300 baht entry fee från 1st April

Problemet med att införa krav på försäkring nu när inte pandemin hindrar all turism längre skulle bli att väldigt stora delar av den turism Thailand så mycket vill ha inte längre skulle resa till Thailand och istället välja andra resmål.

Det är enkelt för oss svenskar som ofta har reseförsäkring i hemförsäkringen att resa till Thailand om det finns krav på försäkring men väldigt stora delar av de turister som idag reser till Thailand skulle helt enkelt inte kunna få försäkringar eller inte ha råd

Tror Vietnam och andra länder i området skulle ta över stora delar av turismen som idag reser till Thailand som resultat av ett infört försäkringskrav i Thailand
Väldigt många gissningar, i stort sett alla gruppresor till Thailand ingår försäkring.

Om man reser på egen hand är det billigt att teckna en egen reseförsäkring.
Jag köper alltid en till frun när vi reser till grannländerna.
Brukar inte kosta mer än 12€ för upp till en månad och då ingår reseskydd, bagage mm.
Sjukdom och olycksfallsförsäkring upp till 500.000€.

Det handlar inte om att ha råd.

Så du menar att för 300 baht får jag ett försäkringsbrev jag kan visa på tex Bangkok Hospital om jag exempelvis gått omkull på moppen. Behöver inte betala för vården efter min lilla fadäs?
Kyss mig i rövva att det kommer att hända.
Thailand var ju så himla förnurliga på att hitta på sätt att kontrollera om man hade försäkring för Covid mm så kan väl gå. Dom kan också ta inkomster från turismen och täcka upp. Vet inte varför jag skall sitta här och lösa deras problem men dom borde kunna lyckas med något bättre än en 300bahts avgift på biljetten, ytterligare.
Jag skriver vad som står att regeringen sagt, det som står i artikeln, din röv kan du kyssa själv.

Så du menar att för 300 baht får jag ett försäkringsbrev jag kan visa på tex Bangkok Hospital om jag exempelvis gått omkull på moppen. Behöver inte betala för vården efter min lilla fadäs?
Kyss mig i rövva att det kommer att hända.
Thailand var ju så himla förnurliga på att hitta på sätt att kontrollera om man hade försäkring för Covid mm så kan väl gå. Dom kan också ta inkomster från turismen och täcka upp. Vet inte varför jag skall sitta här och lösa deras problem men dom borde kunna lyckas med något bättre än en 300bahts avgift på biljetten, ytterligare.
Och självklart behövs inget försäkringsbrev då den är obligatorisk för alla utlänningar.
Sen gäller det statliga sjukhus och den kostnad staten får ta för alla oförsäkrade.

Väldigt många gissningar, i stort sett alla gruppresor till Thailand ingår försäkring.

Brukar inte kosta mer än 12€ för upp till en månad och då ingår reseskydd, bagage mm.

Nä det är konstigt att man måste hitta på vad som gäller för de grupper man inte vet nåt om.....

Du har missförstått den här skatten,

Det är ingen försäkring. Det är en 'extraskatt' som de vill ha.
Jag har inte missförstått något, jag kan engelska och förstår vad som skrivs.
Om det sen inte blir så som är sagt är en annan sak men jag har inte missförstått det regeringen gått ut med att den skall gå till.
Jag skriver vad som står i artikeln i första inlägget i tråden från uttalande av talesperson från regeringen att pengarna skall gå till en gemensam olycksfallsförsäkring för turister och för att restaurera den skada som blir i turistområden pga turismen.

Man har ju tidigare pratat om försäkringskrav likt tex EU men nu är detta ett annat alternativ att göra det på.

Nu är det val snart så får se vad den nya regeringen beslutar.

Endast 50 av dom 300 battingarna ska gå till försäkringsprogrammet, ja jag säger då det. Nån som på fullt allvar tror att man kan åka oförsäkrad och att den försäkringen täcker upp ifall man blir allvarligt sjuk och behöver vård ?
Nä står inte i artikeln att skall täcka sjukdom.

Nej, det handlar mycket om hur mycket man tror på försäkringsbolag. Antar att du har läst om alla 'Gofundme' historier på nätet?

Nej, det handlar mycket om hur mycket man tror på försäkringsbolag. Antar att du har läst om alla 'Gofundme' historier på nätet?
Hej

Ja det finns ju uppenbarligen mycket som döljs i det finstilta och många undantag beroende på tidigare kända sjukdomar, om man har haft rätt typ av körkort, följt landets lagar, använt skyddsutrustning o.s.v, jag tror vi kunder är lite dåliga på att kolla upp vad som verkligen gäller och kan riskera att bli överraskade när det blir allvar.

Mvh isan lover

12 euro för en sjukförsäkring?

Var hittar det det priset?

BTT

Axa, upp till en månad för en reseförsäkring.

Betalade 19 € för två månader åt frun till Schengen.

Den stiger med åldern och täcker inte sjukdomar man har tidigare.

För din del blir det en annan prislapp.

Behöver det inte bli.

Har man inte haft symptom av sin sjukdom senaste 12 månaderna ska det inte inverka.

Jag har fått hjälp av mitt försäkringsbolag två gånger i Thailand vid hjärtproblem som varit känt sen tidigare.

BTT

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
772
anonymous
A
A
Svar
53