Att bli pappa på gamla dar

Vågar skaffa egna barn lego? Visst gör jag det och är inte rädd för det heller. Jag har alltid älskat barn trots att det aldrig har blivit några egna, åtminstone inte ännu. Och kärleken till barn har också varit besvarad, jag har två systrar och deras barn har jag alltid skämt bort och dom har alltid gillat att busa med morbror.

Så vem vet vad som händer i framtiden? Kanske kan en liten Berra plötsligt dyka upp på scenen, jag hyser i alla fall ingen som helst rädsla för ett sådant scenario. Och både jag och hustrun skulle välkomna det. Det är ju trots allt meningen med livet.

"Berralund " sa:
Vågar skaffa egna barn lego? Visst gör jag det och är inte rädd för det heller. Jag har alltid älskat barn trots att det aldrig har blivit några egna, åtminstone inte ännu. Och kärleken till barn har också varit besvarad, jag har två systrar och deras barn har jag alltid skämt bort och dom har alltid gillat att busa med morbror.

Så vem vet vad som händer i framtiden? Kanske kan en liten Berra plötsligt dyka upp på scenen, jag hyser i alla fall ingen som helst rädsla för ett sådant scenario. Och både jag och hustrun skulle välkomna det. Det är ju trots allt meningen med livet.
Meningen med livet kan ju inte vara att bara alstra en massa barn.Man måste ju också kunna ta hand om dem och ge dem en bra uppväxt.Man måste ju se det också ur barnets perspektiv.Hur roligt kan det vara att ha en pappa i siuttioåsåldern när man har benen fulla av spring.Thaidamerna ser det som en pensionsförsäkring.Så man bör nog tänka sig för flera gånger innan man sätter barn till världen om man är runt sextio.Jag håller med Lego i hans inlägg i denna tråden.

Ville bara säja till alla som målar FAN PÅ VÄGGEN!!!! Visst ska man tänka sej för att planera ett barn när man är över 60.......men.....så farligt är det inte som vissa här antyder!!!!!! Massor av män som får barn och är över 60 år!!!! Och att barnet ser ner på pappan på grund av ålder .....knappast!!!! Barn bryr sej inte ...de älskar sin mamma och pappa!!!!

Och ..jag har 3 barn(vuxna), i ett långt äktenskap tidigare....jag tror jag vet hur man skall vara en bra pappa(HOPPAS JAG IAF)!!!! Och ni som inte har erfarenhet av att vara pappa....det är inte så svårt men kräver stort engagemang!!! På tal på "plastpappa" så är jag ju det med...i o med att min fru har en son som är 16 år...och aldrig haft ngn pappa...eller haft en pappa som brytt sej.

Han har kallat mej pappa hela tiden...och det får han gärna göra!!! och naturligtvis betalar VI(frugan har inkomst också), och tar hand om honom....hjälper till med allt vad en 16-åring kan behöva. Nu går han en 4-årig elektrikerlinje i yrkesskolan i Buriram och han har aldrig vållat oss det minsta problem...eller systerns familj där han bor.Nej, jag ställer gärna upp som pappa utan att analysera sönder ordet!!

Gubbar.....Ta de lungt...de gör den här gubben!!!

Ha de bra resten av dagen!
Frank :smile: :smile:

"glimten66 " sa:
Karma till gubben Areeya :D
Samma här. Karma till areeya.
Nog för att fler av er "gubbar" är värda karma i den här tråden men jag orkar inte gå tebaga å läsa.
Ni uppvisar en underbar vidsynthet som stärker många av oss lite veligare

"Sir One " sa:
Samma här. Karma till areeya.
Nog för att fler av er "gubbar" är värda karma i den här tråden men jag orkar inte gå tebaga å läsa.
Ni uppvisar en underbar vidsynthet som stärker många av oss lite veligare

Ladhung och snåljåp!! ;) ;) ;)

Vad jag tror är att sir one,hoppas att berra kommer och dricker bira med oss dödliga på nästa stockholmsträff i oktober.

"matteisurin " sa:
Vad jag tror är att sir one,hoppas att berra kommer och dricker bira med oss dödliga på nästa stockholmsträff i oktober.

Tyvärr Matte, hur roligt det än hade varit så blir det omöjligt. Under min korta ledighet har jag fullt upp med familjen och måste dessutom åka på möte med jobbet i tre dagar. Men det hade absolut varit roligt att träffa alla er där uppe i "Fjollträsk". :)

Testar tapatalk medan jag passar barnbarnet. Återerövrar gammal kunskap som kan komma väl till pass en dag :)

Det har i denna tråd frågats om Berralund vågar sätta barn till världen och i en annan ifrågasattes hans fortplantningsförmåga. :) Jag skall be att få tala om att Berralund både vågar och att hans fortplantning fungerar perfekt.

Idag har nämligen herr Berralund varit med sin kära hustru på ultraljudsundersökning. Och denna bevisade att det tumlar runt en liten bebis inne i fru Berralunds mage, vad man kunde se är det en livlig liten krabat av ännu okänt kön. :)

Så jag sällar mig icke till olyckskorparna här, vår bebis skall få en alldeles utmärkt uppväxt med två härliga (halv-)syskon. Den efterlängtade tillökningen väntas första halvan av april.

Grattis Berra. Så j....a kul för er alla.
Jag blev uppriktigt glad å era vägnar.

Trägen vinner :D :D :D
Fan då får du va pappa ledig. Många dagar blir det :-\
Grattis familjen
mvh Rolf

"Berralund " sa:
Det har i denna tråd frågats om Berralund vågar sätta barn till världen och i en annan ifrågasattes hans fortplantningsförmåga. :) Jag skall be att få tala om att Berralund både vågar och att hans fortplantning fungerar perfekt.

Idag har nämligen herr Berralund varit med sin kära hustru på ultraljudsundersökning. Och denna bevisade att det tumlar runt en liten bebis inne i fru Berralunds mage, vad man kunde se är det en livlig liten krabat av ännu okänt kön. :)

Så jag sällar mig icke till olyckskorparna här, vår bebis skall få en alldeles utmärkt uppväxt med två härliga (halv-)syskon. Den efterlängtade tillökningen väntas första halvan av april.

Välkommen! Berralund

Till produktionslinan av nytillverkat och j*vla stort GRATTIS till dig och frugan, även till den kommande obestämmda saken, du, gammal blir man aldrig, det är bara som man känner sig..
:thumbsup: ;D :thumbsup:

Kan säga att veckorna här tillsammans med keyla, har bara gjort mig mer säker om min sak, älskar både dottern och frugan mera..

Tack skall ni ha allihopa. Ja det känns verkligen härligt, man sitter här och tittar på bilderna som vi köpte. Fantastisk teknik det här med ultraljud, jätteroligt!! :wai:

Liknande trådar

A
Svar
15
Visningar
2 K
trollet
T

Tillbaka
Topp