3 Juli 2011, då är det val i Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Thailändare får det bra vem bryr sig jag är farang. Hela skarmen med den billiga lågutbildad arbetskraften i Thailand försvinner.

"Khuntan " sa:
Thailändare får det bra vem bryr sig jag är farang. Hela skarmen med den billiga lågutbildad arbetskraften i Thailand försvinner.
Ja det blir synd om dej, stackare. Du kanske ska satsa på Spanien i stället :-\

"Rolf " sa:
Du räknas inte. Detta är för amatörer :D :D

Ja, jo visst har du rätt, det som inte drabbar direkt är ju inte så intressant, så är det ju tragiskt nog. Som du säger om vi nu tar valet så har säkert folk långt ifrån händelsernas centrum inte speciellt mycket hum om politikens innehåll eller budskap, eller bryr sig om det stora spelet i Bangkok, utan man förstår de mest vardagliga budskapen och det är detta partierna utnyttjar och cynismen flödar. Mer mat, billigare mat, lägre priser, mer pengar, mer till sjukvård osv, sånt förstår ju alla som politiker lovar men sällan håller och så är man tillbaka på ruta 1 igen.

Sen kan man ju tycka att en kvinna skulle förändra läget eftersom de har ju mer empati, förståelse för den svage och ett mjukare hjärta brukar man hävda, de brukar vädja till moderligheten säger man ju, men tittar man på historien så är det i själva verket de kvinnor som kommer till makten eller på annat sätt tillhör makten som är de största bedragarna och potentaterna.

Tänker på Indira Gandhi, Imelda Marcos, Margeret Thatcher, Benasir Bhutto (om hon nu hade fått leva hade inte gjort någon skillnad), Golda Meir (den första järnladyn, innan Thatcher gavs det begreppet), eller Elena Ceausescu i Rumänien som anses vara den som var den onde av de två i paret Ceausescu.

...eller Selvi J Jayalalithaa i Tamil Nadu Indien.

Före detta firad och omtyckt samt mycket vacker skådespelare och sångerska i Kollywood som det heter i Chennai, som efter sin glansdagar började dricka vin och gick ner sig. Sen blev hon Honorable Chief Minister i Tamil Nadu, samma som delstatspremiärminister.

Hon införde i det närmaste sharialagar, alla videofilmer (västerländska) bort från affärerna, införde strikt alkoholpolitik och en massa andra inskränkningar, medan hon själv gottade sig i vin, god mat stora vräkiga bilar och misskötte det mesta.

Som så många andra blev hon anklagad för korruption mm och avsattes i en kupp, polisen gick helt enkelt in och slängde ut henne på gatan, så jag har inga större förhoppningar om det nya i thailändsk politik, men hoppet är ju det som sista överger oss, så låt oss hoppas att det blir bra!

Mvh Peter :wai:

Jag fick en röd skjorta av Taksin syster och eftersom jag tycker om henne så blev jag glad, och mitt hjärta är rött som en majoritet av Thailändarna

Jo det där med kvinnliga ledare är ingen garant för demokrati.
Men vad menas med att Yingluck inte är PM förrän i Aug då representant huset ska rösta???

"PATCHAREE " sa:
Jag fick en röd skjorta av Taksin syster och eftersom jag tycker om henne så blev jag glad, och mitt hjärta är rött som en majoritet av Thailändarna
Kunde ge mej fan på att du var mutad :D

Som Peter Insayt skriver det är inte bara jag som kommer att behöva flytta. Denna Jinglack är en hemskhet som nu drabbar Thailand och ni kommer att få se hon kommer att jämföras med de värsta förbrytarna världen har skådat.
Det bästa vore att militären går in nu och sedan utbildar folket hur demokrati fungerar och lär dem mänskliga rättigheter sedan kan man hålla val. Undervisning är vad det handlar om.

"Khuntan " sa:
Som Peter Insayt skriver det är inte bara jag som kommer att behöva flytta. Denna Jinglack är en hemskhet som nu drabbar Thailand och ni kommer att få se hon kommer att jämföras med de värsta förbrytarna världen har skådat.
Det bästa vore att militären går in nu och sedan utbildar folket hur demokrati fungerar och lär dem mänsliga rättigheter sedan kan man hålla val. Undervisning är vad det handlar om.

Är det rödskjortorna eller att det är en kvinna som du stör dig på, för att om det är en kvinnlig ledare som bekymrar dig, finns det en hel hög med länder i världen där kvinnans rättigheter är begränsade, Ett sånt gäng kallar sig bl a tallibaner ;)

Jag skiter egentligen i vem som vinner. Bara det går fredligt till. Att folk dör i stridigheter p.g.a vem som ska styra ett land . Det är inte ok. Kompisens fru ringde hem till sin gamle far idag, och frågade hur han röstat.
Och han svarade : Jag röstade på dom som gav mig 500 Bath utan att kräva motprestation :)

"Gazton " sa:
Jag skiter egentligen i vem som vinner. Bara det går fredligt till. Att folk dör i stridigheter p.g.a vem som ska styra ett land . Det är inte ok. Kompisens fru ringde hem till sin gamle far idag, och frågade hur han röstat.
Och han svarade : Jag röstade på dom som gav mig 500 Bath utan att kräva motprestation :)
Kanske vore nåt för KD :D

När 83% av rösterna är räknade så får Puea Thai 255 platser
Demokraterna på andraplatsen med 163 platser.
Tredje plats kommer Bhum Jai Thai med 35 platser,
Fjärde kom Chart Thai Pattana med 21.

Segern var given när man begärde omval, men istället dödade man några terrorister och dom blev arga och brände halva Bangkok.

"borat " sa:
Det dummaste jag läst på länge.
Jag vet att Phuket är så långt från Thailand man kan komma.....så det förklarar och ursäktar kanske lite av Barbros syn på Thailand.
De snackar i alla fall Thailändska på Phuket till skillnad från Isan!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Svar
76
Visningar
5 K
Birger LKPG
B
P
Svar
13