Immigration och militären jagar personer med overstay på flygplatsen.

Ja, om man bara hade gått efter thailändare.
Om man tar alla nationaliteter så är det annat.
Ja det har du rätt i... Syrier, Somalier mm som blivit utvisade transporteras inte ut ur landet som en svensk i Thailand om det var Overstay mm..
De kan stanna hur länge som helst i Sverige.. Och de jobbar svart. De får hjälp av olika organisationer. Även från staten.. Även "sjuka" skall få gratis vård..
En svensk i Thailand hade med polis transporterats till flyget bums.. Efter att betalat böter och biljett hem... ;)

Ja det har du rätt i... Syrier, Somalier mm som blivit utvisade transporteras inte ut ur landet som en svensk i Thailand om det var Overstay mm..
De kan stanna hur länge som helst i Sverige.. Och de jobbar svart. De får hjälp av olika organisationer. Även från staten.. Även "sjuka" skall få gratis vård..
En svensk i Thailand hade med polis transporterats till flyget bums.. Efter att betalat böter och biljett hem... ;)

Så hade även en somalier.

Så hade även en somalier.
I Thailand Ja !!:):) kan inte ens skriva här vad Prayut i ett TV tal sade för några månader sedan , citerar så får ni gissa " Bla.. People ,gör Er inte besvär med att komma till Thailand " , Tycker inte själv att det var ett acceptabelt ordval , men visar vilken inställning Thai har till färgade :rolleyes:Men han ansåg inte att de kunde tillföra annat än problem

När vi pratar overstay, ser ni vad det står här...?

Jag slapp stämpel och sånt, skrev bara detta under tystnad, i feb -18.

image.png

Yngern@

Var det ingen som kunde hjälpa till med denna? då gör Ubon ett försök, det står att passinnehavaren är slarvig och
vet inte hur en almanacka fungerar, fast egentligen skriver dom "overstay" , Du slapp stämpeln, men detta är nog samma
sak, kanske rödfärgen tagit slut i stämpeldynan?:xmas_smiley:

Jag har haft overstay, frugan kör med sitt thaipass, dock har alltid dag 1 varit gratis, visserligen en notering i passet + självklart notering i datorn.
Fick bl.a en förfrågan vid en inresa om hur många dagars overstay jag hade beräknat på denna resa.
Polisen kanske tar allvarligt på överträdelsen medans immigrationstjänstemännen är ganska blaserade.
Tror ej heller att man ska ha allt för stor tilltro till vad "nyhetsmedia" förtäljer.
Vad för nytta med dubbla kontroller - bullshit

I Thailand Ja !!:):) kan inte ens skriva här vad Prayut i ett TV tal sade för några månader sedan , citerar så får ni gissa " Bla.. People ,gör Er inte besvär med att komma till Thailand " , Tycker inte själv att det var ett acceptabelt ordval , men visar vilken inställning Thai har till färgade :rolleyes:Men han ansåg inte att de kunde tillföra annat än problem

Klok man ;)

/ SatanG

Vad jag menar är att hans kategoriserade angående hudfärg är oacceptabelt

Vad jag menar är att hans kategoriserade angående hudfärg är oacceptabelt

Nä det låter inget vidare, taget ur sitt sammanhang. Gissar att du citerar från hans svar där en svart minister (glömt vilket land) offentligt gick ut med att Thailand var ett land män åkte till för det är så många pr*stituerade?

/ SatanG

Nä det låter inget vidare, taget ur sitt sammanhang. Gissar att du citerar från hans svar där en svart minister (glömt vilket land) offentligt gick ut med att Thailand var ett land män åkte till för det är så många pr*stituerade?

/ SatanG
Finns en hel del vanliga svarta turister i till ex Pattaya som är som folk är mest

Sa han svarta eller Afrikaner?
Vet inte om Afrikanska svarta vanliga turister är så vanliga?
Han sade utryckligen ," Black People " Vilket är en grov generalisering ,inte ens en rasistiskt Thai bör fall så lågt så han uttalar sig i media på det sättet . Han har dålig koll på detta med hudfärg ,, Hudfärg är inget annat än just hudfärg , har inget med utbildning , eller kriminalitet att göra , men däremot så kan tillex en speciell nationalitet vara utmärkande för problemmännskor , Men detta nämdes inte

Tänkte först åka ner och rapportera in mig på immigration men orkade inte, har klarat mig alla dessa år.
Jag är dock registrerad hos någon myndighet, tror det är Thailändska motsvarigheten till skatteverket, var krav för att jag skulle få ta billån i mitt namn på Thaibank, men hur tungt det väger vet jag inte?
Tänkt ordna gul bok dessa veckor, men orkar inte stressa, får landa först ;)

Det här är registreringskortet från den myndigheten men jag kan inte läsa Thai så vet inte vilken myndighet det är ;)

20190705_215121.jpg

Tänkte först åka ner och rapportera in mig på immigration men orkade inte, har klarat mig alla dessa år.
Jag är dock registrerad hos någon myndighet, tror det är Thailändska motsvarigheten till skatteverket, var krav för att jag skulle få ta billån i mitt namn på Thaibank, men hur tungt det väger vet jag inte?
Tänkt ordna gul bok dessa veckor, men orkar inte stressa, får landa först ;)

Det här är registreringskortet från den myndigheten men jag kan inte läsa Thai så vet inte vilken myndighet det är ;)

20190705_215121.jpg

Ja det är skattmyndigheten.

/ SatanG

Ja det är skattmyndigheten.

/ SatanG
Vet din fru om det är värt nåt?
Jag har ju haft väldigt lätt när det gäller myndigheter och banker, aldrig upplevt det krångel som många beklagar sig över, vet ju inte vad som står i deras datorbaser.
Jag har ju fått öppna konton som det stått på deras hemsida att bara gäller Thaimedborgare.
Vet jag att ja inte är det, men jag märker om man jämför med vad många skriver här att jag har inte samma problem? Vet inte om det beror på hur man för sig, men tror inte jag skiljer mot någon annan här.
Har iofs lönekontot i Thailand, kanske dom gillar det?

Yngern@

Var det ingen som kunde hjälpa till med denna? då gör Ubon ett försök, det står att passinnehavaren är slarvig och
vet inte hur en almanacka fungerar, fast egentligen skriver dom "overstay" , Du slapp stämpeln, men detta är nog samma
sak, kanske rödfärgen tagit slut i stämpeldynan?:xmas_smiley:
Fasen nu förstår jag varför alla vill ge mig en kulram och almanacka;)
Nää, har varit in och ut 4 ggr sen dess, 2 på suvan utan returbiljett, samt 2 överdagen-besök i Burma.
Samt förlängn på immikontoret. Ingen har sagt nåt, inga problem:xmas_smiley:

Liknande trådar

P
Svar
26
Visningar
3 K
P
A
Svar
2
Visningar