PanPan
Forumveteran
Frugan lägger över allt på mig, hon är väl mer bekväm, alla papper på mark uppe i byn har hon gett till mig att ta hand om och låtit släkten veta det så slipper hon tjöt från dom.Hej
Jag har inte satsat pengar i frugans projekt, hon satsade egna pengar som hon hade tjänat ihop i Sverige, hon ville skaffa sig pengar till pensionen och samtidigt hjälpa släkt och vänner med att få jobb, tycker hon gjorde rätt.
Hon har gjort ganska många markaffärer på landet och köpte ett hus söder om Hua Hin som hon sen sålt med förtjänst, när marken har köpts in har det gett jobb för att röja, ploga, plantera och sköta det som hon valde att satsa på, sen får hon avkastning vid skörden för att och tillslut sälja marken när priset har varit det rätta.
Nu när hon sålde gummifarmen förra vintern fick hon ju dessutom bra hjälp av växelkursen som var väldigt gynnsam, men på ett sätt har ju hela familjen haft nytta av hennes markaffärer och jordbruk eftersom vi inte har behövt använda pengar intjänade i Sverige på många år för att försörja oss på vintrarna i Thailand.
Men satsade pengar i Thailand är hennes och vinsten vid försäljning går in på hennes konto, det jag har bidragit med är fysiskt arbete sen köper jag lite grejor till huset som tv, möbler och annat.
Mvh isan lover
Därför det inte blir så mycket tiggande från släkten, dom vet att dom måste gå direkt till mig först, frugan säger till dom att hon har inget.