Varför försvinner sanden på stranden i Pattaya

Jag har suttit i betydligt fler barer i Pattaya än i Jomtien faktiskt om det är måttet på erfarenhet.
Sen tror jag faktiskt inte man ser så mycket "annat" från en bar i Pattaya jmf med Jomtien, man hör nog inte så mycket annat heller.

Positivt är att så många av barerna har öppnat igen efter Coronan!

Senast ändrad:
Sen tror jag faktiskt inte men ser så mycket "annat" från en bar i Pattaya jmf med Jomtien, man hör nog inte så mycket annat heller.

Positivt är att så många av barerna har öppnat igen efter Coronan!
Har du inte förstått att Pattaya och Jomtien inte är samma sak.
Skilda världar.

När var du Kurant i Pattaya sist? Jag kände då ingen urindoft någonstans förra veckan, rent och snyggt. Ordning på det mesta anser jag
Jag var i centrala Manila för fyra veckor sedan.
Ingen urindoft då.

Nu är stora delar av Manila inte någon idyll som passar barnfamiljer på semester.

Metro Manila är inte någon småstad med en befolkning större än Sverige.

En

En hovedårsak til at sanden forsvinner er at man bebygger området ovenfor stranden. Senest med å utvide Beach Road med et ekstra kjørefelt. Og så kompenserer man med å fylle på med sand på selve stranden. Det hele er fullstendig meningsløst fordi man må bruke enorme pengesummer for å kunne beholde stranden. Og når det kommer styrtregn så forsvinner store partier av stranden. Det å lage en kunstig sandstrand har vært prøvd på mange steder i verden, men resultatet har alltid blitt det samme. Og det er fiasko.
Her er jeg enig med deg

26-27 grader är bäst.
Över 30 ger det ingen svalka.

Infrastruktur är väl inte så viktigt när man är mest hemma.
Vägarna på Phuket är i samma klass som på Negros.

Hellre en katolsk präst än buddistiska munkar som tigger, röker och dricker.
26-27gr så fryser man ju, helt värdelöst.
Tyckte samma när jag hade pool i Sverige, 31gr är skönast, under 30 känns kallt och varje grad är stor skillnad.

Infrastruktur inte viktigt? Eller hur..
Måste varit längesen du var på Phuket, kanonfina asfaltsvägar överallt.
En av dom bra grejerna som Juntan har gjort, dom har satsat stort på infrastruktur, fina vägar och supersnabbt internet nästan överallt nu. Internet är nog fn bättre här än i Sverige nu och billigt.
Infrastruktur är extremt viktigt för ett bekvämt liv om du frågar mig.

Sen glömde du det här med sjukvård.....

Och orkaner...

Nä Phil må ha fina stränder men det är också allt dom har.

26-27gr så fryser man ju, helt värdelöst.
Tyckte samma när jag hade pool i Sverige, 31gr är skönast, under 30 känns kallt och varje grad är stor skillnad.

Infrastruktur inte viktigt? Eller hur..
Måste varit längesen du var på Phuket, kanonfina asfaltsvägar överallt.
En av dom bra grejerna som Juntan har gjort, dom har satsat stort på infrastruktur, fina vägar och supersnabbt internet nästan överallt nu. Internet är nog fn bättre här än i Sverige nu och billigt.
Infrastruktur är extremt viktigt för ett bekvämt liv om du frågar mig.

Sen glömde du det här med sjukvård.....

Och orkaner...

Nä Phil må ha fina stränder men det är också allt dom har.
Tror att det är lika kurviga och branta vägar på Phuket som när jag var där 2015.

Måste vara längesen du var i Filippinerna

Sjukvård är bra och dyr, samma som i Thailand.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp