Vad tror ni om detta (Skickade tjejen 18000 bath, nu vill hon ha mer)

A

Anonym

Gäst
Skickade tjejen 18000 bath för att hon skulle sticka till bangkok och ordna med visum samt besöka hennes familj under tiden. Är det möjligt att hon kan ha spenderat alla pengarna på 2 dagar. Hon gnäller och vill ha mera pengar.... Vad tror ni tacksam för svar. mvh

Skickade tjejen 18000 bath för att hon skulle sticka till bangkok och ordna med visum samt besöka hennes familj under tiden. Är det möjligt att hon kan ha spenderat alla pengarna på 2 dagar. Hon gnäller och vill ha mera pengar.... Vad tror ni tacksam för svar. mvh

Hon har ansökt om visum ska tilläggas

Hon har ansökt om visum ska tilläggas

Mycket pengar för att vara för visum, är tveksam till detta.
Pengarna slut på 2 dagar, jag skulle vara försiktig.Hur länge har du känt henne, hur mångaggr. har ni träffats.Hälsa på fam. i Bkk. var bor hon själv.
Hur vet du att hon har ansökt, är det hennes uppgifter??
Skicka inga mer pengar, utan kolla med Ambassaden, om det finns någon ansökan.

Jag tror trådstartaren får skriva lite mer och berätta om han vill ha input av oss andra här. precis som en medlem frågade; hur länge har ni känt varandra? Och har du ens varit här nere och träffat henne.

Ge oss lite kött på benen, så blir det enklare att avgöra hur länge dessa 18.000 bahten skall räcka i dina ögon.. För de facto, DU skickade 18.000 baht... sade du till henne att dessa pengar skulle räcka ett halvår? eller 3 månader?? satte du någon tidsgräns? Ty ger man bara stålar, utan någon större kommunikation, så är ju risken oavsett vem det än är, att det lätt kan missförstås.

Hon kanske fick intrycket att stålarna var hennes att köpa ett VISA, och hantera som hon ville???

Men ge stålar med ena näven, och sedan kräva full kontroll med den andra, är som att försöka kontrollera folk medelst stålar, och det kommer du inte långt med...

Jag fixade visum till tjejen och betalade 6000 baht till att få hjälp med ansökan.I dessa 6000 ingick även en försäkring man är tvungen att ha.Om jag inte minns fel kostade det dessutom 1800 baht att lämna in ansökan.Detta var invitation visa.

Ja se där, men kanske där i killens belopp på 18.000 baht, också var lite stålar att äta för, och kanske betala några räkningar vem vet??

Jeg vet selvfølgelig ikke hva hun skulle bruke disse pengene til bortsett fra hva du forteller i innlegget, men for meg så virker det som at dette er en kvinne som bare står der med hånden utstrakt og venter på penger. Dersom dette er tilfelle så er mitt råd og ikke å snakke med henne på noen dager. Og gjøre det samme hver gang det blir mas om penger. Tar hun ikke hintet så "dump" henne. Det finnes masse kvinner i Thailand som er stolte og ikke spør etter penger. Du bør heller velge en av dem.

När ni skriver att det brinner i fickorna på kvinnorna i Thailand, så visst har ni rätt tycker jkag också. Men man kanske inte skall förglömma att thailändskor har många fler hål att fylla, än vad de västerländska människorna har... Så kanske inte så konstigt ibland.

När ni skriver att det brinner i fickorna på kvinnorna i Thailand, så visst har ni rätt tycker jkag också. Men man kanske inte skall förglömma att thailändskor har många fler hål att fylla, än vad de västerländska människorna har... Så kanske inte så konstigt ibland.

Ja , nog fn har de hål att fylla allt , fler än vad vi män har :angel: men , kostar detta slantar ???

Du vet mycket väl Phonta (hoppas jag) at de thailändska damerna är fostrade att ta hand om sin familj, ja ända ifrån babystadiet. Är det då så konstigt om dom i utgångsläget försöker att fördela slantarna inom familjen, även dina slantar. Det är ju bara upp till oss falanger att på ett snyggt sätt sätta stopp för det... Till en viss del i alla fall..

Du vet mycket väl Phonta (hoppas jag) at de thailändska damerna är fostrade att ta hand om sin familj, ja ända ifrån babystadiet. Är det då så konstigt om dom i utgångsläget försöker att fördela slantarna inom familjen, även dina slantar. Det är ju bara upp till oss falanger att på ett snyggt sätt sätta stopp för det... Till en viss del i alla fall..

Jeg har ved flere anledninger forsøkt å forklare hvordan det hele henger sammen dette med thailandsk kultur og thailandske kvinner og deres familie. Men som oftest så kommer jeg ikke helt "igjennom". Dette med at ALLE thailandske kvinner har en økonomisk plikt ovenfor sine foreldre eller familien som sådan stemmer IKKE. Hvordan mange utlendinger har fått for seg den ideen vet jeg ikke, men jeg gjør meg mine tanker rundt det.

Men det finnes to kvinner i familien som kulturelt har et ansvar ovenfor sine foreldre. Det er den eldste datteren som må hjelpe sine foreldre med å oppdra sine yngre søsken og den yngste som flytter inn hos sine foreldre, sammen med en eventuell ektemann for å ta vare på sine foreldre på deres eldre dager. Sønnene og de døtrene som er født mellom den første og den siste har INTET kulturelt ansvar ovenfor sine foreldrene. Noe som jeg tror mange utlendinger ikke har forstått og som jeg tror noen thailandske kvinner utnytter til fulle.

I dagens moderne thailandske samfunn blir det normalt ikke født 10-12 unger. Det vanlige er 1-3 unger. Noe som setter kultur og tradisjoner litt "på hodet". Når dette er sagt så er det rimlig innlysende at ALLE ungene elsker sine foreldre og har et ønske om å hjelpe til så godt dem kan dersom det er et behov for det. Og dersom det KUN finnes sønner så sier det seg selv at også en sønn må ta på seg ansvaret med å ta vare på foreldrene.

Pratar du av erfarenhet nu? Är det så det funkar hemma hos dig?

Så fungerar det inte hos vår Thaifamilj , min gumma har nog inte skickat många bath till sina föräldrar under de år vi levt ihop, småpengar brukar hon spara på sitt bankkort , sen har hennes far detta när hon är i Sverige , varje uttag är han tvungen att redovisa ,, och det handlade nu sist om 2000 thbt för sex månader ,,så 500 kr ungefär ....:)

Ja detta är vad jag vet ,då jag är den som kollar hennes konton , hon kan nämligen ingen data alls Legolas ,,och har inga inkomster , bara låsta slantar på thaibank , och dom är verkligen låsta Jo, jag vet exakt min hustrus ekonomi ,inte som du gör Tror dig veta , LOL:)

Liknande trådar

L
Svar
4
Visningar
2 K
litto-58
L
W
Svar
0
Visningar