Ni som bor i Thailand jobbar ni där nere o med vad?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nu är dom på gång! Nu är dom på gång!! Käbbelgubbar.

Kan inte Lego lägga ut den underbara länken igen,med den lilla thaiflickan som propagerar för det engelska språket.

"ragnela " sa:
Nu är dom på gång! Nu är dom på gång!! Käbbelgubbar.

Kan inte Lego lägga ut den underbara länken igen,med den lilla thaiflickan som propagerar för det engelska språket.

Ja hon e inte dum hon men e tyvär ett undantag

Nu tycker jag att det har spårat ut tanke med vad jag skrev i rubriken.
Det borde finnas en allmän sida för sådant som inte har med rubriken att göra.

"glimten66 " sa:
Nej men bara sanningen thai kan inte o vill inte lära sig engelska har bara träffat en thai som pratade riktigt bra engelska en rik BKK bo som byggde en massa hus för oss falanger jag fråga hur det kom sig att han tala så bra han svarade för affärernas skull

så vakna upp från din dröm om det perfekta paradiset o inse sanningen om engelsakan o viljan.....

Visst thai e ett språk det me men dom e fan inte civiliserade överallt
o om du inte fatta va ja mena så va det att dom kommer inte att lära sig någe språk på minst 100 år för dom har inge intresse i det över huve taget

så vakna ur din dröm o se verkligheten (tomte)

Jo men Glimtan, ta det lungt! Grejen är att ni många av er sitter uppe i Isaan bland risfält och banapalmer och givetvis är ju inte bildningen lika omfattande som där jag är i Ban Phe.

Det område jag befinner mig i är urbaniserat och alla kan engelska, jag förstår dig men det jag motsätter mig är det språk som förs i detta forum attt man likställer alla som obildade vildar som inte förstår något.

I mångt och mycket har man i detta forum mer eller mindre kastat hela Thailand i soppåsen. Så jag ställer än en gång frågan varför åker ni till Thailand eller varför bor n i i Thailand när i har så starka åsikter om Thailand och då tyvärr inte allt för sällan i negativ bemärkelse?

Jag ställer denna fråga till mig själv, när jag läser i detta forum, jag frågar mig själv, vad är det som driver människor att var och vart annat inlägg kasta skit på thnailändare, jag förstår inte detta.

Jag tänker så här varför bor ni eller vill ni komma till ett land som ni så frenetiskt motarbetar och tycker så illa om, för att inte tala om människorna, de är ju korkade, kan inget, idioter, värdelösa osv. Så är språket i detta forum och den som styr detta forum är en människa. Denna människa tillåter ingen annan att var större än han själv

Dessa uttryck har jag sett tusen gånger i detta forum riktat mot Thailändare, varför är ni här, ni gillar ju inte Thailand, detta forum skall ju handla om Thailand och inte vara plats för gubbsjuka människor som tydligen inte har eget liv.

Insayt

Och vad hade detta sista inlägg att göra med rubriken?

Jag tror Lego är periodare. Ungefär varannan vecka måste han ösa skit över falangkvinnor. Gör det, men håll det i din egen tråd.

Att thai ungdomen är intresserad och lär sig eng är rent skitsnack kanske nere i ditt område runt pattaya men norr om Bangkok är dom helt ointresserade. Thailändarna jag umgås med är 25-35 en av dom är intresserad av att lära sig eng resten skiter i vilket dom anser att dom behöver ingen eng. Frugan skickade ungarna här på extra skola i eng men dom var så ointresserade så det var bortkastade pengar dom ville lära sig kikesiska.

"Insayt " sa:
Jo men Glimtan, ta det lungt! Grejen är att ni många av er sitter uppe i Isaan bland risfält och banapalmer och givetvis är ju inte bildningen lika omfattande som där jag är i Ban Phe.

Det område jag befinner mig i är urbaniserat och alla kan engelska, jag förstår dig men det jag motsätter mig är det språk som förs i detta forum attt man likställer alla som obildade vildar som inte förstår något.

I mångt och mycket har man i detta forum mer eller mindre kastat hela Thailand i soppåsen. Så jag ställer än en gång frågan varför åker ni till Thailand eller varför bor n i i Thailand när i har så starka åsikter om Thailand och då tyvärr inte allt för sällan i negativ bemärkelse?

Jag ställer denna fråga till mig själv, när jag läser i detta forum, jag frågar mig själv, vad är det som driver människor att var och vart annat inlägg kasta skit på thnailändare, jag förstår inte detta.

Jag tänker så här varför bor ni eller vill ni komma till ett land som ni så frenetiskt motarbetar och tycker så illa om, för att inte tala om människorna, de är ju korkade, kan inget, idioter, värdelösa osv. Så är språket i detta forum och den som styr detta forum är en människa. Denna människa tillåter ingen annan att var större än han själv

Dessa uttryck har jag sett tusen gånger i detta forum riktat mot Thailändare, varför är ni här, ni gillar ju inte Thailand, detta forum skall ju handla om Thailand och inte vara plats för gubbsjuka människor som tydligen inte har eget liv.

Insayt

För egen del så hade jag kastat Thailand i den soppåsen om det inte vart för frugan förutom henne har jag inte mycket positivt att säga om Thailand hon är enda anledningen att jag bor kvar här hade det inte vart för henne hade jag hamnat i en storstad i någon annan del av världen dock inte Sverige.

"Jonas " sa:
För egen del så hade jag kastat Thailand i den soppåsen om det inte vart för frugan förutom henne har jag inte mycket positivt att säga om Thailand hon är enda anledningen att jag bor kvar här hade det inte vart för henne hade jag hamnat i en storstad i någon annan del av världen dock inte Sverige.

haha..., ja det är ju helt otroligt, vet inte hur man skall svara på ett sådant inlägg. Jonas jag önskar dig ett bra liv i Thailand!

Insayt

ja man undrar om det är samma jonas
som håller på att bygga hus??????

Ja, kan
"Insayt " sa:
haha..., ja det är ju helt otroligt, vet inte hur man skall svara på ett sådant inlägg. Jonas jag önskar dig ett bra liv i Thailand!

Insayt
"Jonas " sa:

Kan ju inte vara så roligt att satsa på Thailand då...när man tycker allt är skit!!??
Jag själv har bott i Thailand, byggt hus fått en dotter med min nuvarande fru som pratar både bra engelska och nu snart flytande Svenska efter 3 år i Sverige.
Visst, Thailand både på gott o ont...som så mkt annat.Jag trivs bra i Thailand när jag är där..försöker se och uppleva de possitiva sakerna...undviker att hitta negativa saker som man retar upp sig på. Tror vi har gjort ett bra val när vi nu bestämmt att bara bo i Thailandet några månader varje år. Kan få del av det "bra" både i Sverige och Thailand. Och....kommer inte att bosätta oss uppe i "byn" när vi är i Thailand....bara besöka. Nej, finns så mkt att se och upptäcka överallt.. och vi kommer att börja i Rayong detta år vilket jag tycker är bra då man har utmärkta kommunikationer för att "nå omvärlden"...och havet runt knuten!! :)

Ha det fortsatt bra i "landet på låtsas"!!

Frank

"ledarn " sa:
Nu ja.... Efter att ha ätit en bakis Pizza.... :laugh: :laugh:

Skämt och sido så håller jag med där...
Han verkar ta det för vad det är helt enkelt....

Själv hade jag heller aldrig bosatt mig i Thailand utan frugan..
Det är väl inget konstigt med det ??
Prisnivån i landet hade fortfarande gjort så att jag troligen hade turistat där..
Men att bosätta mig där utan min fru ?? ALDRIG I LIVET !!

Kan bara hålla me Jonas o Ledaren hade själv bara varit turist i detta land om det inte va för frugan
ensam skulle jag aldrig bosätta mig där för mycke korruption o annat skit i Thailand
visst jag älskar folket men inte alla fina stränder mm mm men det skulle inte skada om dom tog av sig skygglapparna o såg lite av resten av världen
vi som har fruar som varit i falang land våra fruar kan själv se skiten i Thailand nu så allt e inte guld....

"ledarn " sa:
Den stora, stora faran med detta är att dom börjar inse att det kanske inte är drömmen att flytta tillbaka till Thailand när tiden kommer..??
Så det gäller att samla pengar på hög fort som bara attan och flytta :laugh: :laugh:

Frugan rynkade på näsan åt mycket när vi var där i somras..
(Jo det gick även med en liten näsa) :laugh: :laugh:

Dottern sa att hon vill nog inte flytta tillbaka ??

Och detta efter bara 3,5 år här i Sverige.. :eek: :eek:
Hur ska det låta om 5 år ??

Kan bara hålla me dig där karma till din fru ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
3
Visningar
2 K
A

Tillbaka
Topp