Hva er galt med Pattaya .

Hej

Så har det väl alltid varit sedan turismen dit startade och frågan är väl om det inte var ännu värre förr, Pattaya var ju något av en magnet för sexköpare, alkoholister, socialfall, kriminella, narkomaner, arbetslösa, bedragare, hbtq folk, psykiskt sjuka och vanliga turister ifrån hela världen, många sa på den tiden att man borde sätta staket runt Pattaya och låsa in dessa män och kasta bort nyckeln så skulle hela världen bli bättre. Riktigt så illa var det naturligtvis inte men det låg kanske något i detta och det var ett skådespel och upplevelse att besöka platsen

Mvh isan lover

Nja nu överdriver du nog lite.

Jag stötte på väldigt få riktiga idioter under mina år i Pattaya.

Dom flesta karlar var ganska normala turister.

Den ende otrevliga typen jag minns var en äldre herre från Tasmanien som drack upp min whisky i baren och hotade tjejerna med stryk om han inte fick mer soda water till min whisky.

Han var väldigt aggressiv på fyllan.

BTT

Nja nu överdriver du nog lite.

Jag stötte på väldigt få riktiga idioter under mina år i Pattaya.

Dom flesta karlar var ganska normala turister.

Den ende otrevliga typen jag minns var en äldre herre från Tasmanien som drack upp min whisky i baren och hotade tjejerna med stryk om han inte fick mer soda water till min whisky.

Han var väldigt aggressiv på fyllan.

BTT
Hej

Värst elle som en del kanske tycker bäst var det kanske för 30-40 årsedan. Då var det vilda västern.

Mvh isan lover

Hej

Värst elle som en del kanske tycker bäst var det kanske för 30-40 årsedan. Då var det vilda västern.

Mvh isan lover

Jag var ju i Pattaya senast i början av mars 2016 och om jag ska jämföra med ex 2006 eller 1995 så var det framförallt lite nya varuhus som byggts och särskilt det nya mellan soi 9 och soi 8 som har svept bort ett stort barområde.
Sedan var inte soi 8 som det var 95 eller 2006. Dom flesta barer är borta. Det enda som finns kvar sen 95 är den lilla resturangen på den lilla gatan mot soi 7. Den har överlevt tidens tand.

Soi 7 tyckte jag nog hade samma drag som 95 med ganska många barområden kvar.
Walking street kändes väl som typ 98 fortfarande förutom en massa nya hotel och annat i slutet av gatan.

Sen uppe i Naklua har ju mycket nytt växt fram längs gatotna ner mot havet. Väldigt många nya condos och små samhällen som inte fanns 95.

Men jag är helt övertygad om att barubbar på fyllan skulle inte märka så stor skillnad längs bargatorna om dom flyttades tillbaka till mitten av 90 talet.
Samma stuck, samma snack, samma barer och samma tjejer.
Det som förändrats är väl att på den tiden hade inte alla tjejerna mobiltelefoner.

BTT

Problemene i Pattaya , Normenne vil ikke diskutere problemer i Pattaya ,det skal ties i hel .Og skriver du om dette på Facebook ,så er det full krig , og du blir utestengt på livstid ,Man loser ingen problem å ikke prata om dei . Det er en pensjonert norsk lege som har henta mange 100 syke nordmenn hjem til Norge fra utlandet . Norske stat betaler ikke for syke nordmenn i utlandet , for å få dei til Norge . Det finansieres av insamling i Norge . Og den norske legen i Pattaya tar syke nordmenn på vanlige fly hjem til Norge på busnesbilett på flyet .Her er det mye avensjuke norbagger i Pattaya ,som påstår att legen tar for stort honorar og dei kan reisa på billigare flybiletter .

P1140936.JPG

Problemene i Pattaya , Normenne vil ikke diskutere problemer i Pattaya ,det skal ties i hel .Og skriver du om dette på Facebook ,så er det full krig , og du blir utestengt på livstid ,Man loser ingen problem å ikke prata om dei . Det er en pensjonert norsk lege som har henta mange 100 syke nordmenn hjem til Norge fra utlandet . Norske stat betaler ikke for syke nordmenn i utlandet , for å få dei til Norge . Det finansieres av insamling i Norge . Og den norske legen i Pattaya tar syke nordmenn på vanlige fly hjem til Norge på busnesbilett på flyet .Her er det mye avensjuke norbagger i Pattaya ,som påstår att legen tar for stort honorar og dei kan reisa på billigare flybiletter .

P1140936.JPG

Finns inte SOS international även i Norge?

Har man en försäkring brukar man få gratis hemresa med.

BTT

Finns inte SOS international även i Norge?

Har man en försäkring brukar man få gratis hemresa med.

BTT
Är väl alkoholrelaterat och psykiska sjukdommar det gäller och då täcks nog inte hemresa.
Har ju varit artikel i Pattayamail eller om det var Pattaya daily news att efter undersökning för några år sen visade det sig att Norrmänn är dom som ligger No1 på lista över nationaliteter som oftast blir inlagda på sjukhus och vanligaste sjukorsak alkoholrelaterad.
Har även varit på diskussion i Norge att norrmänn skulle vara tvugna göra psykundersökning för att få flytta utomlands.
Var en del i media om det men blev inget av.

Som vanligt, allt var 30-40 år sedan......
Hej

Ja jag personligen tycker tror att det var värre på den tiden, det är väl lite mer ordning och reda nu än det var förr i Pattaya, men frågan är nog om det inte avlider fler som faller ifrån balkonger numera än förr, en gissning är väl att det finns flera orsaker till detta förutom självmord, t.ex olyckor och mord genom att falanger får hjälp att falla ned.

Mvh isan lover

Hej,

Enligt polisen förekommer pr*stitution på 80 procent av alla thaisalonger i Sverige.

Hej,

Enligt polisen förekommer pr*stitution på 80 procent av alla thaisalonger i Sverige.

Synnerligen förnedrande och hämmande för salonger som försöker jobba seriöst. Särskilt när äckel dyker upp som inte accepterar ett nej. Mycket tråkigt för dom som är utbildade och duktiga massöser. :mad:

Synnerligen förnedrande och hämmande för salonger som försöker jobba seriöst. Särskilt när äckel dyker upp som inte accepterar ett nej. Mycket tråkigt för dom som är utbildade och duktiga massöser. :mad:
Väldigt trist att dessa nidbilder om Thailand och Thailändskor skall spridas ut, särskilt som att det inte är sant, i nåt norrlands län så finns det tydligen inga massagesalonger heller och hur man kan komma upp i 80% då blir en matematisk gåta.

Ett starkt varumärke.
Helt rätt!

Helt rätt!

Förr i tiden behövde man inte utsätta sig för massage för att få vad man ville. Minns när jag sommarjobbade, där var det en rolig gubbe, som hade det personliga pronomet Porr-Karlsson. Han brukade ta mopeden en gång i månaden och körde 7 mil till Hönan Agda i Uddevalla, där fick han sin massage till det fashionabla priset av 25 kronor. Han tycke det var både trevliga och söta tjejer där, så han var helnöjd.

Förr i tiden behövde man inte utsätta sig för massage för att få vad man ville. Minns när jag sommarjobbade, där var det en rolig gubbe, som hade det personliga pronomet Porr-Karlsson. Han brukade ta mopeden en gång i månaden och körde 7 mil till Hönan Agda i Uddevalla, där fick han sin massage till det fashionabla priset av 25 kronor. Han tycke det var både trevliga och söta tjejer där, så han var helnöjd.
Det var inte ökända porrstället "Hönan Agda" i Svinesund du tänkte på ? Det lär för övrigt vara det stället som inspirerade Cornelis Vreeswijk till hans visa med samma namn.

Det var inte ökända porrstället "Hönan Agda" i Svinesund du tänkte på ? Det lär för övrigt vara det stället som inspirerade Cornelis Vreeswijk till hans visa med samma namn.
Nu blir jag osäker? Var ju knappt tonåring på den tiden, så jag kan ha minns fel. Var det kanske en filial, eller också får jag hoppas på att någon medlem har bättre koll på vad nöjesstället i Uddevalla hette.

Vid närmare eftertanke så var det nog "Club Pedro". Hönan Agda blev väl så känt att det har blivit synonymt med den tidens kycklingfarmar; ungefär som att dammsugare kallas för Hoover på engelska eller scooter för Vespa på svenska.

Liknande trådar

R
Svar
0
Visningar
699
Raderad medlem 8711
R
R
  • Låst
Svar
1