Mina foton, gamla och nya.

Nu blir det tröskning.

43.jpg
44.jpg
45.jpg
46.jpg
47.jpg
49.jpg
50.jpg
52.jpg
53.jpg
54.jpg

Man ska inte försöka sära 2 hundar som slåss, och absolut inte när man är på fyllan.

1.jpg

Då får man ta sig till sjukstugan i byn.

4.jpg

Där blir omhändetagen av en snäll sjuksyrra.

5.jpg

En kille i byn som är lite sisådär.

17.jpg

En kompis som levererade min kruskavel när jag var i Soengsang Korat och köpte en motorcykel.

23.jpg
24.jpg

En datanörd.

36.jpg

Kambodjanskor på ett hotellbygge i Pattaya.

41.jpg
42.jpg

Det fungerar i alla fall.

49.jpg

Ja ja se inte så oskyldig ut.

9.jpg

En annan hoj jag köpt men sålt vidare.

10.jpg
11.jpg

En gubbe i byn som håller på med handarbete när han vaktar sina bufflar.

13.jpg
14.jpg

Disig arla morgon.

15.jpg

Lånade ut rep.
17.jpg

Detta fick jag tillbaka.

18.jpg

Granngrabben fixar transport av vattentank.

19.jpg

Hundarna är riktig bra råttfångare, den hamnade på grannns matbord.

27.jpg

Det gäller att hålla i sig på alla sätt och vis vid matbordet.

2.jpg
3.jpg
4.jpg

Här betalas fordonskatt och de gör något som de kallar besiktning.

20.jpg
21.jpg

En mycket trevlig och rolig tjej till höger.

22.jpg

Riset är slaget, då plockas något ätbart

23.jpg
24.jpg

och spelas fotboll.

25.jpg
26.jpg

Undrar vad som hänt här.

29.jpg

Ja det var ju jäkligt olyckligt att få arbeta så de tog väl en skylt de tyckte passade.

30.jpg
32.jpg

Ihärdig gumma som aldrig kan sitta still och lata sig.

37.jpg

Till skillnad från gubben som gärna tar sig en lutare tillsammans med en jycke.

28.jpg

Svågern hittade en middag.

39.jpg
40.jpg

Svågern satte ett undertak i ett uthus:rolleyes:.

41.jpg

Fruns faster ska bli snygg, kanske en friare på gång, hon blev 92 år överlevde man och 3 söner.

50.jpg

Köpte en degblandare som inte var så värst bra så den är undanställd.

51.jpg

Fortsätt Stefan med dina bilder och historier. Jag gillar de som Ste(fan)!
Tackar för uppskattningen.
Det lär jag nog göra och tycker det är kul att dela med mig från mestadels bylivet här och dess omnejd. Det lär nog komma bilder från Thailand och Filippinerna från1989 och framåt som jag scannat, och från Sverige om det är av intresse när jag var där och sommarjobbade 3 månader och var här 9 månader. Har laddat ner cirka 1000 bilder på usb-minne och det är väl cirka 1/3 av vad jag har. Det har ju blivit så billigt att fotografera med de nya kamrorna och ångrar att det inte blivit mer. Har cirka 250 diabilder från min första resa 1988-89 till Thailand, Filippinerna och Australien men de är kvar i Sverige.

Fick ta fram min rörmokartalang, jobbade ju som röris i 29 år.

40.jpg

Fick byta backventilen på ejektorn då den släppte tillbaka vattnet.

41.jpg

Har inte frågat någon i byn om plastpåsarna som är knutna om mangon men har funderat på om det är för att skydda mot fåglar, skadeinsekter eller om det fungerar som ett litet växthus, någon kanske på forumet som vet.

23.jpg

Trivsam plats.

24.jpg

Men den här platsen är mest trivsam.

28.jpg

Songkran
Snälla barn här i byn som tittar bedjande om de får kasta vatten på mig och när jag nickat okay blir jag dyngsur, för tydligen respekt med mig.

29.jpg
30.jpg

Här är det dans och party, och blir både blöt och målad varesig om man vill eller inte.

32.jpg

33.jpg

Nu är hon som har myror i rumpan igång igen.

36.jpg

Tackar för uppskattningen.
Det lär jag nog göra och tycker det är kul att dela med mig från mestadels bylivet här och dess omnejd. Det lär nog komma bilder från Thailand och Filippinerna från1989 och framåt som jag scannat, och från Sverige om det är av intresse när jag var där och sommarjobbade 3 månader och var här 9 månader. Har laddat ner cirka 1000 bilder på usb-minne och det är väl cirka 1/3 av vad jag har. Det har ju blivit så billigt att fotografera med de nya kamrorna och ångrar att det inte blivit mer. Har cirka 250 diabilder från min första resa 1988-89 till Thailand, Filippinerna och Australien men de är kvar i Sverige.
Det är just bilder från verkligheten som är intressanta som komplement tiĺl andra fina bilder som läggs upp. Vardagslivet för en som är fastboende i en s k risby. Det blir inte samma sak för mig t ex som kan komma ner några veckor (när det nu är möjligt). Du lever ju ett riktigt byliv och jag hoppas att det någon gång i framtiden blir möjligt att sitta och njuta av utsikten från din sodaveranda. :)

Fick ta fram min rörmokartalang, jobbade ju som röris i 29 år.

40.jpg

Fick byta backventilen på ejektorn då den släppte tillbaka vattnet.

41.jpg

Har inte frågat någon i byn om plastpåsarna som är knutna om mangon men har funderat på om det är för att skydda mot fåglar, skadeinsekter eller om det fungerar som ett litet växthus, någon kanske på forumet som vet.

23.jpg

Trivsam plats.

24.jpg

Men den här platsen är mest trivsam.

28.jpg

Songkran
Snälla barn här i byn som tittar bedjande om de får kasta vatten på mig och när jag nickat okay blir jag dyngsur, för tydligen respekt med mig.

29.jpg
30.jpg

Här är det dans och party, och blir både blöt och målad varesig om man vill eller inte.

32.jpg

33.jpg

Nu är hon som har myror i rumpan igång igen.

36.jpg
Svärmor köper speciella påsar för att skydda frukten och man får lite bättre betalt som jag har fattat det. Den gröna har växt utan påse.

07C562AC-B00D-4914-A38F-4C1DF93B48A6.jpeg

B5698FD8-BAFF-4DA5-9DA1-75ECEC7DC868.jpeg

Tar några bilder till medan ångan är uppe.
Det lilla vattenfallet Tat Kham i Had Phaeng cirka 3 mil här ifrån byn.

7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
12.jpg
11.jpg
13.jpg
14.jpg

En gång när vi var där så blev vi stoppade i en poliskontroll, det rotade igenom bilen och sonen fick lämna urinprov vilket han har fått göra några gånger när vi varit ute och åkt.

15.jpg

Tar några bilder till medan ångan är uppe.
Det lilla vattenfallet Tat Kham i Had Phaeng cirka 3 mil här ifrån byn.

7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
12.jpg
11.jpg
13.jpg
14.jpg

En gång när vi var där så blev vi stoppade i en poliskontroll, det rotade igenom bilen och sonen fick lämna urinprov vilket han har fått göra några gånger när vi varit ute och åkt.

15.jpg
Hehe, alla vet att svenskar använder jaba!

Liknande trådar

A
Svar
5
Visningar
3 K
A
A
Svar
15
Visningar
2 K