Ärlig taxichaufför i Pattaya belönad.

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Decent Pattaya Motorcycle Taxi Rider Returns 13,000 Baht to American Tourist​

By Tanakorn Panyadee
Wednesday, 26 April 2023, 16:21

An honest Pattaya motorcycle taxi rider, Ms. Nonglak Prakobsap, 46, returned a forgotten wallet with cash worth 13,700 baht and 16 US Dollars to an American tourist at 4 AM this morning, April 26th.

Ms. Nonglak, who operates a taxi service in Soi Six, gave the black wallet to Pattaya Police after discovering it on the ground of an alley nearby.

Mvh isan lover

Hej

Ännu en solskenshistoria med en ärlig MC taxichaufför.

Honesty prevails: Motorcycle taxi rider returns lost 100,000 baht cash found on road to owner in Nonthaburi​

Petch Petpailin20 hours ago

%E0%B8%94%E0%B8%B5%E0%B9%84%E0%B8%8B%E0%B8%99%E0%B9%8C%E0%B8%97%E0%B8%B5%E0%B9%88%E0%B9%84%E0%B8%A1%E0%B9%88%E0%B8%A1%E0%B8%B5%E0%B8%8A%E0%B8%B7%E0%B9%88%E0%B8%AD-36.jpg

Photo via KhaoSod

A motorcycle taxi rider in Nonthaburi province near Bangkok found 100,000 baht in cash on the road and returned it to its owner. The provincial governor is preparing the reward for the rider’s good deed.
KhaoSod reporters interviewed the motorcycle taxi rider, 48 year old Akkadate “Toey” Jittayasothorn, today about the incident that occurred at noon on Thursday, April 27.

Mvh isan lover

An honest Pattaya motorcycle taxi rider, Ms. Nonglak Prakobsap, 46, returned a forgotten wallet with cash worth 13,700 baht and 16 US Dollars to an American tourist at 4 AM this morning, April 26th.
Intressant. Hur, eller rättare sagt var la han sin plånbok, i korgen på taximoppen? :laugh2:

Hej

Den här gången var det inte en taxichaufför som lämnade tillbaka hittade pengar, men dessa båda ungdomars agerande förtjänar ändå uppmärksamhet tycker jag, jag har alltid haft uppfattningen att Thailändare är väldigt ärliga och sånt här tycker jag styrker den teorin.

Honest Thai couple hand over bag with lost 100,000 baht to police in Ratchaburi​

Petch Petpailin8 hours ago

An honest Thai couple discovered a bag with 100,000 baht inside in front of a shopping mall in the central province of Ratchaburi and notified the police so they can search for its owner.

Eighteen year old Kittisak “Zen” Thaweechokhirun, and his 18 year old girlfriend, Potchathawat “Mali” Sabumuang, last night reported the cash-filled bag they found at a shopping mall to officers at Meaung Ratchaburi Police Station.

Mali told police that they arrived at the shopping mall at 2.30pm to watch a movie. After the movie date, they went to the shopping mall’s food court and spotted the bag on a chair.

Mali notified a shopping mall staff member who opened the bag and discovered the large sum of money inside. The mall made an announcement asking for the owner of the bag to come forward, but nobody claimed it.

The couple waited at the shopping mall until 5.30pm in the hope that the owner would come back for the bag, but nobody did. So, they reported it to the police. Officers then rushed to the mall to pick up the bag.

Mali revealed the reason why she did not take the money. She said…

“That money is not mine. Its owner must be in trouble now. My parents always taught me not to take things that do not belong to me. I hope others will do the same.”

Mvh isan lover

Hej

Ännu en ärlig taxichauffö, den här gången i Bangkok, en Laotisk kund glömde kvar ett kuvert innehållande 167 659 baht i taxibilen som chauffören efter en del jobb lyckades lämna tillbaka.

Bangkok taxi driver returns 170,000 baht to Laotian tourist​

leah1 day ago

A Bangkok taxi driver is being praised for his kindness after going the extra mile to return 170,000 baht to a Laotian tourist travelling in Thailand.

Mvh isan lover

Jo för tusan. Hur tror du att Pattaya (med flera) expats skulle kunna betala en agent, när det är dax för den årliga förlängningen av uppehållstillståndet? Cash is king. :)
Jag är säker på att det fungerar med annat än kontanter för att betala agenterna.

Utvecklingen har gått framåt.

Jag är säker på att det fungerar med annat än kontanter för att betala agenterna.

Utvecklingen har gått framåt.
Hej

När det gäller olagliga affärer är nog kontanter att föredra, det skulle ju bli ganska lätt för polisen att nysta upp en härva med agenter och deras kunder om dom hade gjort spårbara transaktioner.

Mvh isan lover

Hej

När det gäller olagliga affärer är nog kontanter att föredra, det skulle ju bli ganska lätt för polisen att nysta upp en härva med agenter och deras kunder om dom hade gjort spårbara transaktioner.

Mvh isan lover
Det finns lagliga agenter med tillstånd.
Att anlita en agent är inte ett lagbrott heller.

Det finns lagliga agenter med tillstånd.
Att anlita en agent är inte ett lagbrott heller.
Hej

Det beror ju på vad det är för tjänst man köper av agenten, nästan alla jag känner till använder agenter till olagliga tjänster som att fixa till overstay, slippa göra visaruns och kunna visa upp pengar på kontot o.s.v.

Det tror jag inte att Big Joke tycker om.

Mvh isan lover

Hej

Ännu en ärlig Thailändare som lämnade tillbaka 200 000 baht men den här gången var det inte en taxichaufför utan en Som Tam försäljare.

Phuket som tam restaurant returns 200,000 baht to European tourist​

leah21 mins ago

A European tourist was reunited with his bag containing money and assets worth200,000 baht yesterday thanks to the honest owner of a som tam restaurant in Phuket, southern Thailand.

Mvh isan lover

Liknande trådar

Tillbaka
Topp