300 baht entry fee från 1st April

Behöver det inte bli.

Har man inte haft symptom av sin sjukdom senaste 12 månaderna ska det inte inverka.

Jag har fått hjälp av mitt försäkringsbolag två gånger i Thailand vid hjärtproblem som varit känt sen tidigare.

BTT
Då kostar det mer än 19€ för två månader som det gör för en 40 åring.

Utöver Axa kan du testa Europe som ingår i samma ägargrupp.
Franskt med dotterbolag i de flesta länder.

Inte att blanda ihop med Europeiska försäkringsbolaget.

Då kostar det mer än 19€ för två månader som det gör för en 40 åring.

Utöver Axa kan du testa Europe som ingår i samma ägargrupp.
Franskt med dotterbolag i de flesta länder.

Inte att blanda ihop med Europeiska försäkringsbolaget.

Inget jag bekymmrar mig om.

Åker jag ner igen så blir det enbart två veckor och då har jag hemförsäkringen.

BTT

Utlänningar boende i Thailand kommer vara undantagna och behöver inte betala avgiften på 300thb.

FB_IMG_1682520318807.jpg

Människan läser inte de artiklarna han själv länkar till så vad hade du förväntat dig......
Ännu ett märkligt antagande.
Att du bara orkar?

Du som TS moraliska föredöme som aldrig gör några personangrepp och påpekar hur viktigt det är att hålla sig till sak…du borde väl föregå med gott exempel.
Pan Pan gav ju svar på var man kunde hitta informationen.

Så vad tillför ditt inlägg i en tråd angående 300 baht entry fee från 1st April?
Istället för att att komma med spydigheter kunde du ju då hålla dig till sak och upplysa om vad som gäller…om du nu inte tyckte Pan Pan’s svar var tillfredsställande.

Men för dig verkar det väsentligaste var att framställa en viss person i så dålig dager som möjligt så fort du får en möjlighet.:(

Att du bara orkar?

Du som TS moraliska föredöme som aldrig gör några personangrepp och påpekar hur viktigt det är att hålla sig till sak…du borde väl föregå med gott exempel.

Så vad tillför ditt inlägg i en tråd angående 300 baht entry fee från 1st April?
Istället för att att komma med spydigheter kunde du ju då hålla dig till sak och upplysa om vad som gäller…om du nu inte tyckte Pan Pan’s svar var tillfredsställande.

Men för dig verkar det väsentligaste var att framställa en viss person i så dålig dager som möjligt så fort du får en möjlighet.:(
Jag upplyste om vikten att läsa artiklar som länkas till. Det är av yttersta vikt, särskilt om man själv hänvisar till artiklen. Det blir exempelvis väldigt konstigt att skriva en sak i inlägget och hänvisa till en artikel som handlar om något annat.

Att du bara orkar?

Vadå antagande det har han ju själv erkänt här på forumet att han många gånger bara läser rubriken och kanske ingressen på det han postar för han har inte tid att läsa artikeln.
Precis så skrev han.

Vadå antagande det har han ju själv erkänt här på forumet att han många gånger bara läser rubriken och kanske ingressen på det han postar för han har inte tid att läsa artikeln.
Precis så skrev han.
Vissa kanske inte har tid att läsa vad han har skrivit. OBS bara ett antagande från mimsida OBS. Är det så att mitt antagande stämmer skulle man kunna anta att det är ett antagande från hans sida om att det hela är ett antagande, men det är fortfarande bara ett antagande......

Hehe.

Står i artikeln i första inlägget i tråden vilken inga verkar ha läst.
Hej

Det är väl intentionen och förklaringen man ger, men vad det kommer att innebära i praktiken för dom turister som drabbas runtom i landet är nog mer diffust, det är ju inte mycket som blir som det är tänkt och sen är ju korruptionen omfattande. Så jag skulle inte ta för givet att alla som har betalat sina 300 baht kommer att få den vård dom är i behov av via denna ”försäkring”.

Mvh isan lover

Hej

Det är väl intentionen och förklaringen man ger, men vad det kommer att innebära i praktiken för dom turister som drabbas runtom i landet är nog mer diffust, det är ju inte mycket som blir som det är tänkt och sen är ju korruptionen omfattande. Så jag skulle inte ta för givet att alla som har betalat sina 300 baht kommer att få den vård dom är i behov av via denna ”försäkring”.

Mvh isan lover
Ja det får man se, med dagens sociala media så kommer det snabbt ut till folk i allmänhet.
Svårt att ge annan info än intentionen, du frågade vad den var tänkt att täcka och det står där.

Senast ändrad:
Precis så skrev han.
Tycker du att att apknugs inlägg på en enkel undran från IL ”att det skulle vara intressant att veta vad denna ”försäkring” innefattar och hur mycket vården får kosta ? ” är att hålla sig till sak i tråden….så okej.
Jag tyckte svaret du gav att det står i artikeln räckte utmärkt som svar.
Så inlägget apknug gjorde hade bara ett syfte och det var att ge IL en känga och tillförde inte ämnet i tråden någonting.

Du verkar ju ha bra minne (om inte frugan lurar i dig något starkt för då kan ju minnet vara lite klent dagen efter;)) så det är möjligt att han har sagt att han bara läser rubriker…det har jag inte en aning om.

Men nu handlade det inte om vilka länkar IL läser innan han postar dem utan frågan handlade om 300 baht entry fee från 1st April och han hade en undran vad man kan tänkas få för pengarna.

Tycker du att att apknugs inlägg på en enkel undran från IL ”att det skulle vara intressant att veta vad denna ”försäkring” innefattar och hur mycket vården får kosta ? ” är att hålla sig till sak i tråden….så okej.
Jag tyckte svaret du gav att det står i artikeln räckte utmärkt som svar.
Så inlägget apknug gjorde hade bara ett syfte och det var att ge IL en känga och tillförde inte ämnet i tråden någonting.

Du verkar ju ha bra minne (om inte frugan lurar i dig något starkt för då kan ju minnet vara lite klent dagen efter;)) så det är möjligt att han har sagt att han bara läser rubriker…det har jag inte en aning om.

Men nu handlade det inte om vilka länkar IL läser innan han postar dem utan frågan handlade om 300 baht entry fee från 1st April och han hade en undran vad man kan tänkas få för pengarna.
Hans inlägg var kommentar på ett inlägg från mig och hans var väl relevant att jag kan ju inte räkna med att någon som inte ens läser artiklar han själv postar skulle läsa det någon annan postar.

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
772
anonymous
A
A
Svar
53
Visningar