Gummipriset det högsta på 3 år.

Hej

Varför inte privata företagare ger bort sina företag till dom anställda har nog flera skäl, jag tror att t.o.m du kan komma på några av dom på egen hand.

Dom flesta anställda jorden runt tycker nog att dom skulle behöva lite mer av ägarens pengar, men det fungerar inte så i det privata näringslivet, arbetsgivaren tillhandahåller arbete mot en viss lön och det får vi nog fortsätta leva med, att något annat system skulle ta över har jag svårt att se.

Mvh isan lover
historiskt så är det ofta när företaget har problem som anställda erbjuds att ta del av företagandet. det är av den orsaken ofta skäl att bli misstänksam när ägarna erbjuder del av företagets vinster till anställda.

historiskt så är det ofta när företaget har problem som anställda erbjuds att ta del av företagandet. det är av den orsaken ofta skäl att bli misstänksam när ägarna erbjuder del av företagets vinster till anställda.
Just det och det är därför jag hoppas att mitt x inte får mycket över. Hon sitter ju i sverige och har inget koll på myglet heller. Förhoppningsvis misskötts och myglas det ordentligt eller så står träden orörda som hos inka. Det snackades ju om 60 - 40 redan från början vad jag minns. Det var en praxis.

Precis!
Ju fortare dom jobbar desto fortare rullar stålarna in hos IL

Hej

När det handlar om att få bra avkastning på gummiträden är det i första hand inte arbetstakt det handlar om utan främst den omsorg man lägger ned på träden, hur mycket gödsel träden får och att man inte tappar träden under perioder för att låta träden återhämta sig o.s.v som avgör vilken avkastning man får.

Mvh isan lover

Precis!
Ju fortare dom jobbar desto fortare rullar stålarna in hos IL

Tidstudiemannen IL!
022s8YmSsgMG.jpeg

Just det och det är därför jag hoppas att mitt x inte får mycket över. Hon sitter ju i sverige och har inget koll på myglet heller. Förhoppningsvis misskötts och myglas det ordentligt eller så står träden orörda som hos inka. Det snackades ju om 60 - 40 redan från början vad jag minns. Det var en praxis.
Vi ja ja min fru då kör med 50/50, tar säkert många år tills break even, vist fasiken då va ju jag som betalade planteringen så för henne vinst redan från första droppen 555

Jag behöver lite hjälp. Jag är osäker på vad siffrorna står för. Får man 62.65 för 1 kg rågummi den 12 maj? Det som för inte så länge sedan låg runt 18-25 bath?

Hej

Det du tänker på är färsk gummi direkt ifrån koppen och som lägst var det priset uppe hos oss ca 15 baht per kg, nyligen var priset mellan 25-30 baht per kg, vår släkt är nöjda bara det ligger på 25 baht per kg.

Det pris som visas i länken är priset på bearbetade gummidukar som man har kört i en press för att få ut vattnet och sen torkat ytterligare, detta pris var som högst 100-150 baht per kg, nu får man 60-70 baht per kg vilket fortfarande är ganska dåligt.

Mvh isan lover

Hej

Det du tänker på är färsk gummi direkt ifrån koppen och som lägst var det priset uppe hos oss ca 15 baht per kg, nyligen var priset mellan 25-30 baht per kg, vår släkt är nöjda bara det ligger på 25 baht per kg.

Det pris som visas i länken är priset på bearbetade gummidukar som man har kört i en press för att få ut vattnet och sen torkat ytterligare, detta pris var som högst 100-150 baht per kg, nu får man 60-70 baht per kg vilket fortfarande är ganska dåligt.

Mvh isan lover
Ok då var det som jag trodde. ..

Hej

Det ser ljusare ut för Thailands gummiodlare.

Rubber price likely rising to THB100 per kilo amid global demand, PM says​

SUNDAY, APRIL 28, 2024

Posting on his X (Twitter) account on Saturday, he said the new rate will probably be applied soon.

His announcement came after Thai rubber prices reached a seven-year high of 90 baht per kilo last month, driven by rising worldwide demand for natural rubber.

Meanwhile, Thai rubber demand is increasing as a result of the government's and local farmers' efforts to improve cultivation standards in order to comply with the European Union Deforestation-Free Regulation (EUDR).

In his X post, Srettha said the impending increase will be consistent with world demand.

The decision is also good news for Thai rubber, which is set to begin its cultivation season.

The current price of Thai natural rubber is about 94 baht per kilogramme.

Emphasising that the government's proactive policies and practical actions to add value to Thai agricultural products, he promised to incorporate new innovations, technology, and standards to improve productivity and elevate Thai farm products to premium status.

Mvh isan lover

Hej

Översvämningar och kraftigare monsunregn än normalt ser ut att leda till kraftigt stigande priser på gummi. Produktionen av naturgummi, som till stor del produceras i Asien, förväntas minska med upp till 4,5 % 2024 till ca 14 miljoner ton, visar uppskattningar från fyra analytiker och handlare. Förväntningar om lägre produktion har drivit upp priserna på gummi med mer än 50 % i år, vilket gör det till en av de bästa råvarorna 2024. Osaka-kontraktet nådde en 13-årshögsta förra veckan.

1729228810508.jpeg

Mvh isan lover

Liknande trådar

Tillbaka
Topp