Antal personer som dör i den thailändska trafiken årligen

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Men Olsson , då kan vi ju lägga ner Din tråd , du har ju med Din statistikbedömning sagt att det är otroligt farligt att färdas på Thailands vägar . Har du sagt det så är det ju så , ...............det finns ju inte utrymme för tvivel om detta , så ta då flyget Olsson , eller stanna hemma i trygga Swedala ;)

Jag ville ha en bedömning på din trovärdighet i diskussionen om detta ämne och visste redan då jag ställde frågorna att jag inte skulle få något svar ..

Du skriver citat: Vi diskuterar "Antal personer som årligen dör i den Thailändska trafiken".
Sååå , vad skall vi då diskutera , kan du tala om det? , normalt så blir det en diskussion om VARFÖR eller HUR de dör , summan av stackare som dör i respektive land har ju du redan redovisat .

Är du månne politiker ??? Kanske i sjuklövern :):):)
 
Pjodd skrev : Jag kan inte slå mig på bröstet o säga att jag inte dricker när jag kör vad gäller moppen iaf. Bilen är en annan femma, där är det nyktert som gäller.

Och var är skillnaden mellan att köra MC kontra bil onykter. Du bör ju ha ett konstruktivt tänkande ,i detta land är det ju helt vansinnigt att tänka som du gör ... Kan du inte tala om för mig hur du tänker , jag vill också jag kunna gå på fest och utan fara för mig själv eller nån annan köra hem på fyllan .. Snälla hjälp mig med den hemligheten .............;)

Ingen hemlighet Phontas. Skillnaden är att när jag kör moppe på fyllan så skadar jag i regel bara mig själv. I en bil riskerar jag att döda ngn annan o överleva själv. Det hade jag inte mentalt klarat.
Att köra moppe på fyllan, ja, fara för dig själv.
 
Grannen Olsson , en stilla undran jag gärna vill ha konkreta svar på .

! Innehar du Thailändskt körkort
2 Kör du MC i Thailand , om så är hur mycket per år i km ca.
3 Kör du bil i Thailand ,om så är hur många km per år i km ca.
4 Hur länge har du sammanlagt vistats i Thailand och i vilka regioner

Dessa svar bör ge ett ganska uttömmande svar på din trovärdighet vad gäller bedömning av Thaitrafiken ...

Emotser svar utan omskrivningar dvs. Raka svar på raka frågor

Phonta :)

Kan man få svar av dig Phonta:

Vad har körkortet för betydelse om det är internationellt eller Thai:

Hur många km tycker du man ska ha kört för att ha en trovärdig åsikt:

Vilket är viktigast, tid i Thailand eller körda km eftersom att du tog upp båda:

Vilka regioner ger extra poäng eftersom det verkade viktigt:

Ta det nu inte som negativ kritik för så är det inte menat. Det är bara det att jag inte hänger med hur du tänker och jag försöker få en bild av vem Phonta är. Vi fick ju ingen bra start här på Thaisnack så jag vill bara bilda mig en uppfattning och inte döma någon.
 
Men Olsson , då kan vi ju lägga ner Din tråd , du har ju med Din statistikbedömning sagt att det är otroligt farligt att färdas på Thailands vägar . Har du sagt det så är det ju så , det finns ju inte utrymme för tvivel om detta , så ta då flyget Olsson , eller stanna hemma i trygga Swedala ;)
Jag ville ha en bedömning på din trovärdighet i detta ämne och visste redan då jag ställde frågorna att jag inte skulle få något svar ..

Är du månne politiker ??? Kanske i sjuklövern :):):)

@Phonta, varför vill du reducera alla diskussioner att handla om person? Vi diskuterar ju en sak här.

Denna tråden handlar inte om bedömning av en persons trovärdighet även om jag har full respekt för på vilka kriterier du grundar din högst vetenskapliga analys på. Nu var jag lite ironisk. :D
 
Nä det gör vi inte så därför kom jag med ett par matematiska formler som vi kan bygga vidare på

Jag har inte sett till några matematiska formler och jag har inte sett att någon lagt fram någon problemställning som dessa ska lösa. Du får förlåta mig. Jag trodde du skämtade när du skrev om XYZ.
 
Kul @Phonta, vad är detta för ett pseudoresonemang du vill föra in tråden på nu. Nu vill du gå in på persondiskussioner. Vi diskuterar "Antal personer som årligen dör i den Thailändska trafiken". För att slippa sandlådenivån så kanske vi ska hålla oss till att diskutera sak. Annars handlar väl tråden snart om min fru.

Ser du något fel i den fakta jag lagt fram och de slutsatser jag dragit så bemöt dom gärna med underbyggda resonemang snälla. Vi går väl inte i förskolan heller?

Det var jag Långeman som skrev detta, vill också ha ditt förnuftiga svar.

Är övertygad om att dom som bott länge i T har en helt annan uppfattning om trafiken än dom som varit enbart turister eller 3 mån. besökare, i landet.
 
Kan man få svar av dig Phonta:

Vad har körkortet för betydelse om det är internationellt eller Thai:

Hur många km tycker du man ska ha kört för att ha en trovärdig åsikt:

Vilket är viktigast, tid i Thailand eller körda km eftersom att du tog upp båda:

Vilka regioner ger extra poäng eftersom det verkade viktigt:

Ta det nu inte som negativ kritik för så är det inte menat. Det är bara det att jag inte hänger med hur du tänker och jag försöker få en bild av vem Phonta är. Vi fick ju ingen bra start här på Thaisnack så jag vill bara bilda mig en uppfattning och inte döma någon.

OBS! Jag svarar inte för Phonta!!! Men gillar diskussionen så jag vill vara med:nod:

Internationellt kk är ett krav, thai kk är en fördel.

Inte under 1000km

Tid i Thailand gör sitt då man kan snabbt avverka 1000km utan att fatta ngt.

1000km i Bkk ger superbonus! hahaha Fan, jag hatar att köra i den byn...
 
Det där med vem som skriver och när får ni allt hålla ordning på själva. Kanske ni vill ha vänligheten att föra den diskussionen vidare i en privat konversation.

Så släpp spaden och hinken nu. Vi återgår till frågan.

Är det någon fakta, någon åsikt jag framfört eller någon slutsats jag resonerat mig fram till hittills i denna tråd som ni, @Pjodd, @Långeman och @Phonta anser är felaktig? I så fall.

Exakt vad är det jag framfört som du anser är fel? Hur ser du på saken och på vad grundar du ditt resonemang?
 
Ingen hemlighet Phontas. Skillnaden är att när jag kör moppe på fyllan så skadar jag i regel bara mig själv. I en bil riskerar jag att döda ngn annan o överleva själv. Det hade jag inte mentalt klarat.
Att köra moppe på fyllan, ja, fara för dig själv.


Nja , jag kan tyvärr inte alls hålla med dig , ett misstag av dig på moppe kan döda många människor , det tror jag att du förstår , har du inte den kunskapen så skall du nog inte alls ut på vägen .. Ta detta nu på rätt sätt , det handlar inte om vara taskig utan att få dig att förstå vad som kan hända om du tillex missar att det kommer en annan MC i en korsning , kanske en mamma med sitt lilla barn i knät ..........................................................................................................

Kanske läge att tänka om
 
Kan man få svar av dig Phonta:

Vad har körkortet för betydelse om det är internationellt eller Thai:

Hur många km tycker du man ska ha kört för att ha en trovärdig åsikt:

Vilket är viktigast, tid i Thailand eller körda km eftersom att du tog upp båda:

Vilka regioner ger extra poäng eftersom det verkade viktigt:

Ta det nu inte som negativ kritik för så är det inte menat. Det är bara det att jag inte hänger med hur du tänker och jag försöker få en bild av vem Phonta är. Vi fick ju ingen bra start här på Thaisnack så jag vill bara bilda mig en uppfattning och inte döma någon.


1 Om vilket körkort man har har väl mindre betydelse
2 Om hur många km man kör i Thailand , ja detta är högst relevant då detta ger en kunskap om Thaitrafiken samt hur den fungerar . Naturligtvis så är Thaitrafiken för den oinvigde betydligt farligare , jag som kör kanske 10000 km /år i Thailand med MC samt mer därtill med bil har ett körsätt som passar in i Thaitrafiken . Detta gör då att jag kan bedöma olika situationers farlighet på ett helt annat sätt än en som kommer ner då och då samt tar "Moppen" från baren till hotellet .

3 i vilken region kör du, sjäkklart har detta betydelse , det kan du nog klura ut själv ;)
 
Sluta trolla! Vi diskuterar inte min person. Jag ber moderator ta bort alla inlägg som enbart syftar till att förstöra tråden.


Med all respekt Osson

Då blir det inte många svar , en del frågor är ju relevanta i sammanhanget du diskuterar , eller är det
kanske inte en diskussion utan en monolog i stället för en dialog , då kan moderator ta bort allt utom Olssons första påstående :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

S
Svar
3
Visningar
2 K
Shaowpanyaa
S
 
Tillbaka
Topp