Att skicka möbler och frakta hem till Thailand.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
L

Lanna

Gäst
Jag tänker flytta till Thailand.Och vill ha vår gamla möbler och m.m.
Hur fungerar det och vilken bolag som bäst?
Kostnad för en container eller en låda?

Någon som har gjort detta och kan dela med sig kanske??

Tacksam för svaret.

// Lanna

Hör med Lego på forumet , han hjälpte mig och gjorde det bra. Vi har jobbat ihop under min yrkesverksamma tid också, hjälpte mig alltid med mina exporter. Många här gillar inte honom och snart skriver nån ett inlägg om "hästen" (han gillar trav) men det har ju inget med frakter att göra.

Senast redigerad av en moderator:
Hör med Lego på forumet "", han hjälpte mig och gjorde det bra. Vi har jobbat ihop under min yrkesverksamma tid också, hjälpte mig alltid med mina exporter. Många här gillar inte honom och snart skriver nån ett inlägg om "hästen" (han gillar trav) men det har ju inget med frakter att göra.
Det är inte att rekommendera då han inte följer allmänna reklamationsnämdens beslut vilket en seriös företagare gör. Krister här på forumet är en seriös transportör. Skicka PM till honom.

Ja vill man ta en stor risk att åka på en massa extra kostnader så ska man anlita Legolas.
Vill man ha en seriös transportör så kollar man med Krister.

Som sagt Legolas är dömd i ARN och vägrade följa deras beslut och det finns många på ex MPR som skickat med honom som är allt annat än nöjda.
Ex extra tullavgift innan godset ens anlöpt hamn..

Ja vill man ta en stor risk att åka på en massa extra kostnader så ska man anlita Legolas.
Vill man ha en seriös transportör så kollar man med Krister.

Som sagt Legolas är dömd i ARN och vägrade följa deras beslut och det finns många på ex MPR som skickat med honom som är allt annat än nöjda.
Ex extra tullavgift innan godset ens anlöpt hamn..
Krister skrev ju bara för par månader sen att dom tar inte privat transporter längre, har inte tid.

Jag kan inte rekommendera dig det, det kostar mera än det smakar. Vi flyttade saker på 250 kg och det kostade 7000kr i fraktavgift. Sen var det ett väldigt trassel i Thailand för att få ut prylarna från tullen och fraktfirman och det kostade en massa tid och ytterligare 5000kr i diverse avgifter.
Så här i efterhand hade det varit enklare och inte dyrare att köpa nya prylar på plats.

Jag kan inte rekommendera dig det, det kostar mera än det smakar. Vi flyttade saker på 250 kg och det kostade 7000kr i fraktavgift. Sen var det ett väldigt trassel i Thailand för att få ut prylarna från tullen och fraktfirman och det kostade en massa tid och ytterligare 5000kr i diverse avgifter.
Så här i efterhand hade det varit enklare och inte dyrare att köpa nya prylar på plats.
Vilken firma/transportör anlitade du?

Det är inte att rekommendera då han inte följer allmänna reklamationsnämdens beslut vilket en seriös företagare gör. Krister här på forumet är en seriös transportör. Skicka PM till honom.

Hej! J

Vilken firma?

Jag har skickat PM till Krister och hoppas att dom svara snart..

Hör med l på gtg shopping. Han har sysslat med shipping i hela sitt yrkesverksamma liv och kan det här. Titta på hans faceboksida där finns det mycket information. Det var en arg södermalmskärring som anmälde honom till arn för skador på ett bord som skickades till spanien som hon inte hade emballerat särskilt bra shit happens. A

Står på Landvetter o bara en tillfällighet att jag kollade in här.
250 kg för 12.000 låter inte så farligt.. det beror ju på volymen o inte vikten priset för att skicka.
Ha i åtanke också att Forest Department har skärpt reglerna när det gäller import av varor av trä.. numera skall allt Fumigation (gas)- behandlas och man måste ha certifikat på detta.. Anticimex fixar det för drygt 5000 kr.

Vi tar 4000 per kubik.. du har PM om hur du kan kontakta oss..

Vi har inkluderat alla kostnader från vårt lager i Gbg till vårt lager i Pattaya.. och förtullningen tar oftast bara en dag.

Ev. vidare frakt i Thailand får vi diskutera.

Mvh. Krister

Hör med l på gtg shopping. Han har sysslat med shipping i hela sitt yrkesverksamma liv och kan det här. Titta på hans faceboksida där finns det mycket information. Det var en arg södermalmskärring som anmälde honom till arn för skador på ett bord som skickades till spanien som hon inte hade emballerat särskilt bra shit happens. A
Ditt gods har inte kommit fram än så ropa inte hej förrän det kommit fram. Gamla ök är inget att lita på.

Många på mpr som har anlitat honom och är förbannade..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

N
Svar
1
Visningar
1 K
glimten66
G
L
Svar