2700 medlemmar

Gottland

Forumveteran
2700 medlemmar och bara ett fåtal som skriver nånting?
Varför skriver ni ingenting ni som är medlemmar här. Allting jag ser på så nog fan är Jonas och Berralund där och babblar , men ni andra vakna och kom med i forumet..

Varför skriver ni ingenting ni som är medlemmar här. Allting jag ser på så nog fan är Jonas och Berralund där och babblar , men ni andra vakna och kom med i forumet..
Pepsi babblar... Och snackar en massa skit.... ;);););) I bland provocerar jag för att väcka folk lite.. :cool:
Men håller med dig Gottland... Och du har gjort en dj...gt bra insats med dina fina bilder på sista tiden..
Inte många med din erfarenhet på forumet.. :wai::wai::wai:

Rent matematiskt är det ju ca ca 0,5 - 1,0 % av medlemmarna som är inne per dag. 10 - 20 st.. Kanske 30 ...
Var är de andra..?? 2700 medlemmar....
Kanske för att de som hade glöden för ett par år sedan tröttnat?? Innan hade vi livliga dialoger om Thai språk, Thai musik, Thai kultur mm.. Nu handlar det mest om "mitt bygge" , "mitt barn" , mm
Kanske inte konstigt folk tröttnar...

Rent matematiskt är det ju ca ca 0,5 - 1,0 % av medlemmarna som är inne per dag. 10 - 20 st.. Kanske 30 ...
Kanske för att de som hade glöden för ett par år sedan tröttnat?? Innan hade vi livliga dialoger om Thai språk, Thai musik, Thai kultur mm.. Nu handlar det mest om "mitt bygge" , "mitt barn" , mm

Kan det vara så att medlemmarna inte vill skriva och riskera att bli kallad för pajas? sågad jämnsmed fotknölarna....fundera på den Pepsi.

Du kanske själv skulle skriva nåt intressant, om Thailändsk kultur eller hur man rötar pala´ eller nåt?

Du kanske själv skulle skriva nåt intressant, om Thailändsk kultur eller hur man rötar pala´ eller nåt?
Kunde vara kul om det är mer än PEPSI och LYCO som gillar språket och deltar i dessa dialoger..
För Ubon och Birger så kan ni ju kika på lite trådar vi haft innan som jag startat... :):):):)

Tattoo Thai, Tolkningar och vad betyder det?

Vad gillar du för Thai musik ? Reggae?

Thai grammatik Hur funkar man det?

Birger... Se Plara tråden om du vill veta.... Inte min tråd...
Ubon.. Ingen blir sågad för trevliga inlägg... Dj...vla trams bara...

:wai::wai::wai::wai:

Kunde vara kul om det är mer än PEPSI och LYCO som gillar språket och deltar i dessa dialoger..
För Ubon och Birger så kan ni ju kika på lite trådar vi haft innan som jag startat... :):):):)

Tattoo Thai, Tolkningar och vad betyder det?

Vad gillar du för Thai musik ? Reggae?

Thai grammatik Hur funkar man det?

Birger... Se Plara tråden om du vill veta.... Inte min tråd...
Ubon.. Ingen blir sågad för trevliga inlägg... Dj...vla trams bara...

:wai::wai::wai::wai:
Är väl inga fler som är intresserad av språk, jag är det då inte, försöker lära mig för jag bor här nere men noll intresse annars.
Ni var 4 stycken som pratade språk här innan, så då får la du försöka dra liv i dom 4.
Själv kollar jag hellre på någons byggtråd, och med antalet inlägg det brukar bli i dom så verkar det som merparten är mer,intresserad av bygg och flytt till Thailand ;)
Men för det så är det ju ingen som stoppar er som gillar språk att skriva, så får la du se om några hänger på.

Kan det vara så att medlemmarna inte vill skriva och riskera att bli kallad för pajas? sågad jämnsmed fotknölarna....fundera på den Pepsi.
Åt andra hållet med, så fort vissa (///////// skriver något så är det någon som tar illa upp, häng med i hans jargong så blir det nog fart på forumet ;):D

Trummisen här har en Tatoo studio i "Kae Bae" på Kho Chang

Senast redigerad av en moderator:
Ja , vad tror du ??? Tycker min penna blivit för trubbig :rolleyes:

Jovisst det är ju alltid kul med det som man gillar och har intresse av men vill man ha mer av språket finns ju rena forum med detta ThaiLanguage t ex, är ju bara språket där, är själv med där och det brukar vara livliga diskussioner där.

Nja, tycker nog att detta forum är väldigt mångsidigt ändå och jag själv är ju inte intresserad speciellt av byggtrådar men kan känna beundran för de som satsar och det måste ju finnas med, för som @Jonas säger är ju det en del av just Thailand för många.

Man väljer ju helt enkelt det man har intresse av, kan ju inte bara finnas något för mig, hur skulle det se ut. Tror allt går i vågor, vissa ämnen blommar upp och avtar för något annat och sen blommar upp igen och det är väl trevligt.

Sen detta med 2700, hur många av dessa är inne eller följer forumet idag. Satte man en typ 6 månaders inaktivitetsgräns och därefter plockas man bort hade det nog inte varit så många medlemmar kvar men det blir ju samtidigt dålig reklam för forumet, för just medlemsantal tror jag många tittar på när det gäller att välja forum.

Finns det många medlemmar i medlemslistan är chansen att någon kan svara på det man vill ha svar på eller har samma erfarenheter, så är det nog!

Gissar på att jag säkert startat ett hundratal trådar i detta forum ,, Men ibland blir man lite less ,, och nu ser man ju ett forum som du påpekar ingen startar nya trådar i .... tråkigt...........Men skriver man nåt som inte passar tillex allt sjöfolk här så får man då fn veta om det ,,, känns det igen :rolleyes:

Är väl inga fler som är intresserad av språk, jag är det då inte, försöker lära mig för jag bor här nere men noll intresse annars.
Ni var 4 stycken som pratade språk här innan, så då får la du försöka dra liv i dom 4.
Själv kollar jag hellre på någons byggtråd, och med antalet inlägg det brukar bli i dom så verkar det som merparten är mer,intresserad av bygg och flytt till Thailand ;)
Men för det så är det ju ingen som stoppar er som gillar språk att skriva, så får la du se om några hänger på.
Jaaa... Alla har ju olika intressen... som tur är... Men om det bara var 4 stycken ( nu 2 st ) av 2700 medlemmar som är intresserad av Thaispråk och Thaikultur , kan man ju börja undra vad fan de andra 2696 medlemmarna gör på ett Thai forum?? Förutom att lära sig bygga hus?
Missförstå mig inte.. Jag gillar tex Mickes tråd om hans bygge i Thailand. Helt underbart.

Jaaa... Alla har ju olika intressen... som tur är... Men om det bara var 4 stycken ( nu 2 st ) av 2700 medlemmar som är intresserad av Thaispråk och Thaikultur , kan man ju börja undra vad fan de andra 2696 medlemmarna gör på ett Thai forum?? Förutom att lära sig bygga hus?
Missförstå mig inte.. Jag gillar tex Mickes tråd om hans bygge i Thailand. Helt underbart.

Se mitt inlägg #10 @Pepsi. Sen detta med språket, visst är roligt men samtidigt får man nog förstå att ett forum som detta som är allmänt forum och kan innehålla och ska innehålla tycker jag lite av varje och man kan nog inte förvänta sig att språket tar den största platsen.

Dock kan jag ju tala om för dig att jämför du med andra forum, jag är ju medlem i alla forum nästan som finns om Thailand och brukar kika in där för att se om det finns något nytt om språket och det är väldigt tunnsått kan jag lova dig, finns forum där ingen har skrivit på 1-2 år eller 6 månader osv.

I jämförelse är ju språket i en eller annan form ganska frekvent ändå här, brukar ju ofta dyka upp lite thaiord här och där i olika trådar och så blir det lite diskussion om det, så ThaiSnack är faktiskt det forum där språket är mest frekvent i jämförelse!

Inte alls att jag missförstår dig, jag ser en del svårigheter i att följa med i resonemanget när det gäller språket thai, för min del känns det som att NI avhandlar en magisterexamen, medans jag och förmodligen många andra just har börjat i småskolan....ser Du skillnaden?

Det där med att hacka ner på någon som skriver kan säkert skrämma bort en och annan, helt klart. Man måste som vuxen försöka ha en känsla för vad man skriver och undvika att såra andra. Dom flesta har den känslan i sig och klarar det galant medan ett fåtal har problem med detta. Man menar förmodligen inget illa men det blir fel ändå, trots goda intentioner.

Självfallet skall fokus här ligga på Thailand med allt vad tillhör detta fantastiska land. Men det hindrar inte att vi kan "tjöta" om annat, typ ishockey, under ordet är fritt. Flera är ju genuint intresserade av detta så varför inte? Lite mångsidighet skadar inte annars blir det alltför tråkigt kanske.

Summerat - Ömsesidig respekt borde vara samtligas ledord, då skulle vi kunna få ännu trevligare än vi har idag. Kryddat med nyfikenhet och vilja att hjälpa andra. Fixar vi det blir vi oslagbara. :wai:

På tal om trådar som inte är av intresse. Kan man liksom trycka på någon ignore knapp? Jag har precis 0% intresse av t.ex. ishockey men respekterar såklart andra som vill diskutera ämnet. Kunde man bara trycka på ignore så var ju saken biff :)

Se mitt inlägg #10 @Pepsi. Sen detta med språket, visst är roligt men samtidigt får man nog förstå att ett forum som detta som är allmänt forum och kan innehålla och ska innehålla tycker jag lite av varje och man kan nog inte förvänta sig att språket tar den största platsen.

Dock kan jag ju tala om för dig att jämför du med andra forum, jag är ju medlem i alla forum nästan som finns om Thailand och brukar kika in där för att se om det finns något nytt om språket och det är väldigt tunnsått kan jag lova dig, finns forum där ingen har skrivit på 1-2 år eller 6 månader osv.

I jämförelse är ju språket i en eller annan form ganska frekvent ändå här, brukar ju ofta dyka upp lite thaiord här och där i olika trådar och så blir det lite diskussion om det, så ThaiSnack är faktiskt det forum där språket är mest frekvent i jämförelse!
Knappast frekvent förekommande på TS.... Jo... Om du, jag och någon till snackar lite thai..
Jag förväntar mig inte att språk skall dominera.... Men som det är nu är det inget om inte vi tjafsar lite..
Funderat på att gå med på Thai Language. Brukar ofta vara inne där. Nog den bästa gällande Thai språk.

På tal om trådar som inte är av intresse. Kan man liksom trycka på någon ignore knapp? Jag har precis 0% intresse av t.ex. ishockey men respekterar såklart andra som vill diskutera ämnet. Kunde man bara trycka på ignore så var ju saken biff :)

Den va rolig??? bättre Du låter bli att trycka på länken om ishockey, 9;

Knappast frekvent förekommande på TS.

Jag skrev "i jämförelse med andra forum", så är det mer frekvent här;)

Jo men gör det, där finns kompetens kan jag lova, både västerlänningar och Thai med goda kunskaper och thai med goda engelskakunskaper som förstå translationen mellan thai och engelska.

Speciellt en kvinna Khun Pirin, väldigt duktig!

Liknande trådar

A
Svar
7
Visningar
2 K
A

Tillbaka
Topp