2013: Ett år av religiös intolerans i Burma

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lara Croft

Medlem
2013: Ett år av religiös intolerans i Burma

Det senaste året har vi sett en ökning av religiös intolerans mot muslimska människor i Burma driven av radikala buddhister vars mest högljudda talesman har varit munken Wirathu.

Källa: Asian Correspondent (via RSS) där du kan läsa nyheten i sin helhet.

Ja det är bara bra, vill man ha ett problemfritt samhälle, så måste man agera så.

"cumulus " sa:
Ja det är bara bra, vill man ha ett problemfritt samhälle, så måste man agera så.

Det tycker inte jag. Man måste visa på tolerans och vända andra sidan till även om det kan vara svårt. Terrordåd o dyl är naturligtvis oacceptabelt, sådant måste bekämpas. Men att utpeka en speciell grupp utan bevis är helt förkastligt.

Det är normalt att vid cancersvulster, så opereras dessa bort fullständigt. Annars återuppstår dom, och blir än värre...

"cumulus " sa:
Det är normalt att vid cancersvulster, så opereras dessa bort fullständigt. Annars återuppstår dom, och blir än värre...

Du visar på en total brist på tolerans. Det är sådant som orsakar konflikter i samhället. Hade hänsyn och tolerans varit ledord för människorna så hade vi haft en mycket bättre värld.

Jag ogillar din inställning.

"Caesar " sa:
Du visar på en total brist på tolerans. Det är sådant som orsakar konflikter i samhället. Hade hänsyn och tolerans varit ledord för människorna så hade vi haft en mycket bättre värld.

Jag ogillar din inställning.

Allt väl, glöm bara inte att huka dig och ta skydd vid nästa bomb...Jag
tycker själv inte heller om naiva inställningar...Där man låter andra ta det ultimata ansvaret och skydda samhället.

"Boldor " sa:
De är bevisat att även om man tar bort saker för gott så kommer dom tillbaks i en annan form!!

Precis Caesars tankegång. Karma till Boldor. Tolerans och förståelse bygger broar i längden.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

M
Svar
19
Visningar
2 K
gnage
G

Tillbaka
Topp