Att skicka möbler och frakta hem till Thailand.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
P

Phirawan

Gäst
Vi tänker flytta till Thailand.Och vill ha vår gamla möbler och m.m.

Hur fungerar det och vilken bolag som bäst?Kostnad för en container? Någon som har gjort detta och kan dela med sig kanske??

Tacksam för svaret.
MVH

Phirawan

Fråga Legolas. Han är duktig på att fixa detta till bra priser.
Jag själv kommer med hans hjälp att skicka en "låda" på ca 4 kubikmeter till Thailand senare i år.

/Anubaan

"anubaan " sa:
Fråga Legolas. Han är duktig på att fixa detta till bra priser.
Jag själv kommer med hans hjälp att skicka en "låda" på ca 4 kubikmeter till Thailand senare i år.

/Anubaan
Han är inte duktig, det glömdes ett ord, det ska vara MYCKET DUKTIG
;) ;) ;)

Fasen Legolas, du är duktig på mycket. Jag lär nog vilja ha ner lite grejor från Sverige senare i år. Saknar min trädgfårdstraktor men det lär väl bli för dyrt. Men tanten och jag lär flytta ner permanent i höst och lite prylar vill man med sig. Så då kontaktar jag dig.
Får väl komma upp och göra i ordning din trädgård som tack för all hlälp.

Kent

"Phirawan " sa:
Vi tänker flytta till Thailand.Och vill ha vår gamla möbler och m.m.

Hur fungerar det och vilken bolag som bäst?Kostnad för en container? Någon som har gjort detta och kan dela med sig kanske??

Tacksam för svaret.
MVH

Phirawan

Hur går det Phirawan? När flyttar ni? Flyttar ni permanent eller kommer ni att ha kvar någon adress/bostad här hemma?

Ni vet det pojkar att det kan vara stora problem med tull och andra myndigheter när ni väl ska hämta ut möbler o.dyl. här i Thailand.
De flesta förväntar sig att ni ska betala för detta,och för detta, vilket är backhand money som kan bli ganska dyrt. Och nör man börjar bråka med dessa,kan de göra livet väldigt surt för en.
En bekant skickade möbler från England,dessa stod i över 6 mån. i hamnen i en container.Han visade upp alla tullhandlingar och kvitton på avgifter,men de vägrade släppa containern till honom om han inte betalade vissa avgifter,vilket var rätt dyrt. När han väl fick sin container,var hans antika möbler fuktskadade och faner lossnat.
Han ligger fortfarande i rättstvist, vilken han aldrig kommer att vinna. Men som tur är har han gott om pengar,för detta kostar. Så överväg att kanske sälja hemma och köpa nytt här. Bara ett litet råd. M.v.h. Mickey

Att containern blev stående så länge har ju att göra med att han ej ville betala mutpengar, och att det också blev en försäkrigsfråga. Det handlar om antika chesterfields möbler,,värda ganska mycket,men det är klart,ska man skicka över secondhand möbler från myrorna så spelar det ju inte så stor roll om de är lite skavda.
Och det verkar ju som du ska ordna frakt o.dyl. Någon måste ju tjäna pengar hemifrån också,,som sagt lycka till

"Mickey666 " sa:
Att containern blev stående så länge har ju att göra med att han ej ville betala mutpengar, och att det också blev en försäkrigsfråga. Det handlar om antika chesterfields möbler,,värda ganska mycket,men det är klart,ska man skicka över secondhand möbler från myrorna så spelar det ju inte så stor roll om de är lite skavda.
Och det verkar ju som du ska ordna frakt o.dyl. Någon måste ju tjäna pengar hemifrån också,,som sagt lycka till

Hmmmm......
Ja, någon ska tjäna pengar. Men att tro det ordnar sig e nog inte rätt. Har hört mig för angående hjälp av lego och de som anlitat har tjänat pengar och sluppit onödigt arbete.
För min del tror jag kunskap om hanteringen gör det smidigare och billigare, och inte att det har med mutor att göra.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

N
Svar
1
Visningar
1 K
glimten66
G
L
Svar