Frakta grejer till Thailand

Ok, låter bra , vi kommer gärna och hälsar på , vet ju var du finns Birger .Den 26 oktober drar vi ner till BKK samt upp till Isaan i första svängen ,jag stannar väl nån vecka och skruvar hoj , sen drar jag ner till pattis för att hitta ett hus att hyra på andra sidan Sukhumwit..

OK, I might stand korrected. Mina erfarenheter av Uncen är goda, men det får väl stå för mig då.
Helt uppenbart då du fattar inget, bara står på och misskrediterar, dom flesta som kommer i din väg.
Hur kan man som en vuxen skriva så mycket skit som du gör.
Förlåt Berra o alla andra,blir bara så för.........................................

För övrigt är Krister en toppentrevlig,vänlig hjälpsam och pålitlig kille.Den andra som du nämner har jag absolut inga synpunkter på vem han kan vara.

Helt uppenbart då du fattar inget, bara står på och misskrediterar, dom flesta som kommer i din väg.
Förlåt Berra o alla andra,blir bara så för.........................................

För övrigt är Krister en toppentrevlig,vänlig hjälpsam och pålitlig kille.Den andra som du nämner har jag absolut inga synpunkter på vem han kan vara.

Och vilka är det jag brukar misskreditera? Är det möjligen till att ha tagit en liten grogg för mycket? Krister är säkert precis så bra som Du skriver, jag har ingen anledning alls att betvivla det, det var liksom inte det saken handlade om...

Och vilka är det jag brukar misskreditera? Är det möjligen till att ha tagit en liten grogg för mycket? Krister är säkert precis så bra som Du skriver, jag har ingen anledning alls att betvivla det, det var liksom inte det saken handlade om...

För det första är jag till 90% nykterist, vilket en del har svårt att förstå.
Vill pigga upp ditt minne lite, eftersom du glömt vad du skrev,nedan ett litet ex.

Det som nmaxkrister ägnar sig åt är riktigt uncen marknadsföring och jag kan berätta att den som regel är mycket ineffektiv.

Blanda inte ihop dessa 2 det är INTE samma person, har träffat båda, så jag vet vad dom står.
Vem jag gillar och inte g... får du räkna ut själv.

Tyvärr Långeman måste jag nog skynda till Birgers hjälp , även Birger är en grymt trevlig person , förmodligen något missförstånd som låg bakom hans skrivelse. Känner Birger ganska bra , och ingen är felfri skall vi komma ihåg ;)

Jo, Långeman det skall man göra , även jag blev mycket förvånad av vad han skrev , närmast chockad måste jag säga ...
förmodligen är han helt förd bakom ljuset av Legolas , kanske stod han brevid och slog i honom lögnen om Krister ..
Jag förstår att du som känner Krister reagerar då det inte alls stämmer .. men Birger har ju nu bett om ursäkt och han är nomalt en mycket trevlig person .. kan Legolas ha skrivit i hans nick kanske ?:rolleyes:

Dom har en företags fb sida med den låg som sponsrad länk här på första sidan på thaisnack innan men ser att den inte ligger kvar.

@Hangnam , fick ditt meddelande på fb....

Ni andra här va goa ni e! :)

Ja o frugan o min kompis Mackan annonserar numer inte någonstans om fraktservice... har inget behov längre att frakta saker åt folk för att få mat på bordet så att säga. Men jag har svårt att neka folk som behöver hjälp att få ner grejer hit och vi har ju en del gemensamt med att älska detta land och dess folk osv. De flesta här har ju en dröm om att flytta hit för gott och då är det ju viktigt många gånger att ha med en del personliga saker från sitt tidigare liv.

Vi har fått förfrågningar tidigare om att skicka en 20 eller 40 fot åt någon, det är egentligen inga problem att fixa, men volym kostar och det får de flesta att tillslut välja ut de viktigaste ägodelarna och bara skicka ned dom.

Vet att en del dessutom skickar containrar och sedan trixar och fixar för att slippa tull. Men det e inget vi sysslar med... Man kan ju tänka att man inte vill betala tull på personliga saker som man ägt i flera år och vill ha ner.. men vi skickar en burk var annan vecka ibland och det finns ingen människa på jorden som har ett oändligt stort hus med oändligt mycket grejer... en dag kommer man få en baksmälla för att man fuskat, därför betalar vi tull på allt...

Finns även en del som hämtar begangat från Japan och skriver ett varuvärde på noll Baht för att slippa tull, det gick ett tag men nuvarande PM har satt helt stopp för sådana saker.

För att förenkla det hela för den som vill skicka ger jag ett pris som innefattar alla kostnader från mitt lager i Gbg till mitt lager i Pattaya.

Mvh, Krister

Lite tuffa tider nu för frugans antikhandel i Thailand. Så jag får försöka skaka liv i denna tråden och ragga kunder.. :)

Om någon funderar på att skicka gods till Thailand så hör av er!

Jag packar och skickar som vanligt fr Göteborg till Pattaya
Tack
Messenger_creation_0378ABDF-3A20-40EA-A110-461CBEEFD90E.jpeg

Jag packar idag t o.m. söndag om någon vill komma förbi och lämna något

Priset är samma jag haft i 12 år nu. 400 per flyttkartong eller motsvarande

Lite tuffa tider nu för frugans antikhandel i Thailand. Så jag får försöka skaka liv i denna tråden och ragga kunder.. :)

Om någon funderar på att skicka gods till Thailand så hör av er!

Jag packar och skickar som vanligt fr Göteborg till Pattaya
Tack
Messenger_creation_0378ABDF-3A20-40EA-A110-461CBEEFD90E.jpeg

Jag packar idag t o.m. söndag om någon vill komma förbi och lämna något

Priset är samma jag haft i 12 år nu. 400 per flyttkartong eller motsvarande
Ska du konkurrera ut Hästen?

Liknande trådar

A
Svar
15
Visningar
1 K