetslöshet, MotoGP, hotellboom och allt annat "dåligt" Newin fört med sig).
Jag tror nog mest att det är ren avundsjuka från din sida att ingen miljardär kastat sina pengar över din indianby. Frågar du 100 Burirambor om vad de tycker om Newin, så kommer alla ge tummen upp.
Men frågar du Surin-borna blir det nog mest sura miner för att de tackade nej till hans affärsförslag. Frågan är hur nån i Surin överlevde maffian när de sa emot? Eller dog alla och de har återuppstått? Det kanske IL vet...........