Att bli pappa på gamla dar

Berras unge verkar att få en hel drös med gudfäder. Kul att se gamla uvar, ugglor, gnuer och åsnor bry sig så mycket.

Grattis Berra!

Sen en fråga till Er som har barn från eller med en thai, vilket medborgarskap?
Det jag syftar på är att om det är en kille blir det inte lite knepigt med militärtjänsten om han har thailändskt medborgarskap?

"Byscha " sa:
Grattis Berra!

Det jag syftar på är att om det är en kille blir det inte lite knepigt med militärtjänsten om han har thailändskt medborgarskap?

Bycha den dagen det skulle bli dags för de låt grabben bara tala svenska så ska du se att dom skiter i honom

"Byscha " sa:
Grattis Berra!

Grabben vår har nu dubbelt medborgarskap dvs både Thai och Svenskt. Men visst funderar man på om han i framtiden måste göra militärtjänst i Thailand, vilket inte skulle kännas speciellt lockande.

"matteisurin " sa:
Grabben vår har nu dubbelt medborgarskap dvs både Thai och Svenskt. Men visst funderar man på om han i framtiden måste göra militärtjänst i Thailand, vilket inte skulle kännas speciellt lockande.

Oroa dig inte Matte den dagen så kan han ingen thai han får komma dit o prata svenska :)

"matteisurin " sa:

En av frugans kusiner är född i Thailand och kom till Sverige när han var 9 år. Han har dubbelt medborgarskap.

Enligt honom så tar dom inte en kille till militärtjänstgöring om man kan visa att man bor i Sverige. Så detta är alltså inget att oroa sig för. :)

Vi har idag varit på en liten visit hos barnmorskan och allt ser bara fint ut. Frugan har gått upp 2 kg i vikt de tre senaste veckorna, fullt normalt med tanke på att magen har växt en hel del. :)

Inte kommer det att bli något problem med blodgruppen. Vi har samma grupp båda två - 0+.

Berralund är nog årets avelshingst. Om Legolas kommenterar detta inlägg så betänk att den kusen som han har sitt namn från var kastrerad.
Berra, jag upprepar mig. Jag är jätteglad för er skull.

"legolas " sa:
Hästen legolas fick sitt namn ifrån mig, därför ansågs det då säkrast att "knipsa" honom med tanke på företrädarens förehavanden i de "himmelska kvinnliga nejderna" ;D ;D
Varför får du alltid sista ordet?:)

"Berralund " sa:
Det har i denna tråd frågats om Berralund vågar sätta barn till världen och i en annan ifrågasattes hans fortplantningsförmåga. :) Jag skall be att få tala om att Berralund både vågar och att hans fortplantning fungerar perfekt.

Idag har nämligen herr Berralund varit med sin kära hustru på ultraljudsundersökning. Och denna bevisade att det tumlar runt en liten bebis inne i fru Berralunds mage, vad man kunde se är det en livlig liten krabat av ännu okänt kön. :)

Så jag sällar mig icke till olyckskorparna här, vår bebis skall få en alldeles utmärkt uppväxt med två härliga (halv-)syskon. Den efterlängtade tillökningen väntas första halvan av april.

Och härmed kan jag meddela att i tisdags kväll anlände storken med herr och fru Berralunds tillökning i form av en välskapt liten son på 3820 gram. En riktig liten raring som enl andra liknar sin pappa (arme pojke).

Liknande trådar

A
Svar
15
Visningar
2 K
trollet
T

Tillbaka
Topp