Monorail Pattaya.

Thai som köper eller turister?

Seven är populär bland thailändare.

Själv gjorde jag mitt första besök på CJ igår, ser ungefär likadant ut som alla andra småbutiker.
Det är ju Carabao som är iaf delägare i det, precis som han numera är majoritetsägare i pub/restaurangkedjan Carabao-Tawandang.
Jag antar det iaf, eftersom hans namn kommer först.

Lite annat skvaller, gamla kära fd massageinstitutägaren / politikern Chuvit har sedan en tid tillbaka lagt alla stridigheter på hyllan. Vet inte ens om han lever längre, cancer, sista jag hörde bilade han runt i UK tillsammans med sin hund och hade inga planer på att åka tillbaka till stressen i Thailand. Synd, han var ju en blåslampa i röven på många i etablissemanget.

/ SatanG

Seven är populär bland thailändare.

Visst, kanske är mer vanligt även bland thai att använda deodorant än vad jag uppfattat? Men jag tror ju att turister ändå i hög grad står för den efterfrågan och drivit på att utbudet finns på ställen som 7/11.

Att andra funnit det klurigt att hitta i Korea, Japan och Kina hittar jag däremot många andra indikationer på, så kanske bara är så enkelt att många thai då faktiskt har ABC11 genen då och luktar svett precis som vi?

Senast ändrad:
I vilka länder är det svårt att få tag på deoderant?

Att Thai sällan luktar, ibland gör även de det, tror jag beror på att de i gemen håller en bättre hygien än många andra nationaliteter.
Duschar två gånger om dagen, minst, samt är bättre härdade emot värmen än gemene turist.
Sen kan ju vissa maträtter lukta skit istället. T.ex. de som innehåller Pla-ra.

/ SatanG
Duschar 2 gånger om dagen????
Hmmm ja den erfarenheten har inte jag vare sig här hemma, i byn svärföräldrarna bor och byn jag bodde.
Skolorna har dom gympa men inga duschar eller klädbyte, går i PE uniformen hela skoldagen.

Visst, kanske är mer vanligt även bland thai att använda deodorant än vad jag uppfattat? Men jag tror ju att turister ändå i hög grad står för den efterfrågan och drivit på att utbudet finns på ställen som 7/11.

Att andra funnit det klurigt att hitta i Korea, Japan och Kina hittar jag däremot många andra indikationer på, så kanske bara är så enkelt att många thai då faktiskt har ABC11 genen då och luktar svett precis som vi?

Finns ju deoderanter i varenda varubutik, inte bara i turistområden, har du aldrig gått och handlat i butik själv?

I vilka länder är det svårt att få tag på deoderant?

Att Thai sällan luktar, ibland gör även de det, tror jag beror på att de i gemen håller en bättre hygien än många andra nationaliteter.
Duschar två gånger om dagen, minst, samt är bättre härdade emot värmen än gemene turist.
Sen kan ju vissa maträtter lukta skit istället. T.ex. de som innehåller Pla-ra.

/ SatanG
Duschar två gånger om dagen, det är ju bra. Men då kanske man ska tvätta och byta sängkläder också lite oftare.

tror det där är någon myt att duschas 2 gånger om dagen, inget jag har sett och ute i byarna är det ofta skopa med kallvatten och inte alltid tvål existerar.
Jag jobbade med en svensk matros för ganska många år sedan, en äldre herre. Mässen utrymdes när han kom in för att äta middag. En kvinnlig matros sa till honom att gå och duscha, du stinker för jävligt. Det gjorde han men kom tillbaka i samma kläder och stank lika illa. Varpå han blev tvingad att duscha en gång till och kom tillbaka i rena kläder. Hygien är svårt för somliga.

Jag jobbade med en svensk matros för ganska många år sedan, en äldre herre. Mässen utrymdes när han kom in för att äta middag. En kvinnlig matros sa till honom att gå och duscha, du stinker för jävligt. Det gjorde han men kom tillbaka i samma kläder och stank lika illa. Varpå han blev tvingad att duscha en gång till och kom tillbaka i rena kläder. Hygien är svårt för somliga.
ianske dina tankar som kapten som beatämmer allt som en pappa gör . Vissa chefer vill vara chefer och ut nytjar till fullö

ianske dina tankar som kapten som beatämmer allt som en pappa gör . Vissa chefer vill vara chefer och ut nytjar till fullö
Nu var det ju inte jag som reagerade utan hans matroskollega. Hon satt närmare honom och fick svårigheter med aptiten. Visst reagerade jag men sa inget, var finkänsligare än hon.

Jag kan inte komma på någon butik som inte har det. Går du t.ex. på Lotus/Big-C, Watson, Tops, Central ja överallt så finns det massvis med deoderanter. Inte alls drivit på av turister. De 7/11 jag vanligtvis går på ser jag aldrig eller mycket sällan någon turist på så knappast att det drivits fram av detta. Händer att jag känner svettlukt även från Thai men de är som sagt, tror jag, mer hygieniska samt mer medvetna eller känsliga för att uppfattas lukta illa.

/ SatanG

Duschar 2 gånger om dagen????
Hmmm ja den erfarenheten har inte jag vare sig här hemma, i byn svärföräldrarna bor och byn jag bodde.
Skolorna har dom gympa men inga duschar eller klädbyte, går i PE uniformen hela skoldagen.

Ja här duschas det definitivt innan vi går lägger sig. Vuxna även när man går upp, inte alltid pojkarna dock som ofta kommer upp i sista minuten. Tror det är det vanliga men det skiljer väl mellan folk där med.

/ SatanG

Ja här duschas det definitivt innan vi går lägger sig. Vuxna även när man går upp, inte alltid pojkarna dock som ofta kommer upp i sista minuten. Tror det är det vanliga men det skiljer väl mellan folk där med.

/ SatanG
Här hemma duschas det varje morgon.
I byn duschar dom inte varje dag men dagtid när görs.
Där jag bodde i Petchabun duscha ex svärfar varje kväll, ingen duschade 2 gånger om dagen.
Ombord duschar jag 1-3 gånger om dagen hemma 1 gång.

Själv duschar jag när jag går upp och innan jag ska lägga mig. Tränar jag på dagen så blir det då med.
Samma med frugan, ungarna måste man dock tjata in i duschen varenda gång men det hör väl till.

/ SatanG
Ja som sagt olika och jag känner inte thai som duschar 2 gånger om dagen.
Men alla hemma duschar på morgonen, första jag gör är bär in yngste i duschen där han vaknar upp och ropar på äldste bai apnam.

Jag kan inte komma på någon butik som inte har det. Går du t.ex. på Lotus/Big-C, Watson, Tops, Central ja överallt så finns det massvis med deoderanter. Inte alls drivit på av turister. De 7/11 jag vanligtvis går på ser jag aldrig eller mycket sällan någon turist på så knappast att det drivits fram av detta. Händer att jag känner svettlukt även från Thai men de är som sagt, tror jag, mer hygieniska samt mer medvetna eller känsliga för att uppfattas lukta illa.

/ SatanG

Grävde ner mig djupare i ämnet och är faktiskt betydligt vanligare bland thai och malay med ABCC11 och därmed svettodör än längre österut i Asien.

Så fattar nu varför deodoranter är vanligare än jag trodde. :)

Blått = svettodör
Orange = ej svettodör

IMG_5897.jpeg

Liknande trådar

Tillbaka
Topp