Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ja till barnens stora förtjusning. Ett par riktigt trevliga dagar var det, lilleman tjatar redan om att han vill dit igen. Men det återstår att se vad som är öppet och stängt tiĺl sommaren.
Braxen leker inte än på någon vecka. Men ville ändå prova så la i ett nät. Resultatet blev några abborrar som snart skall smörstekas, de större blir rökta. Rommen stekte tirak med ett ägg jättegott.
Braxen leker inte än på någon vecka. Men ville ändå prova så la i ett nät. Resultatet blev några abborrar som snart skall smörstekas, de större blir rökta. Rommen stekte tirak med ett ägg jättegott.
Har garanterat missat leken på braxen, men lika glad för det då tirak bara ville ha några stycken. Den minsta ska hon göra pla som av. Abborrarna grillade hon och av dessa ska det bli pla prick, och det brukar bli gott.
Har garanterat missat leken på braxen, men lika glad för det då tirak bara ville ha några stycken. Den minsta ska hon göra pla som av. Abborrarna grillade hon och av dessa ska det bli pla prick, och det brukar bli gott.
Jäklar Krille! Du bor verkligen vid en sjö full med firre.. Som barn brukade vi fiska brax med spö nere i luleå och ryska sjömän som kom gåendes från hamnen och båtarna tiggde till sig dom. Vi fick aldrig nå pengar,men ofta nå ryska pins & metall märken att fästa på jackorna,det tyckte vi var coolt
Jäklar Krille! Du bor verkligen vid en sjö full med firre.. Som barn brukade vi fiska brax med spö nere i luleå och ryska sjömän som kom gåendes från hamnen och båtarna tiggde till sig dom. Vi fick aldrig nå pengar,men ofta nå ryska pins & metall märken att fästa på jackorna,det tyckte vi var coolt
Braxen är för många en skräpfisk, men rätt tillagad är det en delikatess. Det visste tydligen dina ryska kunder Norrpilen. Roligt minne du har från den tiden. Sjön jag oftast fiskar i är fiskrik,men inte många som fiskar i den. Nuförtiden är det andra intressen av de yngre, så jag tillhör väl det utdöende släktet.
Vad jag förstått var braxen en delikatess på julbordet i Skåne gärna Ringsjönbraxen som var en delikatess på den tiden o då gärna rökt....Själv har jag fått en receptbok från min mormor som jobbade på ett gods som var känt för sin matkonst ,,
o den tittar jag ofta in i
Vet inte om jag ska skratta eller gråta la i 17 burar igår men hade bara 12 i morse Att det bedrivs tjuvfiske här är allmänt känt, och undertecknad erkänner direkt men då använder man egna redskap och fiskar på ”rätt” vatten. Men aldrig stjäla andras redskap. Så där rök 700kr, är väl så som sägs ” herren ger och herren tar” Nåväl, i de andra 12 burarna var det bra med kräftor, räknade inte men ca 6 tjog godkända och lika många små. Nu fattas bara att de hittar sumpen också
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.