Vad F håller våra banker på med

Samma insättningsautomat beter sig olika beroende på vilken bank den går mot.
Sätta in på Nordekonto så räknar den ned inom löpande år tror jag. Anger alltid hur många KR jag har kvar sätta in utan kontroll. Handelsbankens kort i samma automat säger ingenting. Så det beror nog på vad varje bank säger och inte automaten i sig.
En bank har 40 tkr per månad. Försöker du sätta in mer blir det stopp. Detta löses om man blir mångkulturell och konton i flera banker.

Hade det bara varit skattehemvist så ok , men i vilket syfte jag satte av slantar på ett Thaikonto skall de skita i , Jag har ju inte heller skickat nåt på bra länge , behöver inte , har en slant där nere som skall räcka . Så varför detta intresse , Sen detta hur mycket tänker du spara på detta sparkonto i Swedbank , även det skall de väl inte luska i , borde vara min ensak .. Djäkla diktaturfasoner, De ser vad man har , borde räcka
Skickar du över ett visst belopp ska du ange riksbankskoder. Märk väl att bankerna gör allt upp uppdrag av någon. Skjut inte pianisten om du är missnöjd med barägaren. Fick jag lära mig via vilda västernfilmer.

En bank har 40 tkr per månad. Försöker du sätta in mer blir det stopp. Detta löses om man blir mångkulturell och konton i flera banker.
Ok jag har bara noterat det mot min privata Nordea och där nådde jag aldrig gränsen.
Handelsbankens kort var för frugans affärer med sin thai takeaway där vi satte in dagskassans kontanter. Tycker det borde nått upp till gränsen men säker kan jag inte vara för det var länge sedan jag tittade i bokföringen.
Vi använde ju kontanter rätt friskt på Axfood snabbgross för att slippa hamna i situationen att behöva anlita Loomis. Det är ju inte tillåtet att sätta in kontanter på sitt eget bankkonto även om banken hanterar kontanter om kontanterna kommer från företag. Därför vi också med flit bara använde privat sparkonto på HB. Företag måste pynt runt 2000 per år för företagskonto med privat var utan kostnader förutom liten avgift för internetbanken.
Serviceboxens tidevarv är tydligen slut den med. Förutom hos loomis.

Tycker många pratar skit om Joker, ja tror att han är en duktig man på att jobba och fixa sitt liv. Sen kan man ha olika uppfattning om saker och då är han lite barsk i sina kommentarer.
Vem pratar skit om joker menar du?
Är det inte så att folk här citerar jokers inlägg?
Vem av alla här tycker du dumförklarar folk?
Vem skriver här att röstar du inte på rätt parti så är du en idiot?

Enligt vad jag kan läsa på thaisnack så skriver joker som han känner för och du håller med. Fine.
Men acceptera då att andra har andra åsikter.

Hade det bara varit skattehemvist så ok , men i vilket syfte jag satte av slantar på ett Thaikonto skall de skita i , Jag har ju inte heller skickat nåt på bra länge , behöver inte , har en slant där nere som skall räcka . Så varför detta intresse , Sen detta hur mycket tänker du spara på detta sparkonto i Swedbank , även det skall de väl inte luska i , borde vara min ensak .. Djäkla diktaturfasoner, De ser vad man har , borde räcka

Just skattehemvist var den svåra frågan för mig. Har diskuterat detta med svenska skattemyndigheten och inte ens dom kan med säkerhet säga vart min skattehemvist ligger.

Hur mycket du planerar att föra in månadsvis på Swedbank var frågan eller minns jag fel? Själv har jag endast Swedbank som lönekonto så inga större svårigheter med den frågan. Tror även de skiter i om det inte handlar om större belopp.
Har även fått frågor från andra institut i Sverige så det är inte bara Swedbank.

/ SatanG

Just skattehemvist var den svåra frågan för mig. Har diskuterat detta med svenska skattemyndigheten och inte ens dom kan med säkerhet säga vart min skattehemvist ligger.

Hur mycket du planerar att föra in månadsvis på Swedbank var frågan eller minns jag fel? Själv har jag endast Swedbank som lönekonto så inga större svårigheter med den frågan. Tror även de skiter i om det inte handlar om större belopp.
Har även fått frågor från andra institut i Sverige så det är inte bara Swedbank.

/ SatanG
Även hur mycket jag framledes kommer att överföra ill mitt Thai konto ??

Senast redigerad av en moderator:
Jag får samma frågor från mina banker i Hongkong, Luxemburg och UK varje år. Till och med från mina thailändska banker och skulle du haft lite mer pengar på dina konton här så skulle du också fått det. Det har inget med Sverige eller svenska banker att göra; det handlar om krav från USA och som världens enda stormakt (i 5-10 år till) är det de som bestämmer. Jag gillar det inte heller men jag kan påverka det lika lite som dagens skyfall och det fick mig inte att gå upp i partär.
Inte att de frågar som stör mig , det skrev jag även , visst jag anser inte att de skall bry sig , men de skall fn inte hota med att stänga kontot på Swedbank , Har haft den skitbanken för länge nu , ca 25 år . dags för nåt annat ,,
Varför har inte Bangkok bank frågat mig , och ja, har nu inte så mycket på det kontot , lät 500 k sitta kvar när jag gjorde en lyckad deal ., Dessutom var det en riktigt stor transaktion innan jag åkte hem sist , Då från mitt Thai konto till en annans, (God väns ) Thaikonto, ingen fråga om detta alls ,visserligen inom samma bank , men stora slantar ,inte en fråga varifrån slantarna kom eller skulle . Men inte heller frugan har fått frågor och hon har hyfsat stora belopp i BKK banks sparkonto Märkligt , eller hur . Men Swedbank tjatar om jämförelsevis skitsummor , det jag inte gillar

Ja tog ju ut här med frugans Bkk bank kort. Satte in på mitt swedbank. Då kom det att om 14 dar spärrar vi om du inte kan redovisa var de kom ifrån. Ja hade ju inte sparat uttagskvittorna. Frugan hade tappat bort bankboken.. det var i hennes flicknamn så det måste polisanmälar och åkas till Bkk för att få kontoutdrag.
Sluta med att ja sa upp swedbank. Hade bara haft dom i 12 år för att betala räkningar ändå.

Ja tog ju ut här med frugans Bkk bank kort. Satte in på mitt swedbank. Då kom det att om 14 dar spärrar vi om du inte kan redovisa var de kom ifrån. Ja hade ju inte sparat uttagskvittorna. Frugan hade tappat bort bankboken.. det var i hennes flicknamn så det måste polisanmälar och åkas till Bkk för att få kontoutdrag.
Sluta med att ja sa upp swedbank. Hade bara haft dom i 12 år för att betala räkningar ändå.
Ja, Tack Krister , passa dig nu , snart är du en bitter gammal gubbe :beer:

/ SatanG

Nej, Skatteverket i sverige har väl lika lite med din inkomst att göra som Elfenbenskustens skatteverk.
Du jobbar inte i Sverige, du jobbar inte åt ett svenskt företag, du är inte bosatt i Sverige och du har inget intresse av att betala någon allmosa till Sverige även om det skulle behövas.
Har du däremot kapitalinkomster eller fastigheter, så kan nog dessa skattas i Sverige.

Inte att de frågar som stör mig , det skrev jag även , visst jag anser inte att de skall bry sig , men de skall fn inte hota med att stänga kontot på Swedbank , Har haft den skitbanken för länge nu , ca 25 år . dags för nåt annat ,,
Varför har inte Bangkok bank frågat mig , och ja, har nu inte så mycket på det kontot , lät 500 k sitta kvar när jag gjorde en lyckad deal ., Dessutom var det en riktigt stor transaktion innan jag åkte hem sist , Då från mitt Thai konto till en annans, (God väns ) Thaikonto, ingen fråga om detta alls ,visserligen inom samma bank , men stora slantar ,inte en fråga varifrån slantarna kom eller skulle . Men inte heller frugan har fått frågor och hon har hyfsat stora belopp i BKK banks sparkonto Märkligt , eller hur . Men Swedbank tjatar om jämförelsevis skitsummor , det jag inte gillar
Det du skriver här är ju något du gjorde förra året i Thailand.
Vet du om det funkar så just nu också?
Det du skriver om här i Sverige är ju just nu.
En ny lag som inte Sverige har bestämt.
Du kan ju inte jämnföra olika länder på olika år och säga att så funkar det där men inte här.

Det du skriver här är ju något du gjorde förra året i Thailand.
Vet du om det funkar så just nu också?
Det du skriver om här i Sverige är ju just nu.
En ny lag som inte Sverige har bestämt.
Du kan ju inte jämnföra olika länder på olika år och säga att så funkar det där men inte här.
Jag har ju även internetbank till mitt Thaikonto , inga frågor från dem , även förra året skulle Swedbank aldrig godkänt de summor jag flyttade mellan konton i Thai, de skulle gått i taket . fn man kan ju inte sätta in 10 k i kontanter på sitt eget konto .
Men var och en tycker ju som den vill , helt ok för mig

Jag plockade även ut större delen som jag även skrev , hur mycket jag lämnade bör ju vara min sak ,eller ??
Har god lust att skriva vad jag tycker om Samet , men vill inte bjuda på en avstängning ,, :p

Snälla, skriv vad du tycker.
Jag lovar, jag skall inte anmäla dig.

Om du blir så upprörd och tycker så illa om mig på ett personligt plan för att jag inte håller med dig i en mängd med frågor, säger emot dig när du har åsikter. Du missar helt när jag berömmer dig för du är förblindad av förföljelsemani att du tror allt jag skriver är kritik mot dig.

Du har under en längre tid haft agg mot mig. Det lider jag inte ett dugg av, däremot verkar du må dåligt av det. Kan du inte föra diskussionen på ett sakligt sätt och argumentera för dig sak utan att bli upprörd kanske du skall fundera på att avstå. Det är ju bara du som mår dåligt av det.

Du propagerar oftast en ytterlighet åt höger. Den håller jag med om lika lite som IL:s ytterlighet åt vänster. Men varken jag eller IL är arga på varandra och antyder att man skall ge den andre stryck om man träffas.

Gång efter annan tycks du tro att bara din verklighet är sann. Bara det du tycker, tror och upplevt är sant. Jag har andra erfarenheter och upplevelser, därför säger jag emot. Jag är dessutom konsekvent i mitt tänkande och resonemang. Jag styrs heller inte av vad jag nyss läste, upplevde eller hörde.

Åter till sak. Jag har flyttat hundratusentals kronor mellan olika konton i svenska banker utan att behöva svara på frågor eller bevisa var pengarna kommer ifrån.

Kontanta medel och transaktioner över landsgränser är det som myndigheter är intresserade av.

I Thailand kan vilket skattekontor som helst frysa konton för privatpersoner utan att meddela dem först. Att man i slutänden vinner tvisten och spärren tas bort må så vara, ändock har konto varit fryst en tid.

Snälla, skriv vad du tycker.
Jag lovar, jag skall inte anmäla dig.

Om du blir så upprörd och tycker så illa om mig på ett personligt plan för att jag inte håller med dig i en mängd med frågor, säger emot dig när du har åsikter. Du missar helt när jag berömmer dig för du är förblindad av förföljelsemani att du tror allt jag skriver är kritik mot dig.

Du har under en längre tid haft agg mot mig. Det lider jag inte ett dugg av, däremot verkar du må dåligt av det. Kan du inte föra diskussionen på ett sakligt sätt och argumentera för dig sak utan att bli upprörd kanske du skall fundera på att avstå. Det är ju bara du som mår dåligt av det.

Du propagerar oftast en ytterlighet åt höger. Den håller jag med om lika lite som IL:s ytterlighet åt vänster. Men varken jag eller IL är arga på varandra och antyder att man skall ge den andre stryck om man träffas.

Gång efter annan tycks du tro att bara din verklighet är sann. Bara det du tycker, tror och upplevt är sant. Jag har andra erfarenheter och upplevelser, därför säger jag emot. Jag är dessutom konsekvent i mitt tänkande och resonemang. Jag styrs heller inte av vad jag nyss läste, upplevde eller hörde.

Åter till sak. Jag har flyttat hundratusentals kronor mellan olika konton i svenska banker utan att behöva svara på frågor eller bevisa var pengarna kommer ifrån.

Kontanta medel och transaktioner över landsgränser är det som myndigheter är intresserade av.

I Thailand kan vilket skattekontor som helst frysa konton för privatpersoner utan att meddela dem först. Att man i slutänden vinner tvisten och spärren tas bort må så vara, ändock har konto varit fryst en tid.
Spinner vidare på bankämnet i detta. Jag har fått några ”utfrågningar” från min norska bank ett antal gånger och kanske även från min svenska bank.
Nu hör det ju till saken att jag ständigt har en massa internationella transaktioner och gissar på att jag får dessa saker oftare än en norrbagge som bara mottar sin lön och blåser alla pengar hos den lokala fiskhandlaren.

Liknande trådar

G
Svar
119
Visningar
9 K
Norrbaggen
N

Tillbaka
Topp