Valutaväxling nere på Suvarnabhumi.

 
Som du såg tidigare så är det olika belopp för olika banker. Men detta är ett sätt att minska bedrägerier, går bara att komma över en mindre summa.
Välj en bra bank och be dom ändra beloppet så går det att överföra större belopp.
Är det olika belopp för olika banker?
Bara par veckor innan så förde jag över 200.000kr mellan svenska banker utan problem.
Detta är nåt nytt, har du testat föra över +50.000kr dom senaste 2 veckorna med bara bankid?
Jag frågade på banken förra Måndagen och dom sa att detta är ett gemensamt beslut taget av storbankerna och finansinspektionen.
Kanske är olika, för 1 månad sen kunde jag föra över mer än 50k, går inte längre, men om du säger att du testat föra över +50k senaste 14 dagarna utan problem så tror jag dig.
Det går att föra över +50k men då måste man använda sig av telefonbanken.
 
Är det olika belopp för olika banker?
Bara par veckor innan så förde jag över 200.000kr mellan svenska banker utan problem.
Detta är nåt nytt, har du testat föra över +50.000kr dom senaste 2 veckorna med bara bankid?
Jag frågade på banken förra Måndagen och dom sa att detta är ett gemensamt beslut taget av storbankerna och finansinspektionen.
Kanske är olika, för 1 månad sen kunde jag föra över mer än 50k, går inte längre, men om du säger att du testat föra över +50k senaste 14 dagarna utan problem så tror jag dig.
Det går att föra över +50k men då måste man använda sig av telefonbanken.
Jag förde över strax över 50.000 från Avanza till Handelsbanken i dag utan annat än Bank-ID

Någon telefonbank har jag inte. Vet inte ens vad det är. Trodde det var något man hade för typ 20 år sedan
 
Ja då skiljer det sig, då får jag kanske byta.
Skulle föra över 100.000kr till mitt avanza räntekonto idag, stoppat, överskrider maxsumman på en 7 dagarsperiod.

Dessa regler har SHB enligt deras hemsida just nu:

Beloppsgränser

Observera: Samtliga beloppsgränser gäller per dag

Överföringar
Sparad mottagare i appen: 500 000 kronor
Sparad mottagare i internetbanken: 200 000 kronor

Ny mottagare i appen: 250 000 kronor
Ny mottagare i internetbanken Mobilt BankID: 50 000 kronor
Ny mottagare i internetbanken kortläsare: 30 000 kronor

Betalningar
Sparad mottagare i appen: 1 000 000 kronor
Sparad mottagare i internetbanken 200 000 kronor

Ny mottagare i appen: 500 000 kronor
Ny mottagare i internetbanken: 200 000 kronor

För överföring mellan dina egna konton är beloppsgränsen 2 000 000 kronor per dag.
 
Ja då skiljer det sig, då får jag kanske byta.
Skulle föra över 100.000kr till mitt avanza räntekonto idag, stoppat, överskrider maxsumman på en 7 dagarsperiod.
Och att skylla på för att stoppa svarta pengar, pengatvätt, kriminalitet m.m. blir bara löjligt, jag har gett dom all info, dom har fått lönespecar, kopia på anställningskontrakt, etc etc, jag fick lön igår och pengar har inte kommit in på något annat sett än via lön på mitt konto.
Så får jag helt plötsligt inte föra över mer än max 50k på en 7 dagarsperiod.
Tänk om man skall köpa en bil, 50k är inte så mycket i dagens läge.
Nä bara för bankerna vill behålla pengarna på deras bank så länge som möjligt, dom tjänar ju stort på det här.
 
Tyskarna av den främst det äldre gardet vekar fortfarande gilla kontanter. Skall alltid iväg och växla då de kommer ned och skall betala boendet. Har alldrig haft nått problem med att överföra från Sverige till Thailand med HB. Med det sagt så är ju dom väl alltid ute efter att rövknulla en. Var på jag avtackat mig deras mer personliga tjänster.
 
Varför är det bara Sverige som är drabbat då, var samma i Fuengirola Spanien, svenska kontanter inte önskvärda.
Är BS från bankerna, mycket bs från svenska banker nu.
Som när jag inte kunde föra över mer än 50k på 7 dagar, frågade förra veckan när var på banken.
Nä det är nåt storbankerna i Sverige kommit överens om.
Kan inte ens skicka mer än 50k i veckan till mitt avanzakonto.
Nä svenska banker blir värre och värre och växelkontor och banker i Thailand har uttalat sig i media och säger att problemet ligger i Sverige.

När det gäller kontanter så kan jag tänka mig att man agerar efter att en massa folk har blivit stoppade på t.ex Arlanda med miljoner i väskan.
 
Jag förde över strax över 50.000 från Avanza till Handelsbanken i dag utan annat än Bank-ID

Någon telefonbank har jag inte. Vet inte ens vad det är. Trodde det var något man hade för typ 20 år sedan
Fast nu ser jag att du skrev från Avanza, det har jag inte heller haft problem med men har du testat åt andra hållet dom sista 14 dagarna? Där det stoppar för mig med max 50k var 7 dag om inte ringer mobilbanken.
 
När det gäller kontanter så kan jag tänka mig att man agerar efter att en massa folk har blivit stoppade på t.ex Arlanda med miljoner i väskan.
Ja men jag stoppas från att skicka från mitt lönekonto till mitt avanza/borg räntekonto, pga max överföring med bankid på 50k under 7 dagarsperiod, känns inte riktigt rätt.
 
 

Liknande trådar

M
Svar
13
Visningar
2 K
glimten66
G
A
Svar
7
Visningar
3 K
jpyllman
J
 
Tillbaka
Topp