A
Anonym
Gäst
Har inget alls emot dig , har mer fått samma känsla som dig , att du ogillar mig , Får ofta den känslan av dina inlägg , känner ju inte dig annat än genom forumet , För mig är du en skribent i Thaisnack , Angående Thai banken så har jag en gång lyckats med att stoppa in en vad jag anser ansenlig summa stålar , och inte via Swedbanköverföring , Jag har även lyckats på ett snyggt sätt "växla ut " en nästan motsvarande summa utan problem , har du läst vad jag skrivit tidigare så vet du hur .. Nä jag tror dig inte om att anmäla dig , så tyken tror jag inte att du är , men dina uttalanden om mig är inte så trevliga de heller , men om du liksom jag inte känner något speciellt agg så kan vi ju om det känns bra sluta med att angripa varandras åsikter ,Snälla, skriv vad du tycker.
Jag lovar, jag skall inte anmäla dig.
Om du blir så upprörd och tycker så illa om mig på ett personligt plan för att jag inte håller med dig i en mängd med frågor, säger emot dig när du har åsikter. Du missar helt när jag berömmer dig för du är förblindad av förföljelsemani att du tror allt jag skriver är kritik mot dig.
Du har under en längre tid haft agg mot mig. Det lider jag inte ett dugg av, däremot verkar du må dåligt av det. Kan du inte föra diskussionen på ett sakligt sätt och argumentera för dig sak utan att bli upprörd kanske du skall fundera på att avstå. Det är ju bara du som mår dåligt av det.
Du propagerar oftast en ytterlighet åt höger. Den håller jag med om lika lite som IL:s ytterlighet åt vänster. Men varken jag eller IL är arga på varandra och antyder att man skall ge den andre stryck om man träffas.
Gång efter annan tycks du tro att bara din verklighet är sann. Bara det du tycker, tror och upplevt är sant. Jag har andra erfarenheter och upplevelser, därför säger jag emot. Jag är dessutom konsekvent i mitt tänkande och resonemang. Jag styrs heller inte av vad jag nyss läste, upplevde eller hörde.
Åter till sak. Jag har flyttat hundratusentals kronor mellan olika konton i svenska banker utan att behöva svara på frågor eller bevisa var pengarna kommer ifrån.
Kontanta medel och transaktioner över landsgränser är det som myndigheter är intresserade av.
I Thailand kan vilket skattekontor som helst frysa konton för privatpersoner utan att meddela dem först. Att man i slutänden vinner tvisten och spärren tas bort må så vara, ändock har konto varit fryst en tid.
Och ja , jag skriver ofta rakt på , det innebär inte att jag absolut har rätt eller eller gör rätt .. Alla är vi människor , och människan gör ibland misstag och felsteg .
Jag har inte gjort några större transaktioner mellan Sverige och Thailand , som mest i två poster om drygt tvåhundra tusen sek , men har fixat betydligt större belopp in på Thaibank genom bra kontakter, då när jag inbillade mig att mitt liv i Sverige var till ända så ville jag ha med mig allt . Vita stålar från mitt Swedbank konto har funkat bra tidigare . även som jag skrev några hundra k sek , Det var helt öppet , Sen sålde jag min fastighet , då blev allt mer besvärligt , men det löste sig det med , och nu har jag inte så stora slantar kvar på Thaikontot . Känns bra , har så jag klarar mig några semestrar gott och väl , kan fylla på med om man vågar , Swedbank har väl monopol på mina slantar